Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Hmmm, ik krijg via RCTech ook wat minder fijne berichten over deze 0.01shop kwaliteit. Leuk voor in de kast, niet voor het echte werk. Ik denk dat ik een eigen (soort van reproductie) Sauber C12 kap ga maken. En wellicht ook een fantasiekap, als ik toch bezig ben:

F1%20kap_zpsqxnqzck0.jpg

Zal wel weer lang duren, maar het chassis is pas in september klaar als ik zo door ga, dus als ik tegen die tijd ook een kap heb ben ik een heel eind...

Hugo

Laatst bewerkt:
Franse auto's, bleh... ;)

Dank voor je aanbod, maar ik ga echt voor de replikap van de C12. Vind ik ook wel een leuke klus / uitdaging.

Hugo

Als je nog aan de decals kan komen, kun je er ook een Benneton B195 van maken hoor.
Waren identieke auto's alleen andere motor.

Mvg Roy

Tamiya%20Benetton%20and%20Ligier.JPG

Renault is ook Frans, hoor! (En beide auto's werden in Engeland ontworpen en gebouwd...)

Echt bedankt voor de aanbiedingen, zoals de meesten al weten ben ik nogal eigenwijs, ik ga echt voor de C12 replikap met TRG vleugels. Wellicht dat ik de achtervleugel van de auto die ik heb hergebruik, die verschillen zijn niet zo groot.

Hugo

Ik vrees van niet om de volgende reden: Ik kan echt geen mooie body's maken en om daar heel veel geld aan te spenderen vind ik zonde.

Klopt helemaal, die tweede zou een goede keus zijn. Die eerste heeft een verhoogde neus, vind ik niet mooi. Maar het tekenwerk aan de replikap van de C12 vordert goed zo in de lunchpauze, binnenkort maar eens wat MDF stukjes zagen en een enorme pot plamuur halen.

[EDIT]Daarnaast zijn de Tamiya F1 kappen voor de F103 redelijk uit hun verband getrokken om de NICAD accu dwars geplaatst erin te kunnen krijgen. Ik leg de mijne uit op een shorty lipo, en laat de accuopsluitdelen weg. Dan kan de kap een stuk waarheidsgetrouwer:

C12%20kap_zps4pjknqxv.jpg

[/EDIT]

Hugo

Laatst bewerkt:
De C12 is een heeeele mooie auto die ik van Tamiya gehad heb. Heb nog spijt. Gereden door JJ Lehto en Wendlinger die daar bijna het leven in gelaten heeft als ik me goed herinner. Bandenstapel in Monaco uit de tunnel dacht ik. De Leyton House vind ik trouwens ook een hele mooie auto alleen was die te smal bij de voeten, tbv aerodynamica, waardoor die voor de rijders rampzalig was (vermoeiing omdat de linkervoet niet "weggelegd" kon worden)

Laatst bewerkt:
Afgelopen winter op Marktplaats tegengekomen. Bleek dat de verkoper nog een ongespoten body had. Ik helemaal blij, ook al is dit geen Tamiya maar een Kyosho body. uiteindelijk blijkt deze nog gedetailleerder!

Dit zijn leuke dingen om te hebben. Rij je nog F1, of is het alleen nog voor in de kast? Ik had jou en Roy nog wel tegen willen komen bij de Tamiya Cup maar dat gebeurde niet.

Helaas, ik rij geen Tamiya cup meer. Alleen nog de clubwedstrijden in Deventer. Bij mij belanden geen modellen op een kast, alles wat ik bouw is om mee te racen, dus ook deze body!

Zijn er ook kappen van eerder verkrijgbaar? Ik heb dit weekend een special op jijbuis gekeken over de turbo auto's van midden jaren 80.

2288079295_dfff95c7e1.jpg

En meer van dat moois... Ik ben echt veel te laat geboren...

Hugo

Back