Bedankt heren. Leuk te zien dat je nog steeds volgt Arthur. Chaconia was op dek best in orde, ze had toen vooral veel ammoniak vervoerd en weinig van lading gewisseld. In de machinekamer werd ze wel geplaagd door een generator die maar niet hersteld geraakte. Daar scheelde altijd iets aan, wat dikwijls resulteerde in a mobiele generator en brandstoftank bovenop het zwembad.
Bij Courcheville waren er dan weer minder problemen in de machinekamer, maar op dek waren daar een stuk meer problemen door het frequente veranderen van lading en algemeen een slechtere toestand van het schip.
Ondertussen terug een stukje verdergedaan, maar de lichtgrijze verf raakt op en ik moet even van onderwerp gaan veranderen. Ik wacht nog even voor ik nieuwe verf ga mengen.
Hier is dan die gekke bunkermanifold leiding. Je ziet ook een stuk van de verlenging van de steunen van de catwalk. Het stof is van een snijsessie met het proxxon boortje op de leidingen. Ik heb daar bij het openen en sluiten van het deksel toch nog iets te veel raakpunten. Met het plastic gaat dat wel even goed aangezien het flexibel is, maar dat blijft vast niet duren, dus ben voor de zekerheid toch wat meer ruimte aan het creëren.
Verder nog aan de dektank gewerkt. Door de verhoging van de steunen moest ik ook de vloeistof en gasleiding aanpassen. Dit is nu gebeurd, samen met de niveaumeting van de dektank. Deze is nu klaar om stuk catwalk bovenop te krijgen.
Zoals gezegd, de grijze verf was op, dus even veranderen van onderwerp. Tijd voor de installatie van de pompen. Deze zijn wel hoog, maar staan centraal en zullen dus niet echt meer hinderen in de verdere afwerking.
De canvasjes zijn afgewerkt met draad, dus de pompen kunnen erop. Eerst even tank 1 getest en ziet er goed uit. De rest volgt.
En nog een foto van het echte ding, zoveel jaar geleden. De platformen voor de blusinstallatie zijn aangeduid met een rode pijl. In de eerste foto zie je hier al een begin van staan. Ze zijn ondertussen allebei gebouwd, maar ik zal ze pas tegen het eind installeren.
Bij Courcheville waren er dan weer minder problemen in de machinekamer, maar op dek waren daar een stuk meer problemen door het frequente veranderen van lading en algemeen een slechtere toestand van het schip.
Ondertussen terug een stukje verdergedaan, maar de lichtgrijze verf raakt op en ik moet even van onderwerp gaan veranderen. Ik wacht nog even voor ik nieuwe verf ga mengen.
Hier is dan die gekke bunkermanifold leiding. Je ziet ook een stuk van de verlenging van de steunen van de catwalk. Het stof is van een snijsessie met het proxxon boortje op de leidingen. Ik heb daar bij het openen en sluiten van het deksel toch nog iets te veel raakpunten. Met het plastic gaat dat wel even goed aangezien het flexibel is, maar dat blijft vast niet duren, dus ben voor de zekerheid toch wat meer ruimte aan het creëren.
Verder nog aan de dektank gewerkt. Door de verhoging van de steunen moest ik ook de vloeistof en gasleiding aanpassen. Dit is nu gebeurd, samen met de niveaumeting van de dektank. Deze is nu klaar om stuk catwalk bovenop te krijgen.
Zoals gezegd, de grijze verf was op, dus even veranderen van onderwerp. Tijd voor de installatie van de pompen. Deze zijn wel hoog, maar staan centraal en zullen dus niet echt meer hinderen in de verdere afwerking.
De canvasjes zijn afgewerkt met draad, dus de pompen kunnen erop. Eerst even tank 1 getest en ziet er goed uit. De rest volgt.
En nog een foto van het echte ding, zoveel jaar geleden. De platformen voor de blusinstallatie zijn aangeduid met een rode pijl. In de eerste foto zie je hier al een begin van staan. Ze zijn ondertussen allebei gebouwd, maar ik zal ze pas tegen het eind installeren.