Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (ook geldig voor "rebranded" heli's zoals de Revell Proto Max en a

Loopt de servo tegen de eindstop aan? Als je een servo te veel naar 1 kant trimt, dan kun je dat hebben. In dat geval, trims in het midden zetten, en de betreffende stuurstang tussen servo en swash inkorten of verlengen.
 
Loopt de servo tegen de eindstop aan? Als je een servo te veel naar 1 kant trimt, dan kun je dat hebben. In dat geval, trims in het midden zetten, en de betreffende stuurstang tussen servo en swash inkorten of verlengen.

ik heb drie dingen ontdekt:

de servo bromt alleen in zijn uiterste positie in full mode

beide li po accu's zijn slecht, de een laad niet, de ander geeft na een minuutje de geest

en ik ga een grotere oefenruimte zoeken, de heli heeft meer opstijg ruimte nodig dan ik heb
 
ik denk dat ik hem eerst grondig laat nakijken, als ik maar een minuut vliegtijd heb valt er ook weinig te oefenen.



edit:

net voor 15 euro een 2e complete solo pro v2 in case gekocht. schijnt gebruikt te zijn voor zweefvlieger projectje.

is dus meer een kist onderdelen dan kist met helicpoter, maar als alles in goede staat is dan heb ik erg goedkoop alle onderdelen.





gisteren een bijna perfecte oefenruimte gevonden op mijn werk:

15 bij 15 meter ongeveer, 2 meter hoog.
verwarmt, open ruimte, 365 dagen per jaar toegang (tot ruimte verhuurd word) en volledig verlicht
 
Laatst bewerkt:
Als je servo's te ver uitslaan moet je de eindpunten bijstellen (zie de perfecte uitleg van Indoorvlieger vooraan in deze thread).
Greetz
K2
 
Trims in het midden zetten en dan de lengte van de stangetjes aanpassen om weer stabiele handsfree hover te krijgen werkt ook vaak goed, en is minder bewerkelijk. En eventueel subtrim gebruiken, dan trim je wel op de servo, maar verschuift het nulpunt op het zender-display niet.
 
Je kan de "oogjes" die op de swash geklikt zitten, verdraaien tov de metalen stangetjes en zo de stangen korter of langer maken.
 
nine eagles solo pro trillingen bij vliegen

Goedemorgen,

M'n solo pro vliegt niet meer na een crash en geeft ie heel veel trillingen nu had ik de faq gelezen.
Kan het zijn dat ik een onderdeel(lees: pin) mis wat de flybar met de heli verbind?
Of is dit afgebroken en hoort het bij de flybar?

sgl379.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je maar kijkt op 'Google afbeeldingen'
hoe je heli uit moet zien,
of misschien in een handleiding,
daar zie je, dat hij niet goed in elkaar is!

suc6, ... en

welkom op MBF

Groet
Heli-Uwe
 
Goedemorgen,

M'n solo pro vliegt niet meer na een crash en geeft ie heel veel trillingen nu had ik de faq gelezen.
Kan het zijn dat ik een onderdeel(lees: pin) mis wat de flybar met de heli verbind?
Of is dit afgebroken en hoort het bij de flybar?

sgl379.jpg

Je bent idd de as waarop je flybar zit kwijt. Dat is normaal een metalen asje dat boven door de afgeronde kop van de centrale as zit en door het gaatje midden in de flybar moet. Je kan dit voorlopig oplossen door van een kleine nagel zo'n asje te maken. Voel eerst met het nageltje of het in de opening van de kop kan en toch vast zit maar niet zo dik is dat de flybar er niet meer op kan kantelen (het gaatje in de flybar is iets groter dan het gaatje in de kop. Dus als je het nageltje door de flybar steekt moet die er gemakkelijk op kunnen bewegen). Dan knip/zaag je er een stukje uit dat net zo lang is als de diameter van de kop waar het door moet. Terug assembleren en je kan weer vliegen.

Groetjes
K2
 
@Koala2: heeft het precies gezien,
dus de nagel op de kop,
dat zilveren ding ligt ergens in jou woonkamer,
ha ha, soms is het zo,
dat je veel veel en nog veel later dat ding tegen komt,
suc666, Uwe
 
Back
Top