Ik weet, en ben me bewust dat airwolf voorlopig het luchtruim niet gaat kiezen. Met die verstandhouding heb ik m ook niet gekocht. (Momenteel een erg duur stuk 'decoratie'"De 450" de experimeneerheli van 15 jaar terug.
Hede ten dagen zou ik een mooi ding als een omp s2 of een goosky kopen.
Mini helios met maxi vliegqualiteiten, die vliegen echt als een groter 550 model, en zijn tegen woorden vrij simpel in te stellen.
Binnen een uur vlieg je, gewenst met resque en self levering ideaal.
Ik stond er versteld van.
Zet 1 ding even uit je ko. En dat is vliegen met die airwolf.
Ik geef al 20 jaar heli les en geef je 100 procent garantie dat je die naar de kloten vliegt in enkele minuten wat eeuwig zonde is.......

Ik las inderdaad dat de heli's van tegenwoordig allemaal elektronische hulpjes aan boord hebben om het e.e.a. te stabiliseren. Maar om het goed te kunnen leren wil je hiervan natuurlijk zo weinig mogelijk aan hebben staan. Dus ik hoop dat ik snel kan/mag uitzetten wanneer ik eenmaal vlieg met een 450. Nou zijn al die types "3D" heli's toch? Persoonlijk vind ik dat 3D vliegen niet zo leuk, maar is het qua het vergaren van kennis en kunde wel "nodig" om acrobatische toeren uit te halen?
Ik heb even een sim geprobeerd een uurtje ofzo en die bezit ook scenarios als autorotate en reflex testen (helikopter valt uit de lucht en jij moet hem zien te redden). Is dat wel gewoon te doen zonder instructeur? En dat je dingen niet verkeerd aan leert? Anders kan ik daar natuurlijk al wel een beetje mee aan de slag?
Dank voor alle terugkoppelingen in ieder geval! Blij dat jullie er zijn en een noob willen helpen!