.
Tjarko en ik zullen allebei in dit verslag de bouw van onze prototypes bijhouden.
Dat doen we door elkaar heen, ieder in zijn eigen tempo...
Hierbij het begin van de bouw van het brandstof prototype.
Begonnen met het lamineren van de liggers voor de vleugel.
Deze zijn opgebouwd uit een carbon staaf van 1x5mm en een balsa latje van 3x5mm.
Eerst het carbon opgeruwd en daarna d.m.v. 30 minuten epoxy op elkaar geplakt:
Ook de motorspant "doublers" op het motorspant gelijmd d.m.v. 30 minuten epoxy:
Daarna de verstevigingen bij de knik in de vleugel hoofdligger gelijmd d.m.v. 30 minuten epoxy.
Ook begonnen met het verlijmen van het stabilo.
Nee, je ziet niet dubbel... ik bouw twee prototypes tegelijk
Beide prototypes zullen op een andere manier afgewerkt worden!
Begin gemaakt met het kielvlak:
En zo ligt nu alles te drogen, ingeklemd of onder druk van lood accu`s:
Groeten, Ramses
.
Tjarko en ik zullen allebei in dit verslag de bouw van onze prototypes bijhouden.
Dat doen we door elkaar heen, ieder in zijn eigen tempo...
Hierbij het begin van de bouw van het brandstof prototype.
Begonnen met het lamineren van de liggers voor de vleugel.
Deze zijn opgebouwd uit een carbon staaf van 1x5mm en een balsa latje van 3x5mm.
Eerst het carbon opgeruwd en daarna d.m.v. 30 minuten epoxy op elkaar geplakt:
Ook de motorspant "doublers" op het motorspant gelijmd d.m.v. 30 minuten epoxy:
Daarna de verstevigingen bij de knik in de vleugel hoofdligger gelijmd d.m.v. 30 minuten epoxy.
Ook begonnen met het verlijmen van het stabilo.
Nee, je ziet niet dubbel... ik bouw twee prototypes tegelijk

Beide prototypes zullen op een andere manier afgewerkt worden!
Begin gemaakt met het kielvlak:
En zo ligt nu alles te drogen, ingeklemd of onder druk van lood accu`s:
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: