Jan Walpot
verslagschrijvers
Redelijk opgeschoten sinds de laatste post. De verbindingsafsluiter tussen de pers en de laad/los leiding gemaakt.
De zuigleiding van de kleine pomp, de stoomleiding en de leiding voor de kabels gemonteerd. De zuig en pers afsluiters van de kleine pomp gemaakt en alles aangesloten. Dat het trunkdek afneembaar moet blijven was voor het leidingsysteem bij de pompen een extra moeilijkheid.
De leiding overdwars aan het einde van het trunkdek is de stoomleiding. Hierop werd stoom van de wal aangesloten om indien nodig de lading te verwarmen. Sommige chemicaliën die we vervoerden "bevroren" al bij + 12 graden. We voeren regelmatig naar Chalampé, wat in die tijd neerkwam op 5 dagen varen. Door de lage temperatuur van het rivierwater in de winter zat dan een dikke laag ijs op het vlak. Onderin de tanks zaten stoomspiralen om de lading weer vloeibaar te maken. Bij het laden moesten we al rekening houden met het verwarmen van de lading. Om alles weer vloeibaar te maken moest de lading vaak verder verwarmd dan tijdens het laden. Als je de tanks te ver vulde liepen ze bij het verwarmen over als je niet oplette. De stoomspiralen zaten enkele centimeters boven het vlak en het vlak had contact met het rivierwater, waardoor het onderste laagje slecht verwarmde.
Om aan te geven wat het formaat is ligt op de laatste foto een 10 eurocent op de afsluiterkist.
Groet Jan.
De zuigleiding van de kleine pomp, de stoomleiding en de leiding voor de kabels gemonteerd. De zuig en pers afsluiters van de kleine pomp gemaakt en alles aangesloten. Dat het trunkdek afneembaar moet blijven was voor het leidingsysteem bij de pompen een extra moeilijkheid.
De leiding overdwars aan het einde van het trunkdek is de stoomleiding. Hierop werd stoom van de wal aangesloten om indien nodig de lading te verwarmen. Sommige chemicaliën die we vervoerden "bevroren" al bij + 12 graden. We voeren regelmatig naar Chalampé, wat in die tijd neerkwam op 5 dagen varen. Door de lage temperatuur van het rivierwater in de winter zat dan een dikke laag ijs op het vlak. Onderin de tanks zaten stoomspiralen om de lading weer vloeibaar te maken. Bij het laden moesten we al rekening houden met het verwarmen van de lading. Om alles weer vloeibaar te maken moest de lading vaak verder verwarmd dan tijdens het laden. Als je de tanks te ver vulde liepen ze bij het verwarmen over als je niet oplette. De stoomspiralen zaten enkele centimeters boven het vlak en het vlak had contact met het rivierwater, waardoor het onderste laagje slecht verwarmde.
Om aan te geven wat het formaat is ligt op de laatste foto een 10 eurocent op de afsluiterkist.
Groet Jan.