Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@Junkie RC:
Ik denk dat de stalen spurtandwielen bij onze rijstijl (hoge sprongen/harde klappen bij het neerkomen) op den duur niet zo prettig zijn voor je pinion en de as van je koppeling/krukas :shock:

De plastic spurtandwielen "absorberen" nog iets van al dat geweld...:cool: en zijn ook niet zo kostbaar om te vervangen.:wink:
 
Goede moggel , is het juist of onjuist om de stalen tandwielset te monteren op de baja voor HT ? de kap die erom heen zit sluit voor 95 % af ,dus zou je de tandwielen ook nog kunnen smeren met lekker dik vet,wellicht een langere levens duur dan de plastic versie ? verder zou ik de cillicone rubbers in de spur van een zachtere compound willen voorzien,bestaan die ? of toch zelf maken ?
@Junkie RC:
Ik denk dat de stalen spurtandwielen bij onze rijstijl (hoge sprongen/harde klappen bij het neerkomen) op den duur niet zo prettig zijn voor je pinion en de as van je koppeling/krukas :shock:

De plastic spurtandwielen "absorberen" nog iets van al dat geweld...:cool: en zijn ook niet zo kostbaar om te vervangen.:wink:
Moet je maar eens voelen hoe zwaar die stalen tandwielen zijn. 8O Als je echt offroad rijdt zoals wij doen, wil je zo min mogelijk roterende masse vanwege de grote snelheidsverschillen bij het telkens loskomen van de wielen en neerkomen bij landingen (die wel goed gaan ;)). Ik zou dolgraag zo'n setje 55/59 erop zetten maar ze zijn veel te zwaar en nu gaan de dogbones er aan ten onder.

Dus niet doen tenzijn je alleen op konijnenvoer rijdt, niet springt en niet raar doet. Niet HoogTij-proof dus (zonder het getest te hebben). :cool:
 
Moet je maar eens voelen hoe zwaar die stalen tandwielen zijn. 8O Als je echt offroad rijdt zoals wij doen, wil je zo min mogelijk roterende masse vanwege de grote snelheidsverschillen bij het telkens loskomen van de wielen en neerkomen bij landingen (die wel goed gaan ;)). Ik zou dolgraag zo'n setje 55/59 erop zetten maar ze zijn veel te zwaar en nu gaan de dogbones er aan ten onder.

Dus niet doen tenzijn je alleen op konijnenvoer rijdt, niet springt en niet raar doet. Niet HoogTij-proof dus (zonder het getest te hebben). :cool:

Op de Marder had ik wel een stalen set en deze beviel mij super. Op de FG was het eerder noodzaak, om nou ieder weekend een nieuw hoofdtandiel te plaatsen was iets te veel van het goede ;)

Op de Baja laat ik het lekker van kunststof, de constructie is veel beter (geen achterdraagarm die bij iedere landing je hoofdtandwiel opvreet), volgens mij valt het wel mee hoe snel deze verslijten op de Baja. Ook de rubbers laat ik standaard, des te zachter hoe meer klappen er opgevangen moeten worden, dus des te meer slijtage.

En tot slot, iets moet slijten :-? dus als je er een stalen tandwiel opzet wat gaat er dan slijten?
 
verder is de fg marder wel ok hoor ;)

@ gladoor , hoe laat ben je open vandaag?:D
 
Maandag:15:00-22:00
Dinsdag:Gesloten
Woensdag:13:00-18:00 <-----
Donderdag :15:00-22:00
Vrijdag :15:00-22:00
Zaterdag :11:00-17:00
Zondag :Gesloten

;)

Dit wist ik, maar ben benieuwd of peter wellicht al eerder aanwezig is ;)
 
Wat een gekl00t zeg met het plakken van de front inserts :hammer:
Ik snap niet waarom ze er niet van die molded inserts bij hebben gedaan ....

Dat spul blijft recht buigen, heb hem nu om de voorvelg heengerold, met Poly-Max ingesmeerd, en er een rolletje plakband omheen gerold :rolling:

Vanavond even kijken of die Poly-Max is uitgedroogd, dan kan ik als ik er nog zin in heb vanavond de banden eromheen schroeven, en hoef ik enkelt nog de schokbrekers te doen en de kap te airbrushen :rolleyes:

Vanavond op klus, compleet netwerk van een inrichting vervangen, heb er nu al zin in. :yes:
 
Omdat ik eerst deze koffiezetter had:
c52133d88fc38efb101336845bb87b03.jpg

en toen daarna deze:
635410.jpg


Omdat deze sneller koffiezet en meer tankinhoud heeft, is vandaag toch nog maar 1-tje bijbesteld van de koffiezetter "Full ALu" :rolleyes: ;)
(die verhuizen straks wel naar de kantine op het DTS clubgebouw van de Offroaders omgeving Zaandam e/o)
En tot die tijd hoef ik in ieder geval niet gruwelijk lang te wachtten als er koffie gezet gaat worden voor de inmiddels nationaal bekende HOOGTIJ zondagen :lol:
 
Op de Marder had ik wel een stalen set en deze beviel mij super. Op de FG was het eerder noodzaak, om nou ieder weekend een nieuw hoofdtandiel te plaatsen was iets te veel van het goede ;)

Op de Baja laat ik het lekker van kunststof, de constructie is veel beter (geen achterdraagarm die bij iedere landing je hoofdtandwiel opvreet), volgens mij valt het wel mee hoe snel deze verslijten op de Baja. Ook de rubbers laat ik standaard, des te zachter hoe meer klappen er opgevangen moeten worden, dus des te meer slijtage.

En tot slot, iets moet slijten :-? dus als je er een stalen tandwiel opzet wat gaat er dan slijten?
De tandwielen op de FG zijn half zo dun en hebben een kleinere diameter als die van de Baja. Mij gaat het ook niet zozeer om dat het stalen tandwielen zijn maar wel om de verhouding 19/55 met 30cc is toch wel hipper dan 17/57 of een niet goed aansluitende 18/57 (de 18T pinion heeft een andere tandenmaat op dezelfde diameter, da's vragen om problemen). Ik wil wel sneller maar er zijn zo weinig alternatieven die aan mijn eisen voldoen. :evil:

't is maar waar je zin in hebt, ik doe liever andere dingen :rolling: ;)
Ons systeembeheerders vindt dat leuk om te doen ja. ;)
 
Net ff het nieuwe pand bewonderd van sleur :shock: en twee tamiya spuitbusjes in beslag genomen ;), dus ik kan aan de bak.
 
Beetje stil hier :rolleyes:

Als het mee zit vanavond foto's van de baja ss met proline body ;)
 
Heb ik ff geluk ,zijn ze om de hoek de doorgaande weg ( de weer) aan het open trekken :p, dat houd in dat er een soort HT ontstaat :D dus net ff een half uurtje geknald .
Conclusie ; gas asje blijft gewoon vrij van zand.
En heb ik ook de zijdeksel van de tandwielen zand dicht gekregen door middel van een dun rupsje bleu sillecone rondom de aluplaat waar de kap om heen valt.
En heb gewoon het plastic tandwiel ingevet met heavy duty smeer middel.
dus geen laagje poeder meer onder in de deksel afkomstig van het tandwiel.
Hopend dat hij nu minder snel slijt ;)
 
ben benieuwd, heb hem zelf ook liggen ,maar daar blijft het nog ff bij .
die kap is zo dik dat je er een snijbrander bij nodig hebt :hammer:
En het mooie is die kappen van de baja (hpi) gaan niet stuk ;)

Dus fritsie ...laat zien :cool:


Geduld is een schone zaak ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top