Donderdagavond veld checks. Paar dingen zinden me niet.
Te felle aansturing op het voorpootje. Kleine wieltjes bleven haken op het verdorde droge gras.
Dus tuimelig op de pootjes. Windstil.
Niet gevlogen. Ook geen range check. Motor gestart, en vlot aan de loop. Moi!
Vrijdag middag maiden. Taxiën, 5x over de kop, pootje haken, op de kleine wieltjes, wind er onder, prop de grond in. Dat werd een beetje een zielige vertoning.
Dan de lucht in, leut en hard werken.
Wind liep tegen 4 aan en met oplopende pieken. In de relatieve rust gestart.
Hop STOL de lucht in. Maar motortje was zeer weerbarstig. Direct af aan. Raar!
Eerste vlucht flink up moeten trimmen. Vol gas als een speer omhoog. Als een aapje aan een ijstokje.
1/4 gas was het vlakke vlucht. Maar bleef vrolijk des trainers doortuffen
Trimmen. Dus dat is als de drakenkloten met de MPX zender trims.
Ergonomisch slecht geplaatst. Naja. De ogen moeten van de kist af.
Zeer fel op de rolroeren. Instellingen Robbe. leek niet heftig, werkte zo wel.
Aan de grond bijgesteld.
Maar het beestje is rap, en gaat als een dolle door de lucht, en de turbulentie, daar trok het zich geen mieter van aan.
Spelevaren. Landen in de rommelige lucht ging ook prachtig. Direct een strijkijzer.
Tweede vlucht met bijstellen werd hem niet. Motor niet aan de loop te krijgen.
OS 46 FX met ASP bus. Plug lijkt goed, maar zet er wel een ander op.
Verder is het de laatste 10% nitro/Weston oliemix.
Wellicht is het wat doof. Verse 5% nitro mix maar gaan aanvullen.
Mooie start, wederom en toen dead stick bij volgas. Heu?? Mot dat?
Ja, en dan net een bui in zicht en krachtige prikwind. Mot dat?
Voor m'n neus een helikopterlanding met wat drukken. Deftig!
Niet in de akker met een mooi vol beplant kussentje, maar op het landweggetje, een dijkje, op drie pootjes...
Pok zei de prop! Enige schade. Hummm. Mot mot dat?
Nu wat grotere wieltjes er op.
Hoogdekker blijft het, neuspoot en landingsgestel staan dicht opeen.
Verder naar achter lukt niet bij deze Plura romp. Moet er maar mee leven.
Minder taxi en uit wandelen.
Nee geen geelfilter... bij de kanaries af... zelfs het dorre veld! Alles knetter geel!
Bij de NS zouden ze zeggen... meer blauw.
Accu dus zo weg gepakt... blok polyethyleenschuim op maat gesneden...
Het haakt/slot vooraan onder de tank, achter haakt het onder de servo-montage kastjes.
Opgesloten. Accu in de bak, klittenband straps toe, en de in belletjesplastic verpakte RC
omwonden met strookjes klittenband haak je weer aan de straps. Mooi fix.
Schiet niet weg, en bij een klapper blijft de RC heel.
En dan in noppenfolie, klittenband op klittenband.
Geen geschroef, lijm of gespijker aan de eldelplura romp...
Thans alles weer deels uiteen, tank gespoeld, leidingen op gunk gewassen.
Carburateur en spoeiernaalden doorgejast, garage in nevelen gehuld. Clean.
Niewue OS A3 moet nog en frisse peutanol... dat moet het doen.
Verderop van de week maar weer testen. Weekend weer volle agenda.
Gr Bas
Te felle aansturing op het voorpootje. Kleine wieltjes bleven haken op het verdorde droge gras.
Dus tuimelig op de pootjes. Windstil.
Niet gevlogen. Ook geen range check. Motor gestart, en vlot aan de loop. Moi!
Vrijdag middag maiden. Taxiën, 5x over de kop, pootje haken, op de kleine wieltjes, wind er onder, prop de grond in. Dat werd een beetje een zielige vertoning.
Dan de lucht in, leut en hard werken.
Wind liep tegen 4 aan en met oplopende pieken. In de relatieve rust gestart.
Hop STOL de lucht in. Maar motortje was zeer weerbarstig. Direct af aan. Raar!
Eerste vlucht flink up moeten trimmen. Vol gas als een speer omhoog. Als een aapje aan een ijstokje.
1/4 gas was het vlakke vlucht. Maar bleef vrolijk des trainers doortuffen
Trimmen. Dus dat is als de drakenkloten met de MPX zender trims.
Ergonomisch slecht geplaatst. Naja. De ogen moeten van de kist af.
Zeer fel op de rolroeren. Instellingen Robbe. leek niet heftig, werkte zo wel.
Aan de grond bijgesteld.
Maar het beestje is rap, en gaat als een dolle door de lucht, en de turbulentie, daar trok het zich geen mieter van aan.
Spelevaren. Landen in de rommelige lucht ging ook prachtig. Direct een strijkijzer.
Tweede vlucht met bijstellen werd hem niet. Motor niet aan de loop te krijgen.
OS 46 FX met ASP bus. Plug lijkt goed, maar zet er wel een ander op.
Verder is het de laatste 10% nitro/Weston oliemix.
Wellicht is het wat doof. Verse 5% nitro mix maar gaan aanvullen.
Mooie start, wederom en toen dead stick bij volgas. Heu?? Mot dat?
Ja, en dan net een bui in zicht en krachtige prikwind. Mot dat?
Voor m'n neus een helikopterlanding met wat drukken. Deftig!
Niet in de akker met een mooi vol beplant kussentje, maar op het landweggetje, een dijkje, op drie pootjes...
Pok zei de prop! Enige schade. Hummm. Mot mot dat?
Nu wat grotere wieltjes er op.
Hoogdekker blijft het, neuspoot en landingsgestel staan dicht opeen.
Verder naar achter lukt niet bij deze Plura romp. Moet er maar mee leven.
Minder taxi en uit wandelen.
Nee geen geelfilter... bij de kanaries af... zelfs het dorre veld! Alles knetter geel!
Bij de NS zouden ze zeggen... meer blauw.
Accu dus zo weg gepakt... blok polyethyleenschuim op maat gesneden...
Het haakt/slot vooraan onder de tank, achter haakt het onder de servo-montage kastjes.
Opgesloten. Accu in de bak, klittenband straps toe, en de in belletjesplastic verpakte RC
omwonden met strookjes klittenband haak je weer aan de straps. Mooi fix.
Schiet niet weg, en bij een klapper blijft de RC heel.
En dan in noppenfolie, klittenband op klittenband.
Geen geschroef, lijm of gespijker aan de eldelplura romp...
Thans alles weer deels uiteen, tank gespoeld, leidingen op gunk gewassen.
Carburateur en spoeiernaalden doorgejast, garage in nevelen gehuld. Clean.
Niewue OS A3 moet nog en frisse peutanol... dat moet het doen.
Verderop van de week maar weer testen. Weekend weer volle agenda.
Gr Bas
Laatst bewerkt: