Verschil runtime tussen 2S en 3S?

Ik was meer op zoek naar een schatting dan een zeer nauwkeurige benadering, maar er zijn inderdaad erg veel variabelen...

EDIT:
Zijn deze shattingen redelijk voor een ERBE in de praktijk?

2x 3S 5000mAh --> +/- 30min.
2x 2S 5000mAh --> +/- 30min.
2x 2S 7500mAh --> +/- 45min.

Op 6s rij ik in het algemeen iets langer mee, want dan geef ik gewoon minder gas.
Toen ik de revo had, deed ik ong 25 min op 4s 5000mah turnigy. En 35 min met 6s 5000mah turnigy.
7500mah heb ik nooit gehad.
 
Op 6s rij ik in het algemeen iets langer mee, want dan geef ik gewoon minder gas.
Toen ik de revo had, deed ik ong 25 min op 4s 5000mah turnigy. En 35 min met 6s 5000mah turnigy.
7500mah heb ik nooit gehad.

Oke, bedankt voor de hulp!
Hoe bevielen de Turnigy LiPo's?
 
Ja leuk jullie berekeningen.
Maar wat jullie aangeven is dat de accu meer kan leveren.
Niet dat hij het langer volhoud.

Gr Sander.

Wat je alleen vergeet is dat de hoeveelheid energie die je in deze accu hebt zitten wel 1,5x zo groot is.

Ok, de rijtijd zal niet 1,5x vergroot worden, maar met een 3s lipokan ik wel langer rijden als met een 2s lipo. Maar dit heeft er veel mee te maken dat bij mij de banden/chassis het limiet zijn. (als je teveel gas geeft valt er gewoon niet meer veel aan te sturen. ) en bij 2s kan ik vaak nog wel vol gas geven. Ik bedoel alleen maar, alleen maar omdat je op 3s zou gaan rijden, betekend nog niet direct dat je ook sneller gaat rijden als op 2s.
Ik heb zelf altijd aangehouden, zodra ik met een auto vol gas kan geven, is die te langzaam. Dat werkt tot nu toe prima. (en ik houd ze ook heel, omdat er dan gewoon met beleid gereden word. )

anyways, met m'n E-Revo Brushless op 6S met de 18/54 gearing op Truggy (LRP Harakiri M) rijdt ik gemiddelt 45 minuten op 1 set accu's. (5000mAh )

edit: zal er meteen bij zeggen dat ik een center diff in de Revo heb zitten. dus snel optrekken moet ook een beetje met beleid gebeuren omdat dit diff redelijk makkelijk gaat.
 
wow 45 minuten op 1 set lipo's 6S 5000mAh :O Wou dat ik dat ook kon zeggen lol

Heb de indoor wedstrijd gereden vorig seizoen in Helmond en daar was mijn 4S 5000mAh lipo leeg op net 12 minuten. :D (lipo cutoff sprong aan net na de finish)
 
Wat je alleen vergeet is dat de hoeveelheid energie die je in deze accu hebt zitten wel 1,5x zo groot is.

Ok, de rijtijd zal niet 1,5x vergroot worden, maar met een 3s lipokan ik wel langer rijden als met een 2s lipo. Maar dit heeft er veel mee te maken dat bij mij de banden/chassis het limiet zijn. (als je teveel gas geeft valt er gewoon niet meer veel aan te sturen. ) en bij 2s kan ik vaak nog wel vol gas geven. Ik bedoel alleen maar, alleen maar omdat je op 3s zou gaan rijden, betekend nog niet direct dat je ook sneller gaat rijden als op 2s.
Ik heb zelf altijd aangehouden, zodra ik met een auto vol gas kan geven, is die te langzaam. Dat werkt tot nu toe prima. (en ik houd ze ook heel, omdat er dan gewoon met beleid gereden word. )

anyways, met m'n E-Revo Brushless op 6S met de 18/54 gearing op Truggy (LRP Harakiri M) rijdt ik gemiddelt 45 minuten op 1 set accu's. (5000mAh )

edit: zal er meteen bij zeggen dat ik een center diff in de Revo heb zitten. dus snel optrekken moet ook een beetje met beleid gebeuren omdat dit diff redelijk makkelijk gaat.
Is er bij jou nog nooit iets stuk gegaan aan de assen of diff?
 
wow 45 minuten op 1 set lipo's 6S 5000mAh :O Wou dat ik dat ook kon zeggen lol

Heb de indoor wedstrijd gereden vorig seizoen in Helmond en daar was mijn 4S 5000mAh lipo leeg op net 12 minuten. :D (lipo cutoff sprong aan net na de finish)

Haha maar een circuit is natuurlijk niet te vergelijken met wat rondrijden in een bos of iets dergelijks. Ik haal weleens 2 uur op een accu, maar dan rijdt je in een dicht bos rond en ben je eigenlijk meer wat aan het wandelen met de hond en vriendin dan echt rond te rijden. Daar zou een Summit wat meer geschikt voor zijn, zodat je een beetje langs het pad over alles heen kan rijden ipv echt snelheid maken.
 
Is er bij jou nog nooit iets stuk gegaan aan de assen of diff?


Voordeel van het center diff is, bij het 'hard' optrekken beginnen je voorbanden te baloonen. Dan geef ik iig vanzelf al minder gas, omdat ik m'n spuletjes nog heel wil houden. :lol: Sinds het middendiff er in zit, heb ik nog geen diff er uit gehad. (dat middendiff zit er inmiddels al 3 jaar in. )
Qua assen, die heb ik helemaal in het begin vervangen voor de stalen assen van traxxas, en de center assen zijn van Kershaw designs. (toen ik deze kocht had traxxas de center assen niet eensin het assortiment voor de E-Revo, is al een tijdje geleden. :P )
Dus nee, heb er verder eigenlijk geen omkijken naar.


Uiteraard, gewoon ergens rondcrossen (vooral als de ruimte wat beperkt is.) doet een hoop voor de rijtijd. als je alleen maar heel hard heen en weer rijdt op een stuk straat, zalde accu wel eerder leeg zijn.
Op een Circuit vond ik het tot nu toe altijd meevallen met de Revo. dik een half uur rijden lukt toch wel aardig.
Daar moet ik wel meteen bij vertellen dat ik geen wedstrijdrijder ben. (hoewel de nitro truggies zich wel regelmatig irriteerden dat dat stille stuk plastic toch nog akelig goed mee kon komen. :lol: )
 
Ik was ook aan het kijken naar die assen, maar die kosten meer dan €80 volgens mij...
Daar kan ik heel wat plastic asjes voor stuk rijden! ;)
 
klopt, ze zijn wat prijzig. maar heb ze tot nu toe ook niet meer hoeven te vervangen, dus aardig wat middagjes lol aan gehad ipv zitten te sleutelen. :mrgreen:

't was voornamelijk de achterste center as die het zwaar had bij mij. maar met het middendiff er in, zal dat ook heel erg meevallen. ik ben er iig blij mee, laat ik het zo zeggen. :)
 
Ik vervang liever niks wat nog werkt, maar als ze stuk gaan zal ik ze zeker overwegen.
Ze zijn duurder, maar als ik het zo hoor ook beter.
Heb jij trouwens ook 18/54 gearing erin?
 
Ik zou denk ik nog steeds summit assen aanraden. Ik lees best wat problemen met de stalen assen van Traxxas. Maar dat is volgens mij enkel als je RPM arms neemt en je knuckles niet goed afgesteld hebt. Verkeerd gebruik dus. Anyway, summit assen kunnen daar allemaal wat beter tegen en zijn best cheap, ook als je ze moet vervangen.
 
Ik zou denk ik nog steeds summit assen aanraden. Ik lees best wat problemen met de stalen assen van Traxxas. Maar dat is volgens mij enkel als je RPM arms neemt en je knuckles niet goed afgesteld hebt. Verkeerd gebruik dus. Anyway, summit assen kunnen daar allemaal wat beter tegen en zijn best cheap, ook als je ze moet vervangen.

Ja, dat heb ik me al eens uitgezocht en heb al de productnummers opgeschreven als mijn assen stuk gaan...
Ik zag die stalen assen evhter vandaag pas, ik wist niet eens dat die bestonden.
Maar inderdaad, Summit assen lijken me een hoede vervanging als mijne stuk gaan.
 
Back
Top