Mijn vlieg ervaring van vandaag

Weer wat DS ervaringen verzameld

Zojuist weer een klein stapje op weg naar DS gezet.

Met de wind in de noordhoek staat de wind haaks op deze bomen/struiken rij.

jsk5n.jpg


Moeilijk om te zeggen hoe hoog de rij is. Niet erg hoog. Vijf, zes meter hooguit. Er kwam ook wind onder de stammetjes door. Dat helpt vast niet om de grenslaag hoog en scherp te houden.

Met de Skyfall gewoon in de luwte gestart. Even klimmen, positie zoeken, en duiken maar. Achter de struiken langs, en dan kijken of je een versnelling ziet, ergens vlak onder de toppen. Vervolgens natuurlijk door draaien, en hopen dat je laag genoeg zat, zodat je een energiestootje) krijgt als je weer boven de toppen komt.

Dat is de theorie.

Het valt niet mee in het eggie!! Waar ga je staan? Ik denk dat ik te dicht op de rij stond. Hoe draai je in? En hoe bepaal je je cirkel? En je orientatie als je op z'n kop door draait? Dat ben ik allemaal niet gewend...

Uiteindelijk heb ik 1x een rondje of 5 kunnen maken. Hard ging het niet, maar het was GAAF!! Al met al maar 10 minuutjes bezig geweest. Genoeg spanning voor vanavond. Voor de ontspanning doe je dit niet :eeks:

Ik heb wèl een insect uit de lucht gevlogen. :mrgreen:

pl5i.jpg
 
vanochtend lekker gezwiept in de polder, ochtendthermiek is iets byzonders.


Komt onze nationale trots :D ook nog eens op pak em beet 300 meter over.... kewl !

CRW_0922_RT16.jpg
 
Vandaag heb ik mijn Orca voor het eerst aan de lier gehangen. Ik heb wel ervaring met het starten aan de elektrische lier en elastiek, maar nog niet eerder met een echt F3J of F3B model. De condities waren ideaal: windje 3 met de lijn recht in de wind. Ik kon het gas er de hele start vol op houden en ook een flinke afsprong maken. Tjonge, dat gaat best hard met zo'n kist, en de hoogte die ik meteen de eerste start al haalde overtof alle verwachtingen. Dit is GAAF!!

Vervolgens de Orca nog flink hoger kunnen laten klimmen en fluitend weer naar beneden. Ook de Ka-7 heeft nog even mogen laten zien dat hij thermiek kan bedwingen.

Kortom: een zeer geslaagde middag.
 
Na een halfjaartje niet gevlogen te hebben vandaag maar eens mijn NOVA uitgelaten.
Verliep allemaal erg goed gelijk al een halfuurtje thermiek te pakken gehad :)
Het blijkt net als fietsen en zwemmen eenmaal geleerd heb je gelijk de slag weer te pakken.
 
Gisteravond met Planck en Secondelijm op de Mooiberg staan gooien met de DLG's. Met een heeeeeeel klein westen briesje een dik kwartier langs de helling heen en weer, en geprobeerd de overkant van het water te halen....:D

Dat lukte net niet, is toch wel heel ver en voor je het weet zie je je kist niet meer !

Was werkelijk een heerlijk zwiep avondje met m'n modelvliegvrienden !
 
Dagje Alpen.

Vandaag weer de berg op geweest met Belgische modelvliegers. Was weer een heerlijke thermische dag. Ik had ook de Libelle meegenomen, man wet ging die spetter hoog vandaag.

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
CC U-bec 10A

Schooljaar voorbij, zeer drukke periode achter de rug om alles af te ronden.
Sedert maandag op pensioen.
Laatste tijd geen ruimte om me met modelbouw in te laten.
Komt nu verandering in.
Dus gisteren BMI 555 in outo gekieperd en naar het terrein (Pottes)
Eerste vlucht 2014.
Niet veel volk maar prachtig vliegweer.
Zwak windje.
Ideaal om een doorstart (vingers losmaken) te maken.
Leuke thermiek belletjes.
Rustig genieten.
Na een tijdje krijg ik op hoogte gezelschap van een buizerd en een Shadow.
Met die Shadow bedoel ik de nieuwe aanwinst van een vriend (zweefvlieger).
Een toestel van 3500mm die hoge ogen gooit.
Vliegt met een batterij 3S 3500MA
Variator (45A) en Motor van Castle creations.
Veiligheidshalve heeft de man een CC U-bec 10A aangekoppelt.
Een oplossing die ik zal implementeren in mijn electro van 3000m.
Ik heb het hier over een toestel die ik 12 jaar geleden gebouwd heb naar plan maar in feite nog nooit grondig getest.
Reden, geen vertrouwen in werking regelaar.
De oplossing met een U Bec zal hierin soelaas brengen.
Dus, weer mooie vooruitzichten.


Mvg,
J-J
 
Back
Top