Mijn vlieg ervaring van vandaag

En dan gaat het ineens fout.
Ik wilde vandaag even trainen voor de F5J wedstrijd komende zondag. MP3 files op de smartphone, Pike ingepakt, nog wat ballast bij, je weet maar nooit, accuutjes opgeladen en even naar het veld.
Alle opgebouwd en wilde eerst n testvlucht je maken voor het echte trainen zou beginnen. Alles startklaar, tijdens het inschakelen van de motorloop helt de Pike iets naar rechts, start, er volgt een rukwind naar rechts, krijg m niet uit de bocht, valt iets naar beneden en de rechter tip raakt het gras, en.... knak. Het ging zo snel, ik was helemaal bedust en nadien zeer teleurgesteld in mijn eigen handelen want n kist schuin weggooien [emoji848], dat had ik toch niet moeten doen!?
Meteen maar contact met vliegvrienden gezocht, reparatie geregeld en de nieuwe vleugel is al weer onderweg [emoji106]. Top jongens!!
90b2e61c48ff4da451b79e3d431fb3e1.jpg
e2bb9f8f21c9f000a74de590ba7a211b.jpg
 
Het pinksterweekend en de dagen er na zijn we met een afvaardiging van ACK naar de Eifel geweest. Elke dag kunnen vliegen met verschillende windomstandigheden en op diverse hellingen.
Alles van Gentle Lady t/m Soarmaster en 4m Discus heeft gevlogen.

IMG_1230.JPG

Een blik op een paar modelvliegers die een bijna windkracht 6 trotseren.

IMG_1231.JPG

Het kleinste model. DLG van 28,5gr

IMG_1077.JPG
 
Laatst bewerkt:
Het pinksterweekend en de dagen er na zijn we met een afvaardiging van ACK naar de Eifel geweest.
Elke dag kunnen vliegen met verschillende windomstandigheden en op diverse hellingen.
Kun je op de kaart laten zien waar dan zoal?
Ik kom nogal eens in de Eifel en afgezien van de helling boven het Meerfelder Maar weet ik niets bruikbaars...
 
Tijdens de F5j afgelopen zondag vloog mijn geliefde Orca totaal niet zoals ik mij herinnerde. Ik vermoed dat ik het overzetten naar de nieuwe zender een beetje te veel uit de losse pols gedaan heb en dat was mij op de helling nog niet echt opgevallen. Dus heb ik hem dinsdag helemaal van af 0 opnieuw ingesteld. Alle welfstanden, mixers, en uitslagen heb ik weer volgens het boekje geprogrammeerd en woensdag en vandaag wel zo ontzettend lekker en goed gevlogen dat ik mij extra dom vind dat ik dat niet eerder gedaan heb!


20190620_142536_zpsv5agtpac.jpg


Hij gaat weer de bocht om zoals het hoort en ondanks dikke windkracht 4 toch hele goede vluchten gemaakt. Ik kán het dus wél!

Maar alleen als er niemand bij is geloof ik:rolleyes:
 
Bij ACK hebben we ook een prima middag gehad.
Kunstvlucht, elektro-zweef en zweef (elastiek- en sleepstart).

Vooral het vliegen van een circuit met low-approach met een sleep-combinatie vond ik erg leuk om te doen.

Eind van de middag werd de bbq aangestoken.
IMG_1103.JPG


Het plan was om te genieten van het late daglicht (ongeveer de langste dag). De wind was in Noord-Holland in de avond echter even te krachtig en fris.
 
Bij ACK hebben we ook een prima middag gehad.
Kunstvlucht, elektro-zweef en zweef (elastiek- en sleepstart).

Vooral het vliegen van een circuit met low-approach met een sleep-combinatie vond ik erg leuk om te doen.

Eind van de middag werd de bbq aangestoken.
Bekijk bijlage 325382

Het plan was om te genieten van het late daglicht (ongeveer de langste dag). De wind was in Noord-Holland in de avond echter even te krachtig en fris.

Zie ik daar links een Algebra zwever ???
Of heb ik het mis?
 
Back
Top