Nieuwe member - Airwolf 650? 700 scale?

Hallo,

Bedankt voor de toegang tot dit forum!

Ik ben een echte beginner van 42 jaar jong met 1x een proefles ervaring en vlieg regelmatig met een drone. Maar die vliegt praktisch uit zichzelf.

Van jongs of aan heb ik altijd al een Airwolf RC helikopter willen hebben en sinds kort is deze droom dan ook echt uit gekomen.
Echter missen er een aantal zaken bij deze build en kan hij wss wel wat TLC gebruiken. Ik ben wel technisch aangelegd en kan me redden met schroevendraaiers en een een soldeerbout. Maar luchtvaart techniek is compleet onbekend.

Ik heb gekocht (Als het goed is) een 650 1:8 scale Airwolf waarvan de body een tot nu toe niet bekend merk voor mij is. Ik krijg deze niet geïdentificeerd met behulp van zoeken en AI. Het mechaniek is van Vario en het is een brandstof (Nitro) motor. Alle delen draaien soepel en op alle joints lijkt geen ruimte te zitten.

De plannen:

1. Identificeren van de body en missende onderdelen. (Ik mis bijvoorbeeld de (dummy) guns, ADF POD en uitlaatpijpen achterop. Maar misschien nog wel meer?
2. Uit elkaar halen van de helikopter (Ik hoop hierbij op basis van identificatie van de body ergens nog schema's terug te vinden).
2.a. Body schoonmaken, repareren en aanvullen met missende onderdelen.
2.b. Mechanisch schoonmaken, repareren en aanvullen missende onderdelen.
3. Leren vliegen d.m.v. simulator (welke controller/afstandsbediening is hierbij handig i.c.m. helikopter?)
4. Leren vliegen via instructor/hobby club.
5. Alles weer in elkaar bouwen en de 1e maiden flight zelf doen!

Hieronder volgen wat foto's, weet iemand welk merk body dit is?
Missen er volgens jullie aan de body nog dingen?
Body technisch denk ik dat alleen de guns, uitlaat en ADF pod missen.

Airwolf-001.jpg



Airwolf-002.jpg


Airwolf-003.jpg




Airwolf-005.jpg



Airwolf-004.jpg


Wat kunnen jullie mij allemaal vertellen op basis van deze foto's en informatie?
De rotorbladen zijn nieuw en liggen in hun hoesje op de kast onder de helikopter.

Bedankt voor alle reacties in ieder geval en een fijne zondag!

Gr. Raidho
 
Laatst bewerkt:
Welkom ! Fraaie heli moet ik zeggen.
De romp is ook van Vario zo te zien.
Ik zeg er wel meteen bij dat dit een machine is voor de ervaren heli piloot met een degelijke technische kennis.
Zelfs na wat vlieglessen is dit nog een stap te ver. Niet om je te ontmoedigen, maar jou behoeden van teleurstelling.

Ik volg dit graag en houd ons op de hoogte. Stel gerust je vragen hier.

Succes! René
 
Welkom ! Fraaie heli moet ik zeggen.
De romp is ook van Vario zo te zien.
Ik zeg er wel meteen bij dat dit een machine is voor de ervaren heli piloot met een degelijke technische kennis.
Zelfs na wat vlieglessen is dit nog een stap te ver. Niet om je te ontmoedigen, maar jou behoeden van teleurstelling.

Ik volg dit graag en houd ons op de hoogte. Stel gerust je vragen hier.

Succes! René
Hey Rene,

Bedankt voor je feedback. Zeker gewaardeerd!

De romp lijkt erg op de huidige 1:8 vario airwolf romp. Maar die heeft o.a. een losse staart en dit is volgens mij het "doghouse" model?

Deze is zeker niet voor beginners, daar ben ik me degelijk van bewust. Ik zie me hier het komende jaar, 2 jaren ook nog niet mee vliegen. Maar het is wel een mooie lijn aan de horizon om naar toe te werken! Je ontmoedigt me compleet niet. Ik heb ooit ergens een 450 model gehad met trainingskruis maar die kreeg ik al niet van de grond. En bij de proefles hoefde ik hem alleen op horizon hoogte te houden.. nou dat heb ik geweten destijds.. :)

Ik zal hier updates plaatsen wanneer er iets veranderd. Maar ben mantelzorger van mijn vrouw met 2 jonge kinderen en een baan dus mijn tijd is soms beperkt :)

Thanks! Komt goed. Gr. Raidho
 
waarvan de body een tot nu toe niet bekend merk voor mij is
Dat is gewoon een Vario romp.
De romp lijkt erg op de huidige 1:8 vario airwolf romp. Maar die heeft o.a. een losse staart en dit is volgens mij het "doghouse" model?
Voor zover ik weet heeft de GROTE Airwolf van vario een afneembare staart (weet ik niet eens zeker overigens), maar de SkyFox/hangmechaniek versie niet.
Ik zie me hier het komende jaar, 2 jaren ook nog niet mee vliegen.
Je moet dit even zo zien: Qua vliegen, is dit niet heel veel anders dan een trainer.
Qua crashen is het een hééééél ander verhaal. Een trainer is gebouwd om lompe landingen, onhandigheidjes in handling en transport en weet ik wat al niet probleemloos te doorstaan.
Dit ding niet: Heel veel details die je makkelijk beschadigt (en dat is nog maar gewoon in huis, of bij het in de auto zetten), een tamelijk kwetsbaar landingsgestel, en het ergste daarvan is nog dat ALS je de heli wat onbedoeld hard op de grond zet, en een van die pootjes begeeft het, dan is het ook gelijk méér dan dat, want dan flikkert ie op z'n kant met draaiende rotor...

Het is niet zozeer de moeilijkheidsgraad (het is een SkyFox, die vliegen ERG makkelijk, relatief gezien), maar je eigen "feilbaarheid" waar het mis gaat. Als je met dit soort heli's wilt vliegen, moet je niveau zodanig zijn, dat IEDERE landing een boterzachte landing is, want de allereerste "minder zachte" landing is voorlopig ook even de laatste, want dan moet je weer repareren.
En dat moet je dus met een ANDERE heli dusdanig goed leren, dat je het met deze in één keer kan.
Dus ik denk dat die "komende twee jaar", dan moet je ongeveer NU beginnen met les nemen, want anders haal je dat niet eens.

Dus ik zou die 450 met trainingskruis maar afstoffen, als je hem nog hebt...
 
Hoi,

ik heb em ook op mijn verlanglijstje staan, maar over een jaar of 8 wanneer de pensioentijd gearriveerd is. Volgens mij was de Airwolf vroeger bij vario inderdaad uit 1 stuk en daarvoor was het volgens mijn herinnering zo dat je een Bell 222 moest kopen en er losse zijstukken op moest monteren. Die dingen evolueren blijkbaar ook. Ik kan goed begrijpen dat ze hem gedeeld hebben al was het voor het transport met de huidige vrachtvervoerders waarvan er een aantal zijn die onbehoorlijke bedragen vragen voor dozen die langer zijn dan 100cm. De huidige Airwolf is inderdaad gedeeld , ook de 1:8 versie als je de handleiding mag geloven.
De missende onderdelen kan je gelukkig nog steeds bij Vario verkrijgen. De POD onder de heli hebben we nog niet op de foto's kunnen zien, de MG in de zijvleugels mis je inderdaad en de uitlaten. Die kan je natuurlijk ook van aan stuk metaalbuis van 32mm maken . Ik weet niet welk metaal het interessants is , maar er zijn metalen die je met warm stoken een fraaie verkleuring kan geven. dan lijkt het nog echter. Bert kan vast aangeven welk metaal je zou kunnen gebruiken daarvoor.
IK heb het duitse RTL boek nog. Er staan een paar detail foto's in. Bij interesse scan ik ze een keer in.

IQTAsq2HrERYS7dhxwXQiZwVAfDqFmbrIK-nMJagWwuvGL0


Groet,
Steven.
 
Laatst bewerkt:
In je to do lijstje, moet je het club en instructeur verhaal even op nr 1 zetten
ga je sim leren, wen je jezelf meestal foute dingen aan.
de combinatie sim en instructeur gaat wel heel goed.

in theorie, heb je een goede instructeur, kan hij je ook de basis uitleggen van wat je met een heli wel en niet moet doen.
van daar uit kun je ook veel beter kijken wat er goed/ niet goed is met je airwolf/heli die erin hangt
als je nu zomaar gaat schroeven, kan het zijn dat je locktite niet terug stopt, of net wat belangrijke zaken mist.
 
Dat is gewoon een Vario romp.

Voor zover ik weet heeft de GROTE Airwolf van vario een afneembare staart (weet ik niet eens zeker overigens), maar de SkyFox/hangmechaniek versie niet.

Je moet dit even zo zien: Qua vliegen, is dit niet heel veel anders dan een trainer.
Qua crashen is het een hééééél ander verhaal. Een trainer is gebouwd om lompe landingen, onhandigheidjes in handling en transport en weet ik wat al niet probleemloos te doorstaan.
Dit ding niet: Heel veel details die je makkelijk beschadigt (en dat is nog maar gewoon in huis, of bij het in de auto zetten), een tamelijk kwetsbaar landingsgestel, en het ergste daarvan is nog dat ALS je de heli wat onbedoeld hard op de grond zet, en een van die pootjes begeeft het, dan is het ook gelijk méér dan dat, want dan flikkert ie op z'n kant met draaiende rotor...

Het is niet zozeer de moeilijkheidsgraad (het is een SkyFox, die vliegen ERG makkelijk, relatief gezien), maar je eigen "feilbaarheid" waar het mis gaat. Als je met dit soort heli's wilt vliegen, moet je niveau zodanig zijn, dat IEDERE landing een boterzachte landing is, want de allereerste "minder zachte" landing is voorlopig ook even de laatste, want dan moet je weer repareren.
En dat moet je dus met een ANDERE heli dusdanig goed leren, dat je het met deze in één keer kan.
Dus ik denk dat die "komende twee jaar", dan moet je ongeveer NU beginnen met les nemen, want anders haal je dat niet eens.

Dus ik zou die 450 met trainingskruis maar afstoffen, als je hem nog hebt...
Dat wordt dan een 450 aanschaffen ben ik bang... (Tips?, liever niet te duur? Moet ook de zender nog aanschaffen en hoop dat ik die dan kan combineren met de testvlieger en airwolf?)

Ik heb pijnlijke filmpjes gezien van ervaren piloten waarbij ze boterzacht landen, de engine uitzetten en toch nog even een zuchtje wind onder de bladen krijgen en poef....

Wel goed om te horen dat dit type relatief makkelijk vliegt!

Ik heb het in de planning om komende zaterdagmiddag hier bij een lokale club te kijken (Hopelijk is er iemand en is het weer goed genoeg).
Wil z.s.m. beginnen met de vlieglessen. Die staan later in de lijst maar lopen eigenlijk synchroon met de rest.

Dank voor je advies en inzichten!
 
Hoi,

ik heb em ook op mijn verlanglijstje staan, maar over een jaar of 8 wanneer de pensioentijd gearriveerd is. Volgens mij was de Airwolf vroeger bij vario inderdaad uit 1 stuk en daarvoor was het volgens mijn herinnering zo dat je een Bell 222 moest kopen en er losse zijstukken op moest monteren. Die dingen evolueren blijkbaar ook. Ik kan goed begrijpen dat ze hem gedeeld hebben al was het voor het transport met de huidige vrachtvervoerders waarvan er een aantal zijn die onbehoorlijke bedragen vragen voor dozen die langer zijn dan 100cm. De huidige Airwolf is inderdaad gedeeld , ook de 1:8 versie als je de handleiding mag geloven.
De missende onderdelen kan je gelukkig nog steeds bij Vario verkrijgen. De POD onder de heli hebben we nog niet op de foto's kunnen zien, de MG in de zijvleugels mis je inderdaad en de uitlaten. Die kan je natuurlijk ook van aan stuk metaalbuis van 32mm maken . Ik weet niet welk metaal het interessants is , maar er zijn metalen die je met warm stoken een fraaie verkleuring kan geven. dan lijkt het nog echter. Bert kan vast aangeven welk metaal je zou kunnen gebruiken daarvoor.
IK heb het duitse RTL boek nog. Er staan een paar detail foto's in. Bij interesse scan ik ze een keer in.

IQTAsq2HrERYS7dhxwXQiZwVAfDqFmbrIK-nMJagWwuvGL0


Groet,
Steven.
Ik heb zelf de serie en film op blueray en bij de film zitten ook extra foto's die ik nog niet eerder had gezien. Dus wil die ook wel delen (indien mogelijk) maar ik ben zeker geïnteresseerd in de scans!

de POD zit er niet onder helaas, en ik heb gisteren de romp even wat aandachtiger bekeken en er "rammelde" wat binnen in. Er zijn 2 schroefdraden losgekomen van de body (voor het bovenste deel bij de rotor wat je er af kan halen/vast kan zetten) en er viel een klein inimini moertje uit... dus die hoort nog ergens....

Ik wist niet eens dat dat boek bestond! Waarover gaat dat boek in grote lijnen ?
 
In je to do lijstje, moet je het club en instructeur verhaal even op nr 1 zetten
ga je sim leren, wen je jezelf meestal foute dingen aan.
de combinatie sim en instructeur gaat wel heel goed.

in theorie, heb je een goede instructeur, kan hij je ook de basis uitleggen van wat je met een heli wel en niet moet doen.
van daar uit kun je ook veel beter kijken wat er goed/ niet goed is met je airwolf/heli die erin hangt
als je nu zomaar gaat schroeven, kan het zijn dat je locktite niet terug stopt, of net wat belangrijke zaken mist.
In mijn hoofd had ik instructeur ook bovenaan staan. Bedankt voor de tip!
Ik heb nu 1x een uurtje gevlogen met de SIM om te kijken hoe goed (of hoe slecht) dat ging. Komend weekend hopelijk naar de club om daar meer informatie in te winnen.

Ik zal nog niet te veel los gaan schroeven voordat er door andere meer getrainde ogen naar gekeken is!
Hopelijk is hij het nog waard and will the lady fly again!

Dank voor de feedback!
 
Andere vraag. We wonen niet errug groot. En zoeken een plek om dit bakbeest te stallen. Het idee is gevat om hem verticaal aan de muur te hangen. Maar hoe? Ergens op een plank of kast o.i.d. gaat hem niet worden ben ik bang en aangezien het landingsgestel fragiel is ga ik me daar ook niet aan wagen. Ook zie ik veel foto's voorbij komen waarbij de rotorbladen met een schuimpje? worden vast gemaakt aan de staart. De bladen zijn er bij mij op dit moment af en liggen netjes in hun hoesje bij de lady. Maaar waarom kun je (als je de ruimte hebt natuurlijk) de bladen niet "gewoon" in hun natuurlijke vorm laten zitten? Vervormen ze dan?
 
Dat wordt dan een 450 aanschaffen ben ik bang... (Tips?, liever niet te duur?
KDS SV450 is een hele fijne en zeer betaalbare machine.
De zender die daar bij zit is bruikbaar voor die KDS, maar ik zou er NIET je Airwolf aan wagen.


Andere vraag. We wonen niet errug groot. En zoeken een plek om dit bakbeest te stallen. Het idee is gevat om hem verticaal aan de muur te hangen. Maar hoe? Ergens op een plank of kast o.i.d. gaat hem niet worden ben ik bang en aangezien het landingsgestel fragiel is ga ik me daar ook niet aan wagen. Ook zie ik veel foto's voorbij komen waarbij de rotorbladen met een schuimpje? worden vast gemaakt aan de staart. De bladen zijn er bij mij op dit moment af en liggen netjes in hun hoesje bij de lady. Maaar waarom kun je (als je de ruimte hebt natuurlijk) de bladen niet "gewoon" in hun natuurlijke vorm laten zitten? Vervormen ze dan?
Bladen OF demonteren, OF op zo'n schuimpje op de staart zetten, NIET "gestrekt" laten staan. ze KUNNEN dan inderdaad gaan vervormen.
Heli NIET verticaal aan de muur hangen, dat gaat je vroeg of laat je heli kosten. Met trainers kan dat wel, met rompheli's niet doen, ga je vroeg of laat spijt van krijgen. Op de wielen zetten is inderdaad niet ideaal vanwege platte plekken op de banden (aan de andere kant, het ding hoeft niet te kunnen rijden), mooiste is gewoon met ingetrokken pootjes plat op z'n buik op een stuk schuimrubber o.i.d, of een "wiegje" maken.
Als het niet in huis kan, dan zal het in de berging o.i.d. moeten.
 
ik had vroegah in mn vorige huis in op de zolder, in de nok een constructie gemaakt om vliegtuigen op te kunnen stallen
of je maakt "iets" dat je hem aan de kop van de heli in de nok hangt / takelt

in theorie is een heli in evenwicht rond de hoofdas, dus zou hij recht moeten hangen

bij die grote schaalbakken is ook weinig specifiek op voorraad of voorhanden
wil je zo'n blad schuimpje, zou het kunnen dat je hem zelf moet maken.
dat is op zich niet kritisch
en mooi als je eenmaal je instructeur hebt, die kan e.e.a. laten zien


qua is hij het nog waard
tuurlijk
de belangrijkste zaken zijn algemeen
electronica, servo's etc kun je vervangen. Motor is te vervangen.
zolang de romp correct sterk is, het frame aan de binnenkant correct sterk is (daarmee bedoel ik niet gebroken of gescheurd, visueel opgelapt)
dan zijn de slijtdelen doorgaans gewoon te bestellen
 
Die KDS die brutus noemt, is een fijne.
kan gewoon in nederland besteld worden.
veel onderdelen ter beschikking

goed met deze leren, dan is de grote alleen maar makkelijker.

geef bij je leraar straks trouwens wel even aan dat je met name "schaal" gaat vliegen
dat maakt nog iets uit qua instelling op de pitch stick
 
KDS SV450 is een hele fijne en zeer betaalbare machine.
De zender die daar bij zit is bruikbaar voor die KDS, maar ik zou er NIET je Airwolf aan wagen.



Bladen OF demonteren, OF op zo'n schuimpje op de staart zetten, NIET "gestrekt" laten staan. ze KUNNEN dan inderdaad gaan vervormen.
Heli NIET verticaal aan de muur hangen, dat gaat je vroeg of laat je heli kosten. Met trainers kan dat wel, met rompheli's niet doen, ga je vroeg of laat spijt van krijgen. Op de wielen zetten is inderdaad niet ideaal vanwege platte plekken op de banden (aan de andere kant, het ding hoeft niet te kunnen rijden), mooiste is gewoon met ingetrokken pootjes plat op z'n buik op een stuk schuimrubber o.i.d, of een "wiegje" maken.
Als het niet in huis kan, dan zal het in de berging o.i.d. moeten.
Dank voor de uitleg! Waarom zou die zender niet geschikt zijn voor Airwolf? We zijn nog niet zo lang geleden verhuisd en stoeien nog met de indeling. Gisteren een kast in elkaar gezet en een andere kast even ergens "tijdelijk" neer gezet. Achteraf wordt dat een permanente plek en hier staat Airwolf op dit moment bovenop. De vrouw en ik waren het er al wel over eens dat hij zo niet goed tot zijn recht komt. Dus er komt nog ergens een plank aan de muur... :banana:
 
Die KDS die brutus noemt, is een fijne.
kan gewoon in nederland besteld worden.
veel onderdelen ter beschikking

goed met deze leren, dan is de grote alleen maar makkelijker.

geef bij je leraar straks trouwens wel even aan dat je met name "schaal" gaat vliegen
dat maakt nog iets uit qua instelling op de pitch stick
Dank voor de tip! Zou een 2ehands ook kunnen denk je? Of worden ze vaak "kapot" gevlogen?

Ik neem the lady mee als ik zaterdag die kant op ga en stippel dan mijn plannen uiteen.
Maar bedankt voor de tip!
 
Afstandsbediening:
voor een schaalheli, wil je instel opties.
die heeft een standaard kds zender niet.
Je wilt een gascurve, pitchcurve, liefst per kanaal een tikje kunnen temmen of juist wilder kunnen zetten
timer in de zender
een zendprotocol wat is gemaakt voor een beetje afstand
je wilt ook meerdere toestellen in je zender kunnen zetten..
want dat gebeurt gewoon.

je gaat een heli van een verschrikkelijke berg geld, en werk om te bouwen, niet ophangen aan een 50 eur zender..
het hoeft echt geen 500 of 1000 eur te zijn. mag wel.
maar in ieder geval iets wat jij in kunt stellen, wat je snapt, en wat gemaakt is voor de lange termijn.

qua heli's en 2e hands:
niet doen.
je bent beginner, je hebt geen idee waar je op moet letten.
veel heli's worden een keer opgetoert, vallen om, men hersteld ff visueel
daarna "nooit gebruikt" of "zo goed als nieuw" op internet gezet.
en punt bij paal ben jij 2 of 3 keer het bedrag kwijt aan gezeik en herstellen.
De kds is niet zo duur (relatief voor een heli)
maar vanaf nieuw weet je wel grotendeels zeker dat er geen servo tandwielen kapot zijn, de assen recht zijn..

ben je gevorderd, weet je waar je op moet letten.
maar er zitten een beetje teveel foutwillende mensen op internet.

gaat het via je instructeur, kun je eens wat proberen.. die zou het wel moeten weten.
 
bij de weg.
een 450 maat heli valt officieel onder kleine heli's
heeft bladen van 325mm ongeveer, rotor ergens rond de 70cm diameter.
1 kilo gewicht +/-
vind wind tot windkracht 3 leuk.
4 en 5 kan ook, maar dan moet je de boel ff een beetje opschroeven (en zin hebben)
kleine accu's, relatief niet duur.
500 maat zit je vlot op dure (grote) accu's.

in verhouding tot je airwolf, een miniding.
MAAR: een 450 is van nature wat onrustiger dan een grote heli.
zal ook iets eerder last hebben van wind.
maar tegelijk is het een geweldige tussenmaat.
is makkelijk achterin te gooien. voor een iets geoefend piloot, kan hij heel erg veel
ik heb mijn 450 ook nog steeds... en vliegt gewoon erg lekker.
toevallig geen kds, maar gewoon om aan te geven dat de maat heli gewoon erg prettig is.
als je er eenmaal een tik aan gewend bent, is de mentale barriere ook niet zo groot.
kun je iets nieuws oefenen met de 450, en daarna verder met de grote..

je ziet ze niet zo veel meer op de markt..
maar tegelijk vind ik het 1 van de fijnere maten heli's
in werkelijk vlieggedrag wint een grote heli altijd.
als ff tussendoor heli, verslaat maar weinig de 450 maat..
 
"De 450" de experimeneerheli van 15 jaar terug.

Hede ten dagen zou ik een mooi ding als een omp s2 of een goosky kopen.

Mini helios met maxi vliegqualiteiten, die vliegen echt als een groter 550 model, en zijn tegen woorden vrij simpel in te stellen.
Binnen een uur vlieg je, gewenst met resque en self levering ideaal.


Ik stond er versteld van.

Zet 1 ding even uit je ko. En dat is vliegen met die airwolf.
Ik geef al 20 jaar heli les en geef je 100 procent garantie dat je die naar de kloten vliegt in enkele minuten wat eeuwig zonde is.......
 
Afstandsbediening:
voor een schaalheli, wil je instel opties.
die heeft een standaard kds zender niet.
Je wilt een gascurve, pitchcurve, liefst per kanaal een tikje kunnen temmen of juist wilder kunnen zetten
timer in de zender
een zendprotocol wat is gemaakt voor een beetje afstand
je wilt ook meerdere toestellen in je zender kunnen zetten..
want dat gebeurt gewoon.

je gaat een heli van een verschrikkelijke berg geld, en werk om te bouwen, niet ophangen aan een 50 eur zender..
het hoeft echt geen 500 of 1000 eur te zijn. mag wel.
maar in ieder geval iets wat jij in kunt stellen, wat je snapt, en wat gemaakt is voor de lange termijn.

qua heli's en 2e hands:
niet doen.
je bent beginner, je hebt geen idee waar je op moet letten.
veel heli's worden een keer opgetoert, vallen om, men hersteld ff visueel
daarna "nooit gebruikt" of "zo goed als nieuw" op internet gezet.
en punt bij paal ben jij 2 of 3 keer het bedrag kwijt aan gezeik en herstellen.
De kds is niet zo duur (relatief voor een heli)
maar vanaf nieuw weet je wel grotendeels zeker dat er geen servo tandwielen kapot zijn, de assen recht zijn..

ben je gevorderd, weet je waar je op moet letten.
maar er zitten een beetje teveel foutwillende mensen op internet.

gaat het via je instructeur, kun je eens wat proberen.. die zou het wel moeten weten.
Duidelijk verhaal! Die achtergrond informatie kan ik wel wat mee! Dan wordt het (op termijn) een nieuwe en voorlopig ff de sim na een instructeur bemachtigd te hebben die me hierin wil ondersteunen. Dank is wederom groot student!
 
Back
Top