Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ook van mij aan alle piloten mooi vliegweer gewenst !

ik ga morgen ochtend met een grote vlieger
richting de :zon: Azoren (Portugees eiland) :bye:
en als ik over twee weken terug kom,
hoop ik ook op goed vlieg-weer.

Groet
Uwe
 
Nou Eddie,

dat gaat zo om,
en als ik terug ben,
is het hier ook mooi weer,
dan jagen wij de 700er 's de lucht in,
afgesproken !?

Groet
Uwe

..........en iedereen bedankt voor de vakantie wensen !!!:yes:
 
Door het ontbreken van het bouwpakket van de L700XXT waar ik dit weekend aan had willen beginnen deze verregende Hemelvaartsdag de software van de T14SG een update gegeven van v3 naar v4 en de soundmodule geinstalleerd. Het praktisch nut ervan weet ik nog niet, maarja, omdat het kan... ;)

Verder alvast de ontvanger voor de L700 die al wel binnen is alvast gebind en daardoor loop ik meteen tegen een klein vraagje aan. Hoewel ik een BEC ga gebruiken, heb ik toch een 2S lipo bijgekocht als backup zodat ik hopelijk nog kan sturen moest de regelaar eens in storing springen. Nu zit er een external voltage cable bij de R7003SB-ontvanger, moet ik deze gebruiken? Input voltage van de LiPo is 7,2 volt dus het zal wel niet, maar toch...servo's zijn HV's :)

Ook heb ik de manual van de logo al eens bekeken, en nu vraag ik me af of er nog soldeerwerk is. Indien ja, moet ik van de week dringend op zoek naar een zwaardere bout om de verbindingen deftig te kunnen laten vloeien...ik ga XT90-connectors gebruiken :) Tegen 29 juni, op de BBQ van de vliegclub, zou ik graag een flesje kraken op een geslaagde maiden, hopelijk werkt alles mee en moet ik niet nog 10x naar de winkel om kleinigheidjes. Niet dat dat een straf is, in tegendeel, altijd gezellig, maar toch ;)

Voor de rest de T600N eens nagekeken en de LiPo opgeladen, deze is er klaar voor! De T600E zover mogelijk weer opgebouwd en de bladen erop geschroefd, hopelijk brengt de postbode morgen een envelope met daarin een main gear case. Kwestie van in het hoofdtandwiel te schroeven, tandwielen op de as steken en gaan met het kadaver :)

Ook de main batteries van de 600E eens aan het cyclen, eens kijken hoe ze er aan toe zijn want die gaan toch al een tijdje mee. Ze doen het voor mijn vliegstijl meer dan uitstekend trouwens :)
 
@Uwe: ook namens mij een fijne vakantie gewenst! Maak er een mooie tijd van :thumbsup:

Ik ben net terug van de fly-in op de club. Ondanks het mindere weer was er erg veel belangstelling van mensen die langs kwamen. Toch nog 6 vluchten kunnen maken en veel gastvliegers. Kortom een mooie en zeer gezellige dag gehad :thumbsup:
 
leuk joop,

overdag moest ik mij ook even begeven tussen honderden dag-toeristen in het dolfinarium haha, maar vanavond nog even lekker 3 vluchtjes met de atom gedaan om te checken of de nieuwe tail blades goed zijn.

Nou perfect,

Lekker bochten geoefend en gewoon lekker gespeeld met de atom... heerlijk :)
 
Tja, we hadden de vandaag de juiste middelen om het water van het weiland af te halen....

IMG_6030.jpg


Ze worden ook nooit volwassen die mannen :rolling:
 
Om straks de 5.5mm connectors GOED te kunnen solderen vraag ik me af of ik de juiste soldeerbout heb. Behalve een soldeerstation van de conrad waar ik op dit gebied niks ga kunnen doen heb ik nog een soldeerrevolver (te weinig oppervlakte denk ik) en een Weller SI40C, 40 watt dus met een 6,5mm stift met al bij al een redelijke oppervlakte. Gaat deze de truuk doen? Voor een heli van 2800 euro wil ik geen slechte verbindingen als het even kan ;) Gaat deze bout de truuk doen of zou ik beter morgen alvast om een andere gaan?
 
Dat soort dingen, moet je eigenlijk richting de 100 watt of meer..
Nu ben ik (gelukkig) geen electro man :-)

Maar van die grote connectors hebben best wat vermogen nodig.
Is niet de bedoeling dat je de bout zo lang op e draad moet houden, dat de andere kant lossoldeerd.
 
Dat soort dingen, moet je eigenlijk richting de 100 watt of meer...

Een search levert wisselende resultaten op, de één kan het met 30 watt, de ander heeft met 400 nog niet genoeg bij wijze van, maar het valt of staat met de oppervlakte/warmtebuffer van de stift, vandaar mijn vraag.

De XT90-connectors van de accu's zijn gelukkig bij SLS al aangesoldeerd, dat kan al niet fout gaan, maar er zijn nog wat goudcontacten en XT90-connectors aan de ESC/motor te solderen ;)
 
Je kan het heel eenvoudig controleren of je voldoende vermogen het met je soldeerbout. De tin moet volledig vloeibaar worden. Heb je ergens nog klonten dan is het vermogen te weinig. Vloeit alles netjes uit en trekt het ook in de kabel dan is het vermogen voldoende. Neem er in ieder geval de tijd voor om het te laten smelten.
 
Vandaag om 14u kwam dan toch nog de postbode de main gear case brengen! Ingebouwd, remaiden en tot de ontdekking komen dat je je kromme hoofdas bent vergeten te vervangen. Lichte paniek, maar eventjes rondzoeken bij shops in de omgeving en toch nog gevonden in Delden. Weer naar huis, as inbouwen, re-remaiden en nu is het in orde! Morgen een dagje vliegen voor de boeg dus!
 
Koop een creme brulè brandertje , daar soldeer ik de dikste draden en connectors mee zonder problemen .
Ik doe de goudconnectors in een knijper klemmen (hout) en dan verwarmen en tin toevoegen , de draad van tevoren lichtjes vertinnen en dan in de vloeibare tin stoppen van de connector , even verwarmen en vasthouden tot t stolt .
Niks geen soldeerbout !
 
Moet je een beetje mee oppassen.... meeste soldeertin en vloeimiddel voor electrische verbindingen heeft volgens mij een beetje een hekel aan een vlam....

Als je de boel náást de soldeerplek verhit tot het tin door aanraking smelt gaat het goed, maar volgens mij, als je de vlam op de soldeerplek houd en tin en vloeimiddel contact hebben met de vlam kun je slechte verbindingen krijgen....

Staat me wat van bij, tenminste....

Groet, Bert
 
Vandaag maar beetje geknutseld om een adapter plaatje van mini naar micro te maken voor de nieuwe test staart servo op de 450. :-)

full




onderstaande servo wordt het proefkonijn, maar dat gaat wel goedkomen.

Operating Voltage: 4.8V / 6V / 7.2V
Operating Speed: 0.07sec.60º/ 0.06sec.60º/ 0.05sec.60º
Stall Torque: 2.5kg.cm /3.1kg.cm /3.7kg.cm
Size: 22.9X12.1X27.3mm
Weight: 21g
Motor: 12mm Coreless
Potentiometer: indirect Drive
Ball bearing: 2 Ball Bearing
Gear: Metal
Case: Aluminum
Connector wire: 220mm
Plug: JR/Universal

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top