Mijn vlieg ervaring van vandaag

Ik was vandaag even bij specialpainter om wat spulletjes op te halen voor de bouw van de Tantalus, en ben met hem nog even een uurtje gaan gooien op hun inmiddels befaamde "veronica"

De conditities waren erg leuk voor het DLG-en vandaag, er zat genoeg thermiek alhoewel er ook genoeg belletjes tussen zaten waar je zo weer uit lag of die moeilijk te volgen waren.

Wat ik geweldig leuk vond om te zien is dat Vincent op een gegeven moment in een bel probeerde te komen waar een buizerd in circelde. Dus, na de start gelijk richting die buizerd steken. Verder en verder weg. En nog verder. En nog verder, ik was waarschijnlijk al 1 of 2 keer omgedraaid omdat ik dan bang ben niet meer terug te komen op het veld. Met hier en daar wat kleine "upjes" wist hij toch nog op ongeveer starthoogte te blijven, kon de bel waar de buizerd in zat niet vinden en kwam weer terug naar het veld.

Eenmaal terug boven het veld zat z'n Tantalus op maximaal 5 meter hoogte nog. En met zwoegen, vechten en werken om elk zuchtje up te pakken kreeg hij het toch voor elkaar. Na een minuut of 3, 4 zat hij toch zomaar weer op 120 meter ofzo. Geweldig om te zien, dit zijn de leukste vluchten ! Ik was echt onder de indruk. En zo valt er nog zo veel te leren........... !!!

Daarom dus DLG voor mij !
 
Afgelopen zondag was er bij de G&EVVM een Huckepackwedstrijd. Bij een overigens keurige landing bleef opeens mijn stabilo op het gras liggen... ja grappig, dat wordt tijdens vlucht de hele tijd omlaag, op zijn twee pennetjes gedrukt, maar zo gauw er geland is is dat kennelijk over!
Ja hoor, er zit inmiddels een ander schroefje in...

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de volledigheid... ik had geen passend schroefje dus deed ik een drupje lijm in het gaatje waar dat schroefje het stabilo moest vasthouden, want ik had nog 1 vlucht te gaan in de wedstrijd.
Precies hetzelfde resultaat, bij de landing viel het stabilo er weer af! :roll:
 
Je kan beter jenever drinken, dat zijn kleinere slokjes....
Werkt je toetsenbord nog? Cola is funest voor electronica!
 
Op de club grapte ook iemand dat het waarschijnlijk iets te maken had met mijn voorliefde voor staartloze modellen!
 
Vandaag voor de tweede keer gevlogen met mijn Super Sport 300 van TopmodelCZ


Fijn toestel, 300 cm spanwijdte met een MH32 profiel, 1900 gram, 63,5 dm2, 30 gram/dm2

Zit een buitenlopertje in van 140 gram, 840 Kv , 13x8 prop, 3 cell 2200 mAh.

In minder dan 30 seconden zat ik op 200 meter en meteen in een mooie bel. Daarna leek het afgelopen maar op 50 meter hoogte – net voordat ik mijn landing parcours wilde inzetten – bleef ik eerst even hangen en klom ik vervolgens terug naar 135 meter!

Mooie vlucht van 22 en een halve minuut!


rsee12jwd7r.jpg




ymmrbfglsze.jpg




Topmodel CZ - Super Sport
 
Laatst bewerkt:
De wind draaide vanmiddag naar het Noord Westen, ik was nog niet gebeld voor mijn werk dus snel naar het strand gereden voor de echte luchtdoop van mijn nieuwste aanwinst.



Ik had er afgelopen week wel op de club een paar handstartjes mee gedaan (broodnodig ook want het duurde even voordat ik instelhoek en cg een beetje goed had) maar dit beestje is puur voor de helling gebouwd en daar moet hij dan ook van af natuurlijk!

Het is een voll-GFK pitcheron bakkie van 90cm span en 100 gram vlieggewicht en het is echt een leuk ding zeg!

De uitslagen volgens het boekje waren goed vliegbaar maar ook wel heel erg aan de brave kant. Met 2 keer zoveel uitslag op rol is het echt een lekker giftig ding wat ongeveer een halve seconde nodig heeft voor een rol.
Ik heb niet genoeg hoogte kunnen pakken voor een poging tot een looping maar als ik hem over een tijdje wat beter ken denk ik dat hij dat ook wel kan.

Wat mij vooral verbaasde is dat hij voor zo'n wendbaar ding dat je heel snel op 1 oor door de bochten kan trekken en supersnel van richting laat veranderen. Maar als je hem met de neus in de wind legt kan je ook de knuppels los laten en heel stabiel blijven zweven. Ik denk dat hij best nog wel hoog boven het duin kan komen ook maar ver voor die tijd had ik de neus alweer omlaag om hem op ooghoogte heen en weer te jagen....zoals het hoort op een duin!

echt een aanwinst en ik zag dat de windrichting na het weekend weer gunstig is dus het moet gek lopen wil ik niet nog een paar keer kunnen vliegen. Ik zal er ook wat van proberen te filmen....maar dat is niet makkelijk met zo'n klein ding!
 
Hee Justus,

Leuk kistje, heb je wat meer info over dit pitcheron zwevertje? (Naam, fabrikant, ed....)
En welke servo's en ontvangerbatterij gebruikje?

Eric
 
http://www.l2airframes.com/Nexus.aspx

Het is de Nexus 900 van Peak hobby. Geen idee wie ze in Nederland ooit verkocht heeft. Ik heb hem via een vliegmaatje van mij en hij heeft hem via het forum gevonden.

De aansturing heb ik anders gedaan. Als je op de link kijkt zie je hoe het origineel bedacht is maar ik kreeg dat er op die manier niet spelingsvrij ingebouwd.
Ik heb de 90 graden hoekjes direct tegen de vleugels gelijmd en vanaf de servo met 1 stuurstangetje aangestuurd.
 
2x bijna drama: epsilon xl v2 die na 30 seconden slecht reageert . Motor wil niet meer aan, draai naar links wil niet. Met veel pijn en moeite en heel veel mazzel geland. Mijn Profi tx knippert het rode lampje van de esc-telemetrie. Blijkt de BEC-spanning ineens 8,1 volt te zijn. Voordat ik de accu los heb zijn 4 vd 6 servo's dood. De ailerons doen het uiteindelijk alleen nog. De esc is een mpx ep MSB expert 60, daar mag mpx morgen op reageren. Daarna de super ava pro die bij testen ineens na een paar seconden de motor laat stoppen. Alle servo's doen het. Later blijkt dat de accu 1 cel heeft vd 3 met een erg lage spanning. Na even laden als een NiMH accu( het is een lipo) en dan gewoon laden weer normaal . Maar of ik die nog durf te gebruiken... Was dus bijna een hele dure middag geweest
 
Back
Top