Rijders/Vliegers/DJ's omgeving Zaandam (Deel 9)

5 maar.... morgen nog een half dagje werken, daarna 11 dagen vrij :banana:
Klaag dan niet dat je geen tijd hebt. Ik was al blij met 1 eigen dag extra vrij in deze drukke tijd waar al die bedrijven hun budget er nog even doorheen moeten jassen. :?

komt wel weer goed , even rekening mee houden en weer banen zwemmen ,dat werkt het beste .

stomme is dat ik mijzelf volplan terwijl dat niet hoeft , deze klant vroeg een tijd terug of ik haar woning wou schilderen terwijl zij op wintersport gaat , en dan zeg ik netjes ja , heerlijk het huis voor mij zelf en lekker rustig ;) , nadeel , korte vakantie :)
Gewoon workaholic dus. ;) Maar wel lekker zonder gezeur aan je hoofd. En je kunt naakt rondlopen dan. 8O :mrgreen:

Pfff nog een paar nachten werken en dan verplicht 3 maanden en 1 dag vakantie :mad::mad::mad:
Bokkie Edwin, verplicht ATV via de overheid? :(
 
3 maanden vrij ????

zou jij wel willen he ? ;)

Gewoon workaholic dus. ;) Maar wel lekker zonder gezeur aan je hoofd. En je kunt naakt rondlopen dan. 8O :mrgreen:

ik denk niet dat ik daar naakt mag rondlopen ,hoe knap ik ook ben , de klant is een lesbisch stel :oops: ;)

Helaas wel, 3 contract verlengingen gehad, nu verplicht 3 maanden en 1 dag vrij, en ww natuurlijk.
Daarna weer aan het werk, als alles goed gaat.
Balen als een stekker.:(:(:mad::mad:

sterkte wolf !
Maar als je na die 3 maanden zekerheid op werk hebt komt het wel weer goed toch ?
 
Ziezo.. weer wat ruimte gemaakt op de zolder (en in de portemonee)... Sbach is verkocht zojuist.

Whats next?! :lol: (nee, Iris is een blijfertje hahaha)
 
Misschien, niet de juiste plek. Maar ga het toch proberen, als het niet gepast is dan graag dit topic verplaatsten.

Ik ben in de valkuil gestapt van goedkoop is duurkoop. Ik heb namelijk bij DX.com een goedkope variant van de DJI F450 gekocht. Een HJ F450, F450 Multicopter Quadcopter Frame + 4-Axis Frame Kit w/ Landing Gear - Black + Red - Free Shipping - DealExtreme

Ik heb deze enigszins aangepast omdat ik dacht dat ik de uitdaging wel aankon. Ik heb inmiddels de FC die erbij zat vervangen door een AIOP V2 (imitatie, blijkt (zwarte connectors)). Tevens heb ik de motoren vervangen omdat ik het gevoel had dat 1 van de bijgeleverde motoren happerde, er zitten nu Turnigy Multistar 2213-935 motoren op. Na maanden proberen van software versies, calibraties e.d. heb ik mijn multicopter nog steeds niet vliegen. Ik ben ten einde raad en hoop iemand bereidt te vinden uit de buurt van Heemskerk, die een keer naar mijn setup wil kijken. Al dan niet tegen compensatie.

De situatie:
Het gaat om een volledig afgebouwde F450, met gekalibreerde ESC's en werkende RX/TX. Het probleem dat ik ervaar is dat hij gewoon weg niet wil opstijgen, alsof hij te zwaar weegt of zo. De arming van de copter verloopt gewoon prima, maar zelfs bij 100% vermogen beweegt hij maar een klein beetje. Het gewicht zoals op de foto is 970gr. en bij vol vermogen blijft er nog 210gr. op de weegschaal over. Ik weet nu echter niet meer waar ik het zoeken moet, waar het misgaat.

Wellicht kan één van jullie deskundige hier iets zinnigs over melden. Wellicht in het tunen via APM planner. Mijn dank is alvast groot voor de tijd van het doorlezen van mijn topic.

Vriendelijke groet,
Bas Wansink
Heemskerk
 
Hoi Bas, welkom om in het meest onzinnige draadje op dit forum. :mrgreen:

Het klinkt alsof je propellers verkeerd om zitten. Ze draaien goed om, je hebt wel enigszins liftend vermogen maar lang niet voldoende. Zitten de propellers met de tekst/bolle kant naar boven?

/verder niets met multicopters heeft
 
Sleurhutje, bedankt voor je snelle reactie! Het eeuwig props verhaal maar inderdaad ja, bolle kant boven. kruislings gemonteerd, rekening gehouden met CW & CCW draairichting. Ik heb op motor rechtsvoor/linksachter een normale prop CCW draaien. Op motor linksvoor/rechtsachter een reversed prop met CW draairichting.

Wijze van montage:
connecting_components_copter_motors_quad.png
 
Sleurhutje, bedankt voor je snelle reactie! Het eeuwig props verhaal maar inderdaad ja, bolle kant boven. kruislings gemonteerd, rekening gehouden met CW & CCW draairichting. Ik heb op motor rechtsvoor/linksachter een normale prop CCW draaien. Op motor linksvoor/rechtsachter een reversed prop met CW draairichting.
En als je een ESC rechtstreeks op de (een) ontvanger aansluit, draaien de props bij vol gas wel even snel of veel meer? Misschien zijn de ESC's niet goed gecalibreerd en is vol gas niet echt vol gas of wordt de ESC in het echt niet 100% van de gecalibreerde waarde aangestuurd.

Daarom zijn multi's gewoon rotdingen. :rolling:
 
Voor mjin multicopter gebruik ik een KK2 bordje van hobbyking.
Deze heeft een speciale optie in het menu om de ESC te calibreren.
Misschien die van jouw ook?

Kreeg hem ook niet vliegende totdat ik dit had gedaan.

Tevens moet je oppassen met klonen of de draairichtingen overeenkomen met de originele. Merk je vanzelf als je wilt opstijgen Flipt alle kanten op behalve omhoog.

De motor die je aangeeft is op 3s geschikt voor een 10" prop en op 4s een 8" prop.

Als je dus een 8" met 3s gebruikt zal je dus een hoop minder lift hebben.

Succes en fijne dagen
 
Yeah !!!!!! Weekend ;)

+1 :proost:

Heerlijk ! kunnen we weer ff leven , en kan het ruggetje weer even bijkomen , al kon ik mij vanochtend amper bewegen , na een halve dag latexen komt alles weer goed los .
dus als iemand rugklachten heeft , kom maar een dagje met mij mee werken , dan genees je sneller ;)

Allemaal fijne dagen en geniet !
 
.....Tevens moet je oppassen met klonen of de draairichtingen overeenkomen met de originele. Merk je vanzelf als je wilt opstijgen Flipt alle kanten op behalve omhoog.....

Dit verschilt per FC (Flight Controller) die je gebruikt.

Ik vlieg nu met KK2.0 / Naze32 / Openpilot cc3d en DJI Naza.
De DJI Naza en de Naze32 komen bijvoorbeeld niet overeen met plaatsing van motoren / draairichting.

Wat betreft de vraag over het niet voldoende leveren van vermogen (zo lijkt het inderdaad), ESC kalibreren kan zeker het issue zijn.
Ook kan het zijn dat de endpoints in de zender niet goed staan. Merk je bijvoorbeeld bij 'vol gas geven' en stick naar rechts dat 'ie' wel kantelen wilt? In dat geval levert sturing wel voldoende vermogen = endpoints goed.

Endpoints zet je doorgaans in je zender, maar kan ook bepaald worden in je FC.
 
Back
Top