Ogar, monster in de lucht...of...

Tja, het is dat je er zelf over begint.... maar de rompmal van de 3,5 meter Ogar, (een van die met veel bombarie gestarte projecten, waar we naar een tijdje niets meer van horen ;)) Hoe staat het daarmee?
Los daarvan heb ik geen interesse in een 5 meter Ogar.
 
Ik vind het nog steeds een prachtig ding, maar de 3,5 meter Ogar is al gewoon domweg een tamelijk grote kist, groter dan dat KAN ik gewoon domweg niet mee uit de voeten.
 
De romp heb ik redelijk glad gemaakt en daarna kreeg ik gedoe met mijn gezondheid dus kon ik niet verder.
De romp heb ik meegenomen naar Kampen en Peter wist iemand in Belgie die ermee verder kon.
Dus dat is uit mijn handen.
Het meeste werk was al gedaan, alles gericht, alles was redelijk glad, nog een paar handelingen te gaan voordat ie gespoten en afgevormd kan worden.
Out of my hands now...

GJ
 
Bedoel je qua vliegen, of qua vervoer?

Het ('ons') veld is groot genoeg.


jan.
Ik denk vervoer.
Het is een vrij dikke jongen.

GJ
Inderdaad, qua vervoer. Om te vliegen heeft de 3,5 meter versie op zich niet veel baanlengte nodig, maar vanwege de geringe stijghoek en de niet supereffectieve rem/stoorkleppen heeft ie een beetje een hekel aan obstakels dicht bij de baan, maar het grootste probleem is het vervoer, het is gewoon een relatief erg onhandig ding om mee te zeulen, en het lukt me NU wel om tegelijk een BigLift en een Ogar in de auto te proppen (maar kijk niet hoe, echt "veilig" is het ook niet) maar een 5 meter Ogar, dat gaat gewoon helemaal NIET... En dan heb je er helemaal niks aan dat ie beter klimt of effectiever remt, want het ding staat thuis i.p.v. op het veld :D :D :D
 
Ooooh, ik krijg geen meldingen meer, dus daarom beetje late reactie...
De romp die ik van GertJan terug kreeg is richting Belgie vertrokken, incl de tekeningen e.d.
Tom is fanatiek en groot liefhebber van de Ogar, in het najaar zal hij een verslag schrijven, hopelijk met veel foto's.

Die 5.30 meter Ogar is wel een mooie vlieger, het laten verdwijnen van een van de weinige orginele rompen zonder dat er een mal is zou zonde zijn...

@MaartenCornelissen , ook voor deze grote jongen is er een transportkist te maken...
 
Ik zal eens kijken of de man bereid is hem goedkoper aan te bieden.
Verzenden is ook een dingetje denk ik.
 
Inderdaad, qua vervoer. Om te vliegen heeft de 3,5 meter versie op zich niet veel baanlengte nodig, maar vanwege de geringe stijghoek en de niet supereffectieve rem/stoorkleppen heeft ie een beetje een hekel aan obstakels dicht bij de baan, maar het grootste probleem is het vervoer, het is gewoon een relatief erg onhandig ding om mee te zeulen, en het lukt me NU wel om tegelijk een BigLift en een Ogar in de auto te proppen (maar kijk niet hoe, echt "veilig" is het ook niet) maar een 5 meter Ogar, dat gaat gewoon helemaal NIET... En dan heb je er helemaal niks aan dat ie beter klimt of effectiever remt, want het ding staat thuis i.p.v. op het veld :D :D :D
De reden waarom ik een V70 rij .
 
De man is gemaild we zullen zien.
Volgens mij is GLS de goedkoopste en makkelijkste.
Maar je zit met een bepaalde max omtrekmaat.

GJ
Heb poosje terug een mal opgestuurd gehad van 246cm, die was fractie ingekort ivm verzenden, woog een kilo of 20 en was 60 of 62 euro. Naar vriend van me net over de grens laten sturen en dat ging zonder problemen. Doos was dus 250 strak.
 
De man heeft gemaild.
Verzenden valt 100% mee.
48 Euro.
Maar de totaalprijs (romp, frame en zo) is dan nog behoorlijk.
Dan moet daar een mal van gemaakt worden, met die lengte is dat ook niet heel goedkoop en ook niet makkelijk te verwerken in mijn uppie.
Ik moet dan in de garage liertjes op gaan hangen om het allemaal op te kunnen tillen.
En aangezien ik nu ook met een gebroken rug en heup zit weet ik niet of ik het het waard vind om minimaal 1000 Euro te investeren in een romp.
En daarna moeten de vleugels ook nog gebouwd worden.
Ik denk er even over na.

GJ
 
Back
Top