Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Waar het mis gaat is dat daar het punt niet ligt. De opleiding voor de piloten moet specifieker. Ze moeten zelf de gevaren leren en de restricties. Ze moeten kunnen aantonen dat ze de rpas beheersen. Niet alleen vliegend maar ook technisch.
Waarom zou het verplicht moeten zijn dat de piloten óók een compleet technisch inzicht hebben van het materieel (want dat is het).
Wat voegt dat toe aan de veiligheid? Als er iets mis is en hij komt naar beneden zal dat hoe dan ook wel gebeuren. Kennis van fijne elektronica of niet.
Maar om dat te betitlen als compleet technisch inzicht is van den zotte.
...vanaf pagina 70 zie je de keuringseisen (AS-RPAS1, version 1.1)
Hier staan de eisen waaraan ILT gaat vaststellen of je in aanmerking komt voor een ontheffing. Sommige zaken zijn gewoon niet mogelijk bij bepaalde typen of systemen en daar zijn dan de ACM (ACCEPTABLE MEANS OF COMPLIANCE) zeg maar de light versie voor die nog steeds acceptabel is om een ontheffing te krijgen.
Op pagina 11 staat dan dat je "...moet de aanvrager aannemelijk maken dat hij beroepsmatig de vluchten met RPAS goed kan voorbereiden en veilig kan uitvoeren vanuit een goede organisatie, een betrouwbaar RPAS en ...."
iets verder staat dan dat je voor de ontheffing op het BVL het volgende moet doen:
o keuringsrapport / (results of Design and Construction assessment), gebaseerd op AS-RPAS1 AMC versie 1.1)
Wel hier staat een duidelijke slash (schuine streep) en dat duid volgens mij een keuze mogelijkheid, Dus of een keuringsrapport of een DCA. En er staat nergens wie dat moet doen alleen moet jij het aannemelijk maken dat het klopt voor je toestel.
En de controle hierop, ... ILT ( 60 euro ipv 2000)
Ikzelf ben Diabeet.
Officieel zijn binnen Nederland mensen met Diabetes type 1 (Insuline) uitgesloten van een positieve keuring en mag er na 1 Juli door een Diabeet dus niet commercieel gevlogen worden.