dji hulp gevraagd.

[URL="
naza problem - YouTube[/URL]

Als ik naar het filmpje kijk dan zie ik dat je in manual mode vliegt en dat er op ongeveer 20sec in het filmpje de led continu gaat knipperen wat aangeeft dat er een Lipo Alarm of foutmelding is.

Zet in de software de Voltage Monitor eens op off.
Probeer eens in ATI of GPS mode te vliegen.
Ga pas vliegen als je voldoende satellieten hebt misschien dat daar de bug zit.
Komt het probleem ook voor als je niet opstijgt maar hem al draaiend op de grond laat staan.

Succes met testen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok wel raar roni dat het bij de wissel van lipo is. momenteel regent het nog, dus straks nog eens een test met de eerste lipo.
toen vloog het wel goed.

Jammer dat ik een andere esc of motor moet bestellen om dit te testen. ( weer wat wachten :( )

Daarom denk ik gain instelling of zwaartepunt
Als het aan je kabeltjes of motoren oid ligt dan zal het het ook met de andere accu niet goed met moeten werken.

Het kan natuurlijk toeval zijn.
 
Ok dus nog redelijk wat test's te gaan om dit te testen dus.
Roni toevallig nog een dji esc en motor liggen zoals de mijne ? voor het geval....
 
Als ik naar het filmpje kijk dan zie ik dat je in manual mode vliegt en dat er op ongeveer 20sec in het filmpje de led continu gaat knipperen wat aangeeft dat er een Lipo Alarm of foutmelding is.

Zet in de software de Voltage Monitor eens op off.
Probeer eens in ATI of GPS mode te vliegen.
Ga pas vliegen als je voldoende satellieten hebt misschien dat daar de bug zit.
Komt het probleem ook voor als je niet opstijgt maar hem al draaiend op de grond laat staan.

Succes met testen


Dit was een testvlucht in gps mode ( dji dansje gedaan )
enkel draaiend op de grond lijkt alles normaal
 
Nee man ,heb niks meer liggen van Dji , alles is in gebruik..
Het is of de lipo of de regelaar..
Als de lipo het niet meer kan trekken valt het uit en de quad kantelt..
Maar normaal gezien bij Naza moet die automatisch gaan landen..
Ik denk toch dat het een regelaar is , heb het al meerdere keren meegemaakt.
 
Als het een regelaar is het, het makkelijkste om te testen door gewoon de regelaar rechts achter eens te verplaatsen (bijvoorbeeld naar linksvoor), als het probleem verplaatst, zal dat het hoogst waarschijnlijk zijn, blijft de quad naar rechts achter vallen, dan zit het probleem ergens anders. Bijvoorbeeld de motor.
 
Gare Lipo kan best, ook weleens zoiets gehad.
Hij laadt gewoon prima op, kan alleen geen stroom meer leveren en de spanning zakt gelijk in elkaar.
 
Net even een test gedaan met de 1e lipo. net hetzelfde effect. blijft efkes vliegen en dan zo een knikje rechts achter... dan weer normaal... dan weer knikje.

mss esc calibiratie herdoen ? en als dat niet helpt een andere esc zoeken ?
 
Welke modus vlieg je (manual, ATTI of GPS)?
De LED knippert een aantal keer rood voordat je vertrekt, te weinig GPS-satellieten gevonden op dat moment?
 
Daarnet even goed op de led ( vlieg altijd in gps mode momenteel)
Dus dansje nog eens gedaan,
Dan gewacht (2min ong) tot de led enkel en alleen maar groen knippert
En dan opgestegen en nog steeds zelfde probleem achteraan rechts
 
Let ook even goed op dat alles GOED contact maakt. Solderingen (motor naar stekkers, regelaar naar bullits, etc etc), stekkers in de naza...

Hoe vast heb je de regelaar op de arm zitten?, ik kom nog wel eens spul tegen waar de het echt mega strak hebben gedaan dat je deuken in de koelplaten van de regelaren zit zitten. Dan krijg je ook zulks raar effect..
 
Back
Top