Beste Electro motor voor Electro Auto

Hee, kijk hier is. mischien is dit wat voor jou. anders zou ik persoonlijk voor de sidewinder gaan, maar de v2 is ook een top motor.

ezrun-ervaringen

Freek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk niet dat de sidewinder echt goed past en de DT-02 SFG pijn gaat doen maar welke vinden jullie beter die Orion V2 of die eZrun??:confused::rolleyes:

zoals je in het topic van de eZrun kan lezen heeft nog niemand echt ervaringen met de eZrun, maar je kan wel al filmpjes zien op youtube van de eZrun (links staan in het topic)

Ik heb ook een sidewinder 5700, kali 13T, Orion 17T en super stock TZ.

Ik zou zowiezo niet meer brushed gaan. (kali moet om de 6battery packs opnieuw afgedraaid worden, orion om de 20 en de TZ om de 30 én alle brushed motors verbruiken kooltjes. )

De sidewinder uit deze lijst is veruit de beste keuze.
 
heel leuk, maar KAN HIJ HEM HEBBEN???

Dude... iedereen geeft hier zijn best mogenlijk antwoord en in plaats van te luisteren stel je dezelfde vraag opniew??
nog één keer dan: hoe beter de motor hoe sneller, maar hoe meer er kan (en zal) stuk gaan.
Wil je niet dat er iets stuk gaat dan koop je een super stock (maximum), ben je bereid stevigere stukjes te kopen of onderdelen te vervangen dan kies je voor een betere setup (LRP, novak, Mamba max, whatever).

Het gaat dus niet over of je auto hem al dan niet kan hebben, maar over hoeveel stukjes je wil vervangen.

Ga gewoon naar de dichtst bijzijnde modelbouwboer en neem je wagen mee, de meeste zijn wel bereid je even te helpen.
 
heel leuk, maar KAN HIJ HEM HEBBEN???

Het is niet een kwestie als hij hem kan hebben....
Bij ieder stukje meer vermogen wat er in wordt gestopt zal er een verhoging in de slijtage ontstaan. En aan jou de keus als je de test (want dat is het altijd) aan wilt wat de slijtagefactor zal zijn bij een brushless motor.
 
hij heeft het niet tegen jou hoor, hij heeft het tegen de topic starter. en nee jo dt-02 zal die sidewinder niet goed aaankunen.
 
:confused::confused::confused:

okee..... maf ik ga denk ik gwn Superstock TZ doen en dan een nieuwe TA-05 of zo doen mssn

maar allemaal bedankt!
ik ben wel een beetje verbaasd door jouw beslissing.
je wilde er eerst nog een super snelle brushless motor er in gooien en nu ga je voor een TZ.
dit vind ik een erg rare conclusie.

mijn keuze zou een element v2 zijn maar ja, dat is persoonlijk.
ook denk ik dat je niet veel verschil zult merken met de standaard motor, nou ja je merkt het wel alleen vind ik dit nog steeds minder dan bijv een element.

als je nou echt voor deze motor zou gaan zou ik persoonlijk eerst wat dingen veranderen aan je auto, namelijk:
*een aluminium motorkoeler die zorgt voor extra koeling voor andere tandwielen
*een pinion gear met minder tanden
*mogelijk een andere spur
*ik weet niet waar je rijd, als je je standaard banden hebt en je gaat altijd op gras of bospaadjes rijden offroad dus hoef je geen andere banden, mits je banden weinig profiel hebben, maar al rijd je ook wel is gewoon op straat zullen de nopjes op je banden razendsnel slijten.
dus is een setje rally banden wel op zijn plaats.
daarmee kun je on en offroad rijden en dus heb je geen spikes die snel op straat slijten. bij conrad heb je een setje van 2 voledig gebouwde wielen voor slechts 12 euro ofzo
* aluminium olie gevulde schokdempers, ook die zijn op conrad voor 15 euro per 2 stuk te koop, ook top kwaliteit.
 
ja ik ga er nog een paar nagtjes over slape denk ik, dat is wel zo slim, want ik weet dat een TA-05 compleet best wel duur is, en ik vor de DT-02 al veel geld in gestoken dus dan is het idd dom om een nieuwe auto aan te schaffen

bedankt vor de info in ieder geval

wie weet nog een goeie goedkope regelaar max 19 turns ofzo voor de element die me wel het coolst lijkt

weet iemand trouwens waar je een pinion gear voor de DT02 kan kopen?
 
Laatst bewerkt:
wie weet nog een goeie goedkope regelaar max 19 turns ofzo voor de element die me wel het coolst lijkt

weet iemand trouwens waar je een pinion gear voor de DT02 kan kopen?

- een 19t kost bij conrad echt niks bijvoorbeeld een vrt18 (weet niet ckr kost iets van 20 euries) en pinion gears kun je krijgen bij elke tamiya dealer.
 
welke ecs koop je ?

die v2 trek best veel stroom ..

En hoe ga je het doen als het motortje moet worden afgedraaid..?

Groet
 
daar dacht ik dus ook aan..

Daarom ben ik overgestapt op brushless. omdat die motortje best veel onderhoud nodig hebben.

Het is maar een tip maar als ik jou was zou ik even door sparen voor een mamba max / novak / lrp setje.. dat zijn hele goed dingen en je hebt er bijna geen onderhoud aan .af en toe de lager opnieuw olieen maar dat was het ook wel...

Groett
 
Back
Top