Interresant..
Ik heb zelf een Mk2 liggen, die heeft idd carter ventilatie op het achter deksel.
De slijtage van een wankel (ik spreek niet uit ervaring) is denk ik de rotor, zijwanden en diameter inwendige rotatie kamer, waarbij ik vermoed dat de zijwanden het grootste probleem is met name omdat deze mini wankel geen side seals op de rotor heeft..
De genoemde delen worden altijd maximaal gesmeerd, ik denk dat een vent nippel toevoeging niets aan de smering van deze delen toevoegd.
De carter ventilatie kan wellicht helpen met door-stroom over het achterste lager, die zal met vent. beter gesmeerd worden.
Ik denk alleen niet dat dit lager het grootste slijtage issue is.
Maar als de Mk2 en Mk3 het hebben zal het wel een verbetering zijn.
Mbt olie ophoping, zolang er maar niet zoveel olie ophoping is dat het contra gewicht door de olie gaat slingeren zal het toch geen vermogen kosten lijkt mij.
Over smering... daar hebben we al eens over geschreven, ik ben daar nog steeds niet uit.
Ik heb 2 Mk2 manuals, de ene met een grijze koelmantel, hierin staat 25% olie alles castor.
Het andere manual met een zwarte koel mantel geeft 15% olie mag ook syntheet zijn, ik vind het nogal een verschil tussen die 2 en voor ik er zeker van ben ga ik de mijne niet draaien.
De jouwe is een Mk1 dus ga van 25% castor uit.
Ps... je draait natuurlijk vonk, dus dan meng je neem ik aan 2 takt, hoe rijk meng je dan?
Ik heb zelf een Mk2 liggen, die heeft idd carter ventilatie op het achter deksel.
De slijtage van een wankel (ik spreek niet uit ervaring) is denk ik de rotor, zijwanden en diameter inwendige rotatie kamer, waarbij ik vermoed dat de zijwanden het grootste probleem is met name omdat deze mini wankel geen side seals op de rotor heeft..
De genoemde delen worden altijd maximaal gesmeerd, ik denk dat een vent nippel toevoeging niets aan de smering van deze delen toevoegd.
De carter ventilatie kan wellicht helpen met door-stroom over het achterste lager, die zal met vent. beter gesmeerd worden.
Ik denk alleen niet dat dit lager het grootste slijtage issue is.
Maar als de Mk2 en Mk3 het hebben zal het wel een verbetering zijn.
Mbt olie ophoping, zolang er maar niet zoveel olie ophoping is dat het contra gewicht door de olie gaat slingeren zal het toch geen vermogen kosten lijkt mij.
Over smering... daar hebben we al eens over geschreven, ik ben daar nog steeds niet uit.
Ik heb 2 Mk2 manuals, de ene met een grijze koelmantel, hierin staat 25% olie alles castor.
Het andere manual met een zwarte koel mantel geeft 15% olie mag ook syntheet zijn, ik vind het nogal een verschil tussen die 2 en voor ik er zeker van ben ga ik de mijne niet draaien.
De jouwe is een Mk1 dus ga van 25% castor uit.
Ps... je draait natuurlijk vonk, dus dan meng je neem ik aan 2 takt, hoe rijk meng je dan?
Laatst bewerkt: