Mini H blackout

Fout van de NAZE32 die niet wil armen gevonden: slechte ontvanger! Hij deed het soms wel, vermoed dat de siganlen sterk gestoord waren.

Props er terug op en testen, hoop dat de YAW nu ook opgelost is!
 
Het YAW probleem blijft. Op aanraden van JR63 de YAW P al omlaag en de YAW D omhoog, niks helpt. Integendeel zou ik zeggen daarnet was het of een een derde hand mijn stick bewoog en de mini bijna 360° liet draaien, traag maar constant. Bizar, nog nooit voorgehad.

Sommige beweren dat het aan het mini H ontwerp (niet symetrisch zoals een X) ligt, kan ik moeilijk geloven. Hij vliegt wel, maar dat plotse draaien is niet leuk tijdens FPV. Tijdens de YAW blijft hij wel mooi level, het zijn dus twee motoren die trager draaien en twee sneller. Zakken doet hij dan ook niet. Al zin gehad om er een CC3D in te zetten en te kijken of die dat ook doet.
 
Nee ivo , ik vlieg al lang met deze mini's en nog heel veel anderen.
Ze vliegen perfekt , ligt niet aan het framepje.
Als het niet lukt kom je maar eens langst , we fixen dat wel ;)
 
Thanks, spring in de week wel eens binnen. De kerel die dat schreef moet natuurlijk zijn mini frame promoten, en die is symetrisch. (spanky frame)
 
Ja iedereen promoot zen frames tegenwoordig , lijkt wel mini oorlog :)
Heel onze groep vliegt met deze mini's, ze vliegen allemaal perfekt.
Jazzman is er zelfs 3rde mee geworden gisteren op de race.
Het is effe zoeken waar het probleem ligt...we vinden het wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Het YAW probleem blijft. Op aanraden van JR63 de YAW P al omlaag en de YAW D omhoog, niks helpt. Integendeel zou ik zeggen daarnet was het of een een derde hand mijn stick bewoog en de mini bijna 360° liet draaien, traag maar constant. Bizar, nog nooit voorgehad.

Sommige beweren dat het aan het mini H ontwerp (niet symetrisch zoals een X) ligt, kan ik moeilijk geloven. Hij vliegt wel, maar dat plotse draaien is niet leuk tijdens FPV. Tijdens de YAW blijft hij wel mooi level, het zijn dus twee motoren die trager draaien en twee sneller. Zakken doet hij dan ook niet. Al zin gehad om er een CC3D in te zetten en te kijken of die dat ook doet.
Dat is dus onzin :). Assymetrie tot op zekere hoogte op een H design kan juist leiden tot betere yaw door meer gecentraliseerde gewicht op de pitch axis ;)
Ik vlieg overigens een mini h met de gopro zelfs en de yaw houdt het goed :)
 

Geen yaw probleem.....motor probleem. Een bekende issue met MT2206 2000kv, 4S en 6inch. De magneten beginnen los te laten en schuren tegen de bodemkant van de motor, waardoor er wrijving ontstaat en dus verlies van thrust.
Yaw is de meest gevoelige as, aangezien alle motoren hierbij betrokken zijn. Als een van de motoren/props/regelaars niet genoeg kan leveren en afwijkt krijg je yaw issues.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals ik in de andere thread al schreef is mijn YAW probleem opgelost door de props te veranderen. Met HQ5x3 heb ik steeds last, met Gemfan 5x3 of HQ 5x4 geen probleem. Raar, want de Gemfans hebben de laatste vlucht afgezien door een aantal keer tegen een paaltje, wel met veel schuim errond, te crashen en die staan dus helemaal niet meer recht en vertonen ook witte stressplekken in de plastic. Toch met die vervormde props ook geen last. Enfin, heb een setje 5x4 besteld en nu maar hopen op beter weer.
 
Goedeavond,
Tijd geleden had ik zo'n Blackout 3s motor gekocht, Tiger MN1806 2300kv Motor.
Nou had ik 2 motors voorzien van 2mm Gold bullet connectors.
Later leest ik hier dat die draden voorzien zijn van een soort lak laag. Nou is mijn vraag, maakt die gold bullet connectors van mij dan wel goed verbinding? Ik had ze goed gesoldeerd en was ook niet moeilijk. Ik hoop dat ze goed contact maken, anders moet ik ze weer los knippen. Ik heb 2 motors dat ik nog moet doen. maar weet dus niet of die lak persé weg gehaald moeten worden.
bedankt alvast voor het antwoord.
 
Zolang die laklaag op de draden zit (motor windingen koper) krijg je er geen soldeer tin op.
Als je ze hebt kunnen vertinnen was het al het deel met normaal koper of je had het al ver genoeg verbrand met de soldeerbout.
Even kapot krabben met een mesje en goed heet solderen dan lukt het vaak wel. Of asperine zeggen ze.
 
Jup aspirine of paresetemon(of hoe die dingen heten) werkt prima de draden gewoon warmen en met de soldeerbout op de aspirine drukken en dan beetje vegen met de soldeerbout en werkt prima.. eraf schrapen is moeilijk met een mesje daarom op die manier
 
Ik zou geen bullet connectors gebruiken: rechstreeks de draden verbinden aan ESCs en de lipo
Voor grote motoren en ESCs is dat wel de standaard, bij deze formaat AWG kabels niet
 
Ik zou geen bullet connectors gebruiken: rechstreeks de draden verbinden aan ESCs en de lipo
Voor grote motoren en ESCs is dat wel de standaard, bij deze formaat AWG kabels niet

Ik heb gedaan omdat ik in toekomst evt makkelijk kan overzetter naar ander quad.

Met aspirine weet ik al. Maar omdat ik die connectors vol tin heb laten in lopen, daarna dat draad inhad gedaan, en deze zit erg goed vast. vraag ik me af of zo ook kan.

Wat is trouwens de rede dat men lak gebruik op deze draden???
 
Zonder lak zou een motor 1 grote kortsluiting zijn :mrgreen:

Lak van de eindjes af halen is wel aan te raden, het lijkt nu misschien vast te zitten, maar dat zal niet lang duren.
 
Wat is trouwens de rede dat men lak gebruik op deze draden???

De draden zijn die van de spoelen komen van je motor. Het is de bedoeling van veel wikkelingen te hebben maar toch het hele geval zo klein mogelijk te houden, dus geen gewone isolatie maar dunne laklaag. Zonder die lak heb je geen spoel maar een blok koper.
Als een motor te warm loopt door overbelasting gaat de lak smelten en krijg je kortsluitingen in de spoelen, daarom de specs van de motor steeds goed opvolgen.
 
De draden zijn die van de spoelen komen van je motor. Het is de bedoeling van veel wikkelingen te hebben maar toch het hele geval zo klein mogelijk te houden, dus geen gewone isolatie maar dunne laklaag. Zonder die lak heb je geen spoel maar een blok koper.
Als een motor te warm loopt door overbelasting gaat de lak smelten en krijg je kortsluitingen in de spoelen, daarom de specs van de motor steeds goed opvolgen.

Hey, top! Bedankt voor het info. weer wat geleerd!
 
Back
Top