Rick NL
PH-SAM
@Ton van Munsteren
Ik zie dat je het profiel veranderd hebt door de neusligger hoger te maken, zo hoog als de rib.
Het beroemde Coupe d' Hiver profiel USA5 had net zoals het originele Super Pearl profiel met 5x2 mm een veel lagere neuslijst (aanvaldboord voor onze zuiderburen) zodat er al vroeg wat turbulentie werd opgewekt. Met een 'volle' neuslijst was de prestatie duidelijk minder, of je had meer turbulatie nodig.
Mijn 'Provo' Coupe waar ik in 1966 de eerste NK Cd'H werd had wel een volle neusligger, maar ik had daar een turbulentie draad een mm of 12 vóór de vleugel, zoals toen ook nog vrij gebruikelijk was.
Ik zie dat je het profiel veranderd hebt door de neusligger hoger te maken, zo hoog als de rib.
Het beroemde Coupe d' Hiver profiel USA5 had net zoals het originele Super Pearl profiel met 5x2 mm een veel lagere neuslijst (aanvaldboord voor onze zuiderburen) zodat er al vroeg wat turbulentie werd opgewekt. Met een 'volle' neuslijst was de prestatie duidelijk minder, of je had meer turbulatie nodig.
Mijn 'Provo' Coupe waar ik in 1966 de eerste NK Cd'H werd had wel een volle neusligger, maar ik had daar een turbulentie draad een mm of 12 vóór de vleugel, zoals toen ook nog vrij gebruikelijk was.