Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Deze??
 

Bijlagen

  • 1988-Ferrari-F1-87-88C-3.jpg
    1988-Ferrari-F1-87-88C-3.jpg
    290,7 KB · Weergaven: 169
  • 102504461_0ec003c915_z.jpg
    102504461_0ec003c915_z.jpg
    85,3 KB · Weergaven: 147
Ook een mooie, maar die is net iets later. SCTracer had gelijk, de 156/85 om precies te zijn.

ferrari_156_95_by_andreib.jpg


tumblr_l7m511p0LW1qapwfro1_1280.jpg


Die vlammenwerper moet ik nog iets op bedenken...

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Mijn f103 is ook binnen. Ik ga eerst mee leren rijden en dan ooit misschien een tamiya cup wedstrijd meepikken. Hij is helemaal origineel, raden jullie een aantal optie's aan die ik eigenlijk nodig zou moeten hebben?

Groeten,
Erwin
 
Wat voor eentje heb je? (Foto?) Er is eindeloos veel aan up te graden, mij werd aangeraden:

Reinforced front suspension arms
F104 rear axle(none carbon)
F104 pro diff
One piece trust bearing for the diff
Alloy motormount with height adjusters
Soft t-bar
Ball suspension mount(use only the rearpart)
Ceramic diff balls
Exotec 48DP spur(yes you can and may use them)
Use f104 front tires because you can play more with ride height and wear them more to the rim
Use the alloy front steering knuckles from the F104ProII or F104 WGP as you can then adjust the front ride height better

Origineel advies van Tazman, geschreven op RCTech.

Als je nog een 3-voudige plaatdemper hebt kan je die ook upgraden naar de nieuwere enkelvoudige.

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Het is volgens mij een gewone f103, heb er weinig of geen verstand van. Maar voor €39 kon ik hem niet bij zijn vorige eigenaar laten.

full

full

full


Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven want ik moet eerst mee leren rijden. Je hebt net als een tt wel een aantal opties die je eigenlijk vanaf het begin nodig hebt. Ik zat te denken aan een demper, aandrijfas en nog een paar kleine dingen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begin gewoon met verse banden en eventueel een F1104 achteras (met diff). De velgmaat van de F104 is anders en tegenwoordig ook een standaard.
 
Ik heb geen toestemming om de plaatjes te bekijken... En dat wil ik toch zoooo graag...

Hugo

Ook niet als inlogt? Ik stuur ze ook wel via de mail naar jou.

Begin gewoon met verse banden en eventueel een F1104 achteras (met diff). De velgmaat van de F104 is anders en tegenwoordig ook een standaard.

Is dat deze?
http://www.the-border.com/Tamiya-F104-Aluminum-Dif.-Housing-Set-54158.html

Staan zoveel dingen met diff bij the border dat ik niet weet welke het is.
 
Foto's zichtbaar gemaakt, de privacy stond verkeerd.

Idd, dat is de Pro diff

Can be used with F104 & F103 series chassis machines. (For use on the F103, item 54162 must be purchased as the axle needs to be shorter for item 54158 to work at all)
 
Als ik jouw lijstje zie Hugo, dan kan je beter een nieuwe (of een licht gebruikte) TRF101 kopen ;-)

Ach, ik bouw een compleet nieuwe F103 uit onderdelen voor ongeveer € 125,- met al die hop-ups. Vind ik geen slechte deal, en ik doe het in stapjes.

Erwin; je hebt een latere F103, gewoon inderdaad goede banden erop en oefenen maar. Later dif en achterpod upgraden, enzovoort. Tegen de tijd dat jij beter bent dan de auto kan je gaan upgraden.

Hugo
 
Oke, dan houd het gewoon op nieuwe banden. Misschien dat ik binnenkort onderdelen bestel.
Welke banden raden jullie mij aan? ben echt een noob daarin. Had al gemaild naar de the border maar nog geen reactie gehad tot op heden.
 
Indien je nog nooit eerder F1 hebt gereden met de F103 of enige andere f1 model, kan ik je GP speed F103 25 shore achter en F104 45 shore voor aanraden.
Goed alternatief zijn de CQ banden, soft achter en hard voor.

Mvg Roy
 
Verstandige keuze. Standaard is de auto al goed. Noodzakelijke opties zijn er niet, wel verbeteringen, maar die kunnen wachten.

25 shore is wel heel zacht, ik adviseer 36 achter en 45 of 40 voor
 
Ik zou er eerst ook nog niet te veel aan doen. Goede banden (zoals marten aangeeft) en eventueel verstelbare stuurstangen en een goede servo saver. Mijn ervaring met de standaard tamiya saver is dat ie nog wel eens door wil slaan. En een olie gevulde demper (een plastic tamiya voldoet)
 
En een olie gevulde demper (een plastic tamiya voldoet)

Misschien ken je het idee van een frictiedemper miet maar onder het ronde plaatje bovenop moet een dikke siliconenstroop komen (gear diff oil) wat de dempingswerking geeft.

Geen olie gevulde dempers nodig....
 
Wrijvingsdemper is te zwak om voor-achter beweging op te vangen. Maak je hem stijver, is links-rechts te zwaar. Oliedemper is de eerste verandering, dit chassis heeft nog alleen een veer.
Servosaver is wel aan te raden, deze is binnen de kortste keren onbetrouwbaar.
 
Idd wbt de friktie demper.
Zorg voor een goede centre demper met verschillende sterkte veren en olie soorten.
Wat Marten aan geeft is dat als je de voorwaartse beweging gaat dempen, dit ook direct gaat gebeuren voor de zijwaartse en dat is niet wenselijk daar deze 2 bewegingen onafhankelijk van elkaar af te stellen moeten zijn voor een optimale afstelling.
Daarom is in de latere Tamiya modellen en ook andere merken een centre shock en een aparte zijdemper/tube gemonteerd.
Mocht je een keer in de buurt van Deventer zijn tijdens een wedstrijd kun je het Marten persoonlijk vragen ;)

Mvg Roy
 
Bedankt voor alle informatie/hulp. Ik ga even goed sparen om een aantal dingen in 1x te kunnen kopen. Tot dat zover is ga ik eerst helemaal standaard met alles rijden.
 
Back
Top