Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Bedoel je niet van micro naar mini? Heb zelf voor mn tailservo gebruik gemaakt van stevig rubber om het bevestingsvlak iets te vergroten.

Moet je een beetje mee oppassen.... meeste soldeertin en vloeimiddel voor electrische verbindingen heeft volgens mij een beetje een hekel aan een vlam....

Als je de boel náást de soldeerplek verhit tot het tin door aanraking smelt gaat het goed, maar volgens mij, als je de vlam op de soldeerplek houd en tin en vloeimiddel contact hebben met de vlam kun je slechte verbindingen krijgen....

Staat me wat van bij, tenminste....

Groet, Bert

Zeg ik , t goudcontactgedeelte verhitten , dan de voorvertinde draad erin en laten afkoelen , ik doe er geen vlam op of in als de draad erin zit .
En geloof me , ik heb echt geen slechte verbindingen met mijn 12S pakketten .

Soldeertin harskern spettert als een gek met een vlam erop , dus dat ga je vanzelf afleren als t op je fikken komt , hahaha .

Hallo,

eerst maar even voorstellen,mijn naam is Theo, 47 jaar en woonachtig in Deventer Colmschate. Ik lees al enige tijd mee op dit forum en vond het tijd worden om maar eens een bericht te posten. Mijn beslommeringen, gisteren even naar Tubbergen gereden om bij de vliegdag van rcracingtwente te kijken. Leuke middag gehad, helaas waren de helipiloten enigszins ondervertegenwoordigd. Veel vliegtuigen en drones zien vliegen en helaas maar 1 heli, een indrukwekkende Logo 600.

Bedoel je niet van micro naar mini? Heb zelf voor mn tailservo gebruik gemaakt van stevig rubber om het bevestingsvlak iets te vergroten.

Heb het gewoon van 1.5mm alu plaatje gemaakt en ik ga van mini size servo naar een micro size servo.(oorspronkelijke gat mini size:D)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Sven75,

nee ik ben (nog) geen lid van de Deventerluchtvaartclub, ik ben wel een paar keer wezen kijken op de vlieglocatie in Olst. Rommel een beetje met een paar kleine Blade helis hier in de woonkamer en in de tuin. Verder veel simmen met phoenix. Heb hier ook een trex-450 pro in aanbouw, maar door allerlei verplichtingen gaat dat helaas langzaaaamm.

nou mocht je een keer vragen hebben / langs willen komen op de club, altijd gezellig natuurlijk ;) ook vlieg ik met een maatje wel wat wild hier in de omgeving, maar voornamelijk aan de A1.

Veel plezier met de hobby en de bouw van de 450

@david: waarom wil je van een mini naar een micro servo?

Nu hoeft een servo in de start niet zo sterk te zijn, maar een mini is wel op wat andere krachten berekend dan een micro..
vergelijking met een 300 pk 1,5 liter motor en een 300 pk 6 liter motor..
Beide identiek, alleen zal de ene al 10 keer vervangen en aan gerommeld zijn, terwijl de ander na 30 jaar zonder problemen draait

Ik wil hem gewoon eens testen, ik heb daarbij de volgende zaken, (maar correct me rustig if i'm wrong). overwogen

Vroeguh zat er bij de 450's een micro als tail servo de 420 van align, welke werkte maar men later de voorkeur gaf aan de 520.
Vroeguh was de motor gebruikt in de micro size servo's ,krap bemeten voor tail gebruik op de 450.
De bijv. 9257 gebruikt een 12mm motor net als vele andere mini size servos. de te gebruiken micro size servo gebruikt dus ook een 12mm motor wat vroeguh dus niet het geval was en inderdaad door de kleinere motortjes een randgeval was, dus de krachten waar we over spreken wordt door een even grotere motor geleverd.

buiten bovenstaande bevalt de servo mij dermate goed (en niet alleen mij) dat ik het hiermee ga proberen ipv van een nog liggende 92 kloon. Ook omdat de zelfde serie niet over een mini size beschikt(denk meer dat alleen de behuizing dan verschillend was geweest) ben ik hier uitgekomen. Ik vind hem buiten al het bovenstaande ook stukken beter als de aligns op mijn andere 450 qua slob, centrering, snelheid, kracht.

Dat is in het kort gezegd mijn reden waarom deze servo.:D

nou, meestal is de motor niet meteen het punt. Meestal is het meer de tandwielen.

zelfde als waarom men in een brandstofkist (vliegtuig) eigenlijk alleen maar standard size servo's toepast, terwijl in een electro tegenhanger ook gewoon kleinere toegepast worden.
de klappen op de tandwielen zijn gewoon groter bij nitro, en dat kunnen de kleinere servo's niet hebben.
De motor zelf is dan niet meteen het probleem. wel de tandwielen.

Dat is iig je controlepuntje om te zien of het goed gaat ;-)
de langdurige krachten is hetgeen waarvoor men een bepaalde maat servo aanbeveelt.
motortje ben ik niet meteen bang voor. of hij moet uitfikken, maar dan moet ie ook warm worden oid.

We zullen het gaan zien.

En moet zeggen op mijn andere 450 waar ze alleen op de cyclic zitten vind ik ze super, kan ik mooi vergelijken, want daar zit een fut9257 op de staart. mijn andere 450 zitten aligns op maar die hadden al na 40-50 vluchten aardig wat slob :-(. (en dat met mijn vliegstijl pfffffffffff)

persoonlijk ben ik voor servo's ook van align afgestapt..
iets teveel pech mee gehad. momenteel zet ik er hitec 5065's mg voor in de plaats op de swash. maar er zijn meer merken natuurlijk, alleen heb ik er geen ervaring mee.

voor de 600 nitro ben ik nog een beetje aan het verzinnen wat ik eens ga doen als die servo's er mee op houden. heb al 1 setje uitgefikt. dit setje gaat nog steeds goed mee.
het zal iig geen hv worden, daar ben ik wel een beetje uit ondertussen. teveel andere componenten die geen 8,4 volt kunnen hebben. teveel gedoe om de 2 electrische circuits te scheiden op een nette manier
maar wat ga je er dan eens in stoppen.. moet wel een beetje power hebben..
futaba heeft leuke servo's voor het doel, MKS ook. alleen weten beiden ook dat ze goed zijn, prijs is bijbehorend ;-)

maar als ze inderdaad een stuk langer meegaan, is dat wel de weg die ik ga bewandelen
keuzes.. keuzes..

ja zat goede servos te krijgen en net wat je zegt als men weet dat ze goed zijn laten ze dat weten dmv de prijs :-) en ja langer meegaan, sommige mensen hebben gewoon pech. vwb align ben ik ook wel klaar mee, op de trx 500 zaten ze ook +/-30vluchten oud en de elevator begaf het(helaas in vlucht).

Maar wat betreft dat heb ik wel meer pech want ook mijn eerste fut9257 had na iets meer dan een jaar zoiets van geen 3d dan heb ik er geen zin in.....:-) heb wel een nieuwe gekregen maar moet zeggen, ik vlieg ook met goedkopere servos en daar schijn ik wat meer geluk mee te hebben al zijn die 306 niet echt super goedkoop maar nogmaals in vergelijking tot de 410 en 420's een verademing.

Ach ja keuzes, heb net nog ff naar de geldboom in de tuin gekeken maar hij bloeit nog niet:rolling:

Ach ja keuzes, heb net nog ff naar de geldboom in de tuin gekeken maar hij bloeit nog niet:rolling:

hier ook niet... zijn laatbloeiers he.. dan heb je dat... ik heb hier nog een gulden boom waar net 2 jaar knopjes in zitten... Zeeuw als ik ben kon ik hem nu hij nutteloos geworden is(na 2002) toch niet weg doen.. mijn euro boom is net een dorre paastak... dùùùs...

hier ook niet... zijn laatbloeiers he.. dan heb je dat... ik heb hier nog een gulden boom waar net 2 jaar knopjes in zitten... Zeeuw als ik ben kon ik hem nu hij nutteloos geworden is(na 2002) toch niet weg doen.. mijn euro boom is net een dorre paastak... dùùùs...

Daar werd ik ook gallig van... mijn zorgvuldig opgekweekte guldenboom begon pas in 2005 te bloeien....

en nu heb ik een euro-bonsai.... maar die geeft alleen maar euro-centen....

:bad-words::hammer:

Groet, Bert

Dan geeft hij in ieder geval nog iets Bert! Met eurocenten kan je nog bij de Duitse supermarkt ketens terecht.

Ik heb me laten foppen en een kunstboom aan laten smeren, die geeft alleen maar nepgeld :(

Op mijn rug zo'n 12 jaar geleden ook het één eurozaad gezaaid.. maar het wil maar slecht groeien.. hoor dat meer mensen er een probleem mee hebben.. af en toe hoor ik de zin: "het groeit niet op mijn rug" voorbij komen.. en dan denk ik.. oh bij hem/haar ook al...

mijn geld-boom is helaas afgelopen jaar dood gegaan :(
helaas is hiermee ook mijn modelbouw budget tot 0,0 gedaald :(

iemand nog een geld plantje voor me?

Volgens mij hebben ze net weer een kwekerij met iets van 17000 "geldplantjes" opgerold....

Denk niet, dat je dáár iets mee te maken wilt hebben....

Groet, Bert

zal je altijd zien.
bestelling onderweg. normaal met een week in huis..

dit keer duurt het al 2 weken, en ik hoop toch echt dat ie binnen is voor het komende lange weekend...
Is wel leuk al dat accuspul, maar wordt toch weer tijd voor een echte..

nu geef ik gelukkig nog iemand les (aan de kabel) die ook met een trex 600 nitro vliegt, dus kan nog wel een beetje van de nitro helidampen genieten
maar eigen heli is toch altijd net ff beter..

Back