tractoren en ander landbouwspul van trialrolf

Rolf ik hoop dat het testrijden geslaagd is. Ondanks dat je wel soms laat merken dat het niet altijd even makkelijk is bouw je toch wel hele leuke modellen!
Ik hoop dat je ook deze weer tot een goed einde weet te brengen.

Mvg Mitchell
 
Dank allen voor die Blumen. Cor heb ik in Meppel nog even persoonlijk kennis mee gemaakt en gesproken.

Misschien moet ik het iets minder laten blijken Mitchell maar dank voor het mooie compliment. Doet mij goed.

De test rit in Meppel was goed. Hij loopt erg mooi rustig, stuurt prima en de Bruder "banden" hebben goede grip op de gladde platen. Ook met de shovel op de trailer (dacht zo'n 6 kilo) geen doorslippen oid. Zie hiervoor ook mijn film op Youtube.

Zaterdag krijgt hij het echter voor zijn kiezen. Want dan ga ik in Ederveen het zand in met dikke bulten op de kieper. De kieper liep trouwens ook mooi ondanks de Bruder wielen. Geen gerammel of gedoe.

Optisch zal het een en ander nog een beetje bijgewerkt moeten gaan worden maar voor de offroad test zal ik er nog wat gewicht aan toe voegen.

af4aaf66-d0dc-4d30-b34d-3b4a414b82a8.jpg


a4d3bfeb-cff9-4b69-ae7c-9a268b8b6443.jpg


De voorzijde. Als eerder gemeld heb ik de houder voor het frontgewicht afgebroken. Ik vind echter de originele bevestiging ook niet mooi. Het gewicht hangt een halve trekkerlengte ervoor..... Op mijn Blocher Fendt had ik het ook al aangepast en nu dus weer.

Aangezien dit een trekker trekker gaat worden komt er ook geen fronthef op.

68f7a223-ee17-4255-8873-4edd99a372bf.jpg


Beetje freubelen....

d6e2e5bd-fde4-4c8a-93e2-358e3d7ddd05.jpg


Moet kunnen toch? en toen was de camera accu leeg. Maar het kon niet. Het gewicht hing zo'n beetje een halve centimeter boven het wegdek......
Kan dat dan niet anders jonguh???

ab18d9e0-2139-4bb8-906f-4d660d21c603.jpg


Ja hoor, we draaien de boel gewoon om! Wel die stang eraf gezaagd maar nu...

0d56cc68-b0cd-4844-be33-1450b739f975.jpg


8d0da8c6-7dfe-43f2-8398-6c65eebe4ed5.jpg


Niets voor de puristen onder ons maar dit ziet er al beter uit en vooral functioneel.

e39b1d3c-6147-41cb-914c-45b0e4841097.jpg


Nu nog vullen met gewicht.
 
En om precies te zijn....

ac308bc2-c874-4d34-bb08-d7e4ad6ad19b.jpg


Mooi verdeeld in het frontgewicht en afgesloten met hot glue

89a06da6-d5d9-4ec9-b920-0629be89b3ee.jpg


f64536c8-4cbf-4efe-b7d4-e39e3a01f9f8.jpg


Is optisch nogal schokkend zo maar afwerking volgt nog. Is nu even functionaliteit ivm de offroad test.

Een ander gewichtig deel zijn de wielgewichten. Maar ik weet niet hoor. Ze wegen 170 gram per stuk maar ik vind ze niet zo mooi eigenlijk.

f84640ab-1e1f-4db5-b9a4-76b562696ea5.jpg


Komt door de kleur maar ook door de gladde afwerking. Ik laat ze nog even weg.

6aa501cf-115d-4e33-a825-f4d692da4fff.jpg


IK ben trouwens er ook achter gekomen dat ik de trekker verkeerd heb opgebouwd...... Ik wilde de spatborden monteren maar het paste gewoonweg niet. Nog eens de foto's van de leverancier doorgenomen en contact gehad.... Blijkt dat ik de motoren verkeerd om heb zitten. Daarom kreeg ik de carrosserie er ook niet goed op.
Hij had tussen de foto's ook oudere foto's van prototype zitten en juist die vond ik mooi duidelijk.....

Dat moet dus nog een keer weer anders. Het chassis rijd er wel om en de offroad test gaast wel gewoon door natuurlijk.
 
Zoals jullie op Youtube ongetwijfeld gezien hebben (wie is hier nou geen abonnee?) heeft de Fendt ook in het onverhard zijn rondjes gedraaid. Nu is het zand in Ederveen wel onverbiddelijk zwaar. Op de aangereden delen ging het goed. Een zware volle bak achteruit zetten en daarbij draaien aan het stuur en de grenzen komen in zicht. Maar dat is ook geen probleem. Zolang je de bak niet als een economisch delict volschept en het "scale" houdt dan gaat het eigenlijk best. Wel zie je hier dan dat de voorwielen soms wat sneller draaien. Het gewicht zit vooral achter dus...... Niet slecht al zeg ik het zelf. Ik denk dat in de Kas, waar je op grond rijdt en geen stoepzand, het nog beter zal zijn.

Wel denk ik het grootste zwakke punt nu wel gevonden te hebben voor waar het de constructie betreft. De vooras en ophanging. IK denk dat ik die in de toekomst wel van metaal met lager ga (laten) maken. Dit voor de duurzaamheid. OK, een nieuw onderdeel kost bij ModellbauJG ook maar een paar euro maar toch.

Nu had ik nog wat klusjes aan de Fendt waaronder de motoren ombouw.....

3228d07a-555f-49e4-bde0-bffb14a2d08d.jpg


De motorassen dus nu naar beneden.

edb2cf6c-51da-4657-955b-a604e24e1e87.jpg


De motoren voor van achteren meteen even zwart gemaakt met plastidip.

f6338d33-d343-4b31-9b83-3cd98afb183e.jpg


Een andere ergernis was het licht slingeren van met name de voorwielen. Dit heeft meestal meerdere oorzaken dus ik denk ik begin bij de wielen.
Deze waren met de dremel bewerkt en mogelijk niet helemaal vlak in het hart van de velg. Hiervoor even een opstelling gemaakt en alle vier de wielen zo bewerkt.

Een andere oorzaak is de wielnaaf. Die is van plastic. Als je dan de grubscrew aandraait trekt ie iets op de as. Oplossing is aan de andere kant ook een grubscrew.

1d98b3c6-f04f-409d-8b90-d5730f03a137.jpg


Door de andere plek van de as stomp blijken nu ook de boutjes van de interne wielgewichten iets te hoog en raken ze de stuurstang.

2b45bc0d-50f1-478e-86c6-9b55f2c4f568.jpg


Links het nieuwe moertje en het uitstekende deel van de draad slijp ik dan af. Rechts de oude hogere flensmoer.

40b2d47a-bf90-475b-a26f-6972c3b8d6d9.jpg


Alvast een beetje proefpassen en de body past eigenlijk best weer. De body zakt ten opzichte van het chassis een centimeter. Het chassis komt ook een centimeter omhoog en dat is goed voor de bodemspeling.

39d783ed-5d57-42a8-a9f0-ccc41baa83d5.jpg


Nu had ik dus voor de bevestiging dat mooie alu buisje maar die is er nu niet meer. Dus het middendeel onderin beetje opgeschoond.

fc75b948-5fb2-4a5a-a1df-d0675cf2a909.jpg


Voor zover je het woord schoon kunt gebruiken..... Maar dit is wel erg dun dus ga ik het opvullen met styreen waar ik dan vanonderen een M3 draad in kan tappen.
Dat moet het geheel dan wel houden.

90c635b6-e0fb-41c2-ab38-4a442db636fd.jpg


Ook maar even vast wat doen aan het "mooi maken". Ik ben gek op zwaailampen dus. De volgende rit duurt nog even dus heb hier wel wat tijd voor.

Je kunt natuurlijk ook de wielnaven van metaal maken, de velgen, de stuurinrichting, andere banden misschien? ...... of meteen een Blocher chassis kopen natuurlijk. Ik probeer deze trekker te bouwen zoals Jens hem ontworpen heeft en ook als zodanig te testen met een enkele fine tuning. Ik geef Jens ook de feedback zodat hij of zijn model kan aanpassen of bijvoorbeeld een bouwbeschrijving kan maken.
 
Binnen de landbouw had ik dus ook de dumper aanhanger. Ik heb nog een merk gevonden, Holmes..... Zou ook nog kunnen of gewoon mijn fantasie gebruiken of misschien gewoon het aan de fantasie van de toeschouwers laten.....

Er was echter nog wel een gat in het plaatje.

996a9a7a-833e-400f-be8b-bcfb0de8c1b7.jpg


Daarvoor moest ik toch nog wat bedenken. Iets van een plaatje, kapje of anderzins een afdekkertje.

48a257fe-c16a-436b-a542-d05f512d886a.jpg


Van links naar rechts V1.0, V2.0, V2,1 en V3.0.

b24f3ff2-54c2-4713-8ac8-70fb6064134e.jpg


dfbddbbf-a00b-4949-9d23-5637e126aebc.jpg


Deze is het geworden voorlopig. Er kan nog een andere tekst op maar dat zien wel wel of we nog een merk vinden/maken/bedenken.
Het had nog wel wat voetjes in de aarde want er zat eigenlijk nog een boutje in de weg. Daardoor versie V2.0 en V2.1 maar dat werkte niet.
Dus een deel van het alu vervangen en het betreffende boutje verplaatst.

64a09a24-83e6-474a-b69b-da91e6150fd3.jpg


Deze kan het winterseizoen meedraaien en als dan in het voorjaar de kleuren bekend zijn dan kan die naar de spuiter. Misschien nog een aanpassing links en rechts en verlichting. Maar eerst nog wat stickers....

bf870c5d-a121-4c58-8f56-31942e231499.jpg


a274782a-f7d0-4c75-b643-a274926982b8.jpg


Zo, das aangekleed voorlopig. Op de kast ermee.

Dan maar een trailer avond van maken en het volgende zorgenkindje.

cf55fb64-fb74-420d-b794-5e0b328cdeef.jpg


Deze heeft namelijk ook nog een probleem. Hij past niet goed achter de Fendt. Achter de Case was prima maar bij de Fendt...

031acc0e-b5f6-486f-84b8-2d4b7bb84a58.jpg


Zijn de verhoudingen weer anders. Daarnaast bleek ik weer eens een fout gemaakt te hebben bij de laatste meetkundige aktie. Ik had een andere trekstang gemaakt zodat hij ook in de beoogde kist past,......5 mm te lang maar.... zucht....

Opnieuw dus even. Hij mag wel blijven maar moet wat inleveren zeg maar..... En krijgt er ook wat bij.

803a1fb1-8004-4d1a-80d0-5cd0b1041605.jpg


Daarom ben ik ook blij dat ik veel meer boutjes gebruik en liever zo min mogelijk lijm. Ik vind demonteerbaarheid wel een pluspunt.

cdd34aae-ce88-4c63-adba-0876477e570b.jpg


Heb ik jullie trouwens al eens vertelt dat ik een japanse vriend heb? Ja? Heb ik dat al? Nee toch?

cbb94401-f187-429a-a6d7-5340a4c349c0.jpg


92a4c318-ba36-4dde-90c5-d847ce5fae9d.jpg


De verder onbehandelde zaagsneden.

b5bbb8ff-bb83-4049-a03c-a11bfcf06dc5.jpg


Schoon gemaakt en even een vijl erlangs gehaald. Hier houd ik het met de hand bij elkaar.

De kar heeft dus een as ingeleverd en daarmee een deel van zijn dek en lengte. Het restant verdwijnt in de bak met Bruder delen....Je weet maar nooit!

94dc3fe5-8aeb-4d30-98c5-d0486a66f543.jpg


b236c2f6-0c2b-4b53-bc0b-834b61ccdd83.jpg


En de boel weer aan elkaar gebout. Maar gaatjes in de steunen verplaatsen en eigenlijk weer op dezelfde manier als eerder in elkaar gezet. Van heel dichtbij zie je nog wel wat maar er komt toch ook nog hout en traanplaat of diverse plaatsen. Ik ben zeer tevreden.

d22a2811-51d3-4a9f-9d1c-246d2bf30fea.jpg


Nu nog een 3 cm langere trekstang. Dan moet ie voor de toekomst klaar zijn zeg maar. De shovel zal er niet meer oppassen maar daar was ie toch al niet perse voor bedoeld. Meer voor landbouwmachines, kleine kraan en dat soort dingen.
 
Hier is een drietal modellen die nu een keertje klaar moeten voor de volgende test. Daarna is er wat druk af en kan ik verder werken naar de volgende deadline...... Moet je dus niet doen hobby met deadline...... Slaat nergens op. Toch vind ik het wel fijn een beetje druk erop te hebben. Zal een werkdeformatie zijn die nog een beetje is blijven hangen. Ik werkte voor klanten die wel koning waren als ze het verdienden.

Nu is de grote gele kiepbak klaar voor de volgende test. Nu dus eerst de trekker er maar weer voor zetten.

9f8772d8-82f3-453e-8f68-64df969641b1.jpg


Het chassis weer opgebouwd en nog wat kleine aanpassingen gedaan waaronder een 2e BEC. De stuurservo heeft nu een eigen BEC. Bij de proefopstelling met de zwaailampen (tuurlijk zitten die er ook op, gek op die dingen) deden die raar als ik ging sturen. De ontvanger had al wel een externe BEC maar nu dus de servo ook. Deze kan ik dan nu ook met 6 volt voeden.

88ce5400-f4fb-4ac4-9b80-e04a8a145d5b.jpg


De voorspatborden dus ook geplaatst. Nadeel van dat PETG is dat het nogal glimt. Aan die spatborden gaat nog wel wat gebeuren. Ik heb ook gekeken of de originele spatborden erop kunnen maar dat is nog een te grote klus. Bovendien wilde ik hem eerst zoveel mogelijk opbouwen zoals de ontwerper hem bedoeld heeft.

Ook het frontgewicht hangt er weer. Nu de trekker een cm hoger staat qua bodemvrijheid kan die weer in de lagere stand zoals hier. Toch in onverhard lijkt mij dat ie zover vooruit stekend regelmatig de grond raakt.

81f0fda7-0f00-4969-bd84-fbc37d991d89.jpg


Dit is de hoge stand.

Een ander probleem waar veel tijd in is gaan zitten zijn de wielnaven en dan vooral rechtsvoor. Ik heb er al zoveel mee zitten klooien dat ik het heb opgegeven. Dat wiel blijft een zwabber houden. Ik wacht nog even een verdere ontwikkeling met de designer af. In de toekomst moeten deze echt gewoon van metaal gemaakt worden voor mij.

30f434b3-8f88-4ab8-9ed1-45960be3e604.jpg


Maar daar is tie dan.

6b959538-1dd8-4656-b595-3126e283778f.jpg


a15be457-b05e-414c-b06c-da5e9faf14df.jpg


Die gaat 11 december weer eens goed aan de tand gevoeld worden.

Dan nog de platte wipkar of hoe je het ook mag noemen. Blijft ook een dingetje. Ik merk nu ook dat ik weer een fase heb waarin concentratie moeilijk is. Ik zie de meest eenvoudige dingen over het hoofd of doe dingen niet goed. Niet alleen in de hobby.

Door de hele chassis aanpassing past de koppeling niet meer bij elkaar. Met de kieper kom ik er wondewel mee weg maar de wipkar hangt te ver achterover waardoor ook de oprijplaat niet goed werkt.

9450f5d8-3357-46c1-b97c-d092cc3abbca.jpg


Ik zit in het hoogste gat onder de trekhaak. Dat moet dus opnieuw getekend worden en geprint. Weer 12 uur printen dus. Deze was net klaar. Daar had ik nu even geen zin in. Toen had ik een helder idee. Ik denk draai de trekstang gewoon om.

04d1033f-504d-41a3-9c56-a13a1dbedc82.jpg


Toen zag ik ook pas de warp die erin zit. Hij is op het printbed krom getrokken. Lekker.

af6829b8-fde7-4f7f-b96d-0dde91d7e34a.jpg


Dan begint een tijdje van kijken passen meten, verkeerd boren (ik vergeet altijd te kijken of er aan de andere kant wel een moer kan....) een nieuwe maken, spiegelverkeerd aftekenen, verkeerd boren.

3be7edda-85f0-462d-b009-c8ec197a5a30.jpg


Uiteindelijk zie je dat dan niet meer en past het nu?

e8725982-33fb-4e28-a8a3-b12a69a3ffba.jpg


Net aan. De foto vertekend een beetje maar dit gaat net. De oprijplaat werkt en de actuator komt weer goed aan zijn eindpunten.

815d6f75-72b8-43b7-9b20-76ebc81c3f90.jpg


De boel staat weer redelijk vlak.

9a5503a1-d638-4271-a9ab-bc5e9a4bdf79.jpg


86070ef7-9a3f-4df5-b1ea-a068acc2411d.jpg


En de Claas rolt weer niet meteen tegen de oprijplaten aan.

De Claas is ook de reden dat ik dit nu even zo laat. Dat gaat namelijk mijn 2e trekker worden. Die moet natuurlijk alles trekken wat de Fendt ook trekt en nog meer. Maar ook de reikwijdte van de Claas trekhaak is niet onbeperkt. Daarom wilde ik die van de Fendt ook meer in de middelste gaten houden.

Omdat vooruit denken niet mijn sterkste kant is wil ik eerst het Claas chassis nu zover op de wielen krijgen. Dan komt ook nog mijn haakarmchassis voor de trekkers en dan ga ik alles op elkaar afstemmen.

Als dat maar goed gaat.
 
Dan gaan we nu een start maken met de Claas Axion 950.

dcba2608-5405-4288-ad5b-2d8f5d5ecedb.jpg


Het chassis staat al een tijdje klaar.

1ab8c524-7a76-4747-8a2c-93a43dc54531.jpg


Het is deels voor gemonteerd maar moet ook deels uit elkaar om bijvoorbeeld de motoren van draden te voorzien en de stuurservo in te bouwen. Ook moet er nog een N20 motor in voor de hef achter.

5ccc7858-4cea-4200-8ae4-f8b7f8b46155.jpg


De stalen velgen zijn ook al van een likje verf voorzien in de kleur Vermiljoenrood.

e120efd7-7906-4495-abe6-21633bd6f93e.jpg


a91ab3bc-a686-4644-9983-a60d9d8f5f38.jpg


803aae7a-8728-40aa-b313-6bf00d1c2c53.jpg


Dus eerst maar eens beginnen met voorzichtig demonteren en goed kijken hoe het een en ander in elkaar steekt.

6daba397-c829-4776-b6f8-0182cea90b25.jpg


Er zitten 3 motoren in. 2 achter en eentje voor de vooras aan te drijven.

db5767a6-4558-49d4-9e7b-98e5604ad62c.jpg


De N20 motor is voor de achterhef.

39237b77-2a2c-42ab-add9-e979724f2e2c.jpg


In dit bakje komt ie te liggen. Helaas is er een armpje afgebroken. Weet niet hoe of wanneer het is gebeurd maar gelukkig wilde de maker mij de STL file toe sturen zodat ik het onderdeel zelf kan printen. Maak ik hem meteen zwart.

45571186-8691-4c8e-bbf8-89f70dc84548.jpg


Voor de stuurservo had ik een alu servohoorn in gedachten. Het is echter behoorlijk krap allemaal. Die servohoorn heeft net als ik een beetje een dikke kop.

978bb3d8-c0fb-4ef6-a516-34e27244b35f.jpg


En na veel freubelen, je bent zo 1,5 uur verder, toch een oplossing. Dat is wel mooi als je een en ander hebt liggen. Kan me voorstellen dat iemand die een dergelijk model gaat bouwen en niets in huis heeft gefrustreerd raakt. Niet aan beginnen zou ik zeggen.

63ac10f9-a35b-4c64-a6d4-db2e2054165f.jpg


Het is nu met een standaard kunststof servohoorn en een beetje vijlen gelukt.

Wat echter hier misging was dat ik de wielnaaf eraf dacht te halen maar daarbij de steekas afbrak. Ik had niet goed gezien hoe de vork in de steel stak en dacht die klemt een beetje.....hevelwerking en krak.

dfea7cb1-e7f8-48c4-9c97-bba41834cde4.jpg


Das dus best kl&(*e. Inmiddels contact gehad met de makert van het chassis om te kijken of hij nog een asje heeft liggen. Anders eens op zoek cq zelf bestellen en meteen eentje op voorraad leggen.

baa7d5d0-e210-4115-a90f-aa9421ffdc8f.jpg


Voor de proef de achterwielen dan maar monteren. Door de verf paste het allemaal net niet. Dat was ook de reden om de voornaaf eraf te willen hebben. Denk handig hoef ik niet dat hele ding naar de werkbank te sjouwen....

4ea58497-ae8a-4f42-948d-bd77467816f9.jpg


Ook nog maar eens kijken hoe ik de verstelbare vangmuil ga maken. Zou mooi zijn als ik dat ook handmatig zou kunnen verstellen.

b8462c80-4c74-4d10-a58b-6496ffb200eb.jpg


Ook de donor heeft op de werkbank gestaan en de eerste demontage is een feit. Een vervelende schade door wegschieten met een schroevendraaier maar had ook mijn hand kunnen zijn.....

715af0d9-45e8-4d84-9cdc-9b5eb4db89ae.jpg


Maar dat lossen we ook wel weer op. Het begint er weer op te lijken nietwaar?
 
Da's ook een mooie ombouwset. Toch wat geavanceerder dan een zuiver ge-3d-print chassis. Een aangedreven vooras is ook slanker dan 2 dikke reductiemotoren in de voorwielen. (Alles is er uiteindelijk in verschillende klasses, budgetten, ..., Leuk om wat variatie te zien) Hou je nog ruimte over voor accu en elektro?
 
Da's ook een mooie ombouwset. Toch wat geavanceerder dan een zuiver ge-3d-print chassis. Een aangedreven vooras is ook slanker dan 2 dikke reductiemotoren in de voorwielen. (Alles is er uiteindelijk in verschillende klasses, budgetten, ..., Leuk om wat variatie te zien) Hou je nog ruimte over voor accu en elektro?
Makkelijk.

Heb op basis van dit chassis al mijn modellen gebouwd.
 
Rolf bij je stuur stang zal je waarschijnlijk nog iets weg moeten halen ivm met sturen dat je stuurstang tegen je chassis aan komt
 
Dit is inderdaad een ander budget maar ook een Bruder ombouw. Je moet alles eens gedaan en geprobeerd hebben en zo kunnen liefhebbers ook ideeën op doen.

Ruimte is altijd schipperen maar als ik zie wat Arjan erin krijgt moet dat lukken.

Helaas is mijn as gebroken Arjan dus kon niet verder maar zal de stuur inrichting nog bij moeten werken.

Heb het chassis zo gekocht bij de maker maar Arjan zegt het.

Dank je Leon!
 
Moeten dus met de Claas even in de wachtrij. Morgen print ik het onderdeel en ik hoop dat de asjes er deze week ook zijn. Gelukkig wel op voorraad.

Dus maar even een intermezzo.

Op zolder lag nog een onderdeel. Mijn trouwe volgers zullen zich mogelijk herinneren aan de laatste grote aanpassing aan de shovel.

6bd0a39f-f443-45d0-b869-c0cffa405227.jpg


De cabine, ja? we herinneren ons?

Er was dus wat over aan onderdelen van de donor van de cabine en dat was???? Juist ja.

98573bda-4a3d-4104-ac13-714a7ebf1f0d.jpg


Dit gele catje.

Dus nu in de werkplaats van de Dinxperlose modelbouw Frankenstevens...

debf33ee-f042-4063-b014-777bafc16db1.jpg


De man die er dit soort bakken op na houdt en op zolder...in het donker verhuisdozen vol heeft....

b6ac31ca-c22e-49e9-81a5-e6f6fef086ab.jpg


taaa taaa!

c3c61054-1def-4a43-bd56-64da5a810250.jpg


Een echte aandrukkert achter de trekker, een wals!

6d826cd7-a27b-49ba-a76a-9692de581b57.jpg


Een trekboom fabrieken en dit keer weer eens uit de alu doos.

d4b4140b-d871-46f3-9493-8938f5257d27.jpg


Tja, maar met iets meer dan 300 grammetjes druk je niet zo heel veel aan eigenlijk,

803a5c82-38ee-4469-85a9-c527d82232ce.jpg


Dat plaklood is toch wel handig. Je krijgt het gewicht zo ook regelmatig verdeeld.

8d70d22b-b9ae-4961-a5ab-d2968e3d9fed.jpg


Dit lijkt er al wat meer op. Hier even bij laten. De rol loopt ook (nog) niet in lagers en ik wil er ook nog een gimmick aan bouwen maar dan moet ik eerst kijken of de gimmick met dit gewicht kan werken.....

En zo, hoppa, weer een projectje erbij.
 
Heb er niet zoveel verstand van Cor maar de meeste landbouw walsen trillen niet dacht ik.

Ik wilde er nog een set weg banden aan maken met een lift as maar daar kom ik maar niet uit. Na 3 pogingen zie ik er even van af. Eerst maar kijken bij volgende rit of dit gewicht voldoende is. Daarna een ander systeem maken maar dat is meer werk. Kijken of mij dat lukt.
 
Back
Top