Hier ben ik weer,
Ondertussen is de Curare op enkele details na klaar om volgende zaterdag ingevlogen te worden.
Het zwaartepunt moet ik nog inbouwen en dat zal niet zonder wat lood in de staart gaan vrees ik, heb ik achteraan toch we te licht gebouwd zeker. Nu kan het niet meer maar als ik er ooit nog eentje bouw zal ik ervoor zorgen dat de accu nog een vijftal centimeter achteruit kan.
Verder kan ik nog vertellen dat hij nu op 960gr zit, hier moet dan nog wel een beetje gewicht bij voor de juiste balans en natuurlijk ook de verf nog.
Voor wie het interesseert, de vleugel woog voor het bekleden 124gr en met het papier er op 151gr. Dit was zonder retracts maar wel met de servo's.
En nog snel een fotootje van de vleugel net nadat de roeren zijn uitgesneden, nog een strookje papier op de blote foam van zowel het roer en vleugel en klaar. Ik zie in het draadje van de Zlin dat af en toe de roeren en vleugel afgekast worden met een lijstje balsa, kwaad kan het niet maar nodig is het zeker niet. Zelfs bij mijn X-24 of Puma MK5 heb ik dat niet voorzien en die zijn best groter en zwaarder en toch zeer haastig onderweg en tot nu toe heb ik nooit enige vorm van flutter gehad, het papier houdt het allemaal mooi strak.
IMG_20170118_115914316 by
Dirk Wouters, on Flickr
En nog eens het hele model,
IMG_20170124_214830838 by
Dirk Wouters, on Flickr
Als hij voldoet krijgt hij volgende week zijn kleuren de spuitbussen zijn al onderweg, hiervoor heb ik een legendarisch kleurenschema in gedachten maar dat houd ik nog even voor mezelf, diegenen die al wat langer meedraaien in het modelvliegen gaan het zeker nog kennen,
Dirk