dji hulp gevraagd.

Beste forumleden,


Daarnet heb ik even de Naza V2 met gps getest, maar met een half volle lipo.....
Vloog zonder problemen ....

Maar....


Ik vervang de lipo (ook een 3cell maar 2200mah ipv 3600 ), doe terug een testvlucht.
maar dit is wat de quad nu doet:
3Z4Y1wfaHRM[/media] naza V2 with gps maiden flight and fail please help - YouTube

ik heb alle mogelijke calibiratie's nogmaals opnieuw gedaan, ook het "dansje" voor het opstijgen.

iemand die raad weet ???

alvast bedankt ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste forumleden,


Daarnet heb ik even de Naza V2 met gps getest, maar met een half volle lipo.....
Vloog zonder problemen ....

Maar....


Ik vervang de lipo (ook een 3cell maar 2200mah ipv 3600 ), doe terug een testvlucht.
maar dit is wat de quad nu doet:
[URL="
naza V2 with gps maiden flight and fail please help - YouTube[/URL]

ik heb alle mogelijke calibiratie's nogmaals opnieuw gedaan, ook het "dansje" voor het opstijgen.

iemand die raad weet ???

alvast bedankt ;)

Je veranderd het gewicht dus zal je ook de gains moeten aanpassen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is de verklaring dan dat hij ( niet bij dit filmpje ) 30sec tot soms 1 a 2 min goed vliegt. en dan plots zo doet ?
 
Wat is de verklaring dan dat hij ( niet bij dit filmpje ) 30sec tot soms 1 a 2 min goed vliegt. en dan plots zo doet ?

Hij doet het toch al gelijk na het opstijgen. En je zegt dat je een andere lipo erop heb dus ander gewicht.
Dan is je gain afstelling waar ik het eerste aan denk
 
Hij doet het toch al gelijk na het opstijgen. En je zegt dat je een andere lipo erop heb dus ander gewicht.
Dan is je gain afstelling waar ik het eerste aan denk

Zal straks nog eens een test doen met de 1e lipo. Maar gain instelling staan nog allemaal standaard. En heb mij laten wijsmaken dat die instellingen dienen om in te stellen hoe snel de quad zich moet level-en.
 
Zal straks nog eens een test doen met de 1e lipo. Maar gain instelling staan nog allemaal standaard. En heb mij laten wijsmaken dat die instellingen dienen om in te stellen hoe snel de quad zich moet level-en.

Dan heb je je niet goed wijs laten maken ;)
De gains zijn ervoor om het stabilisatie systeem af te stellen (even simpel gezegd)

Ander gewicht betekend altijd gains aanpassen

Het feit dat je zegt dat je gains nog standaard staan bevestig alleen maar meer mijn vermoede
 
Dus dat was kunnen passen, met standaard settings, lukraak een 3cell 3600 erin en het vliegt...
En een 3cell 2200 niet.
 
+1
Dat kan...
Let ook goed op je zwaarte punt. deze moet zoveel mogelijk in het midden zitten! En laat de kabels van de gps niet te dicht lopen bij de accu draden , of draden waar veel stroom loopt...

Bij iedere verandering moet je "gps dans" doen, en feitelijk ook gains opnieuw aftsellen, maar dat varieert per setting.. Staat ook allemaal in manual hoor... Der is zelf ook een bijna compleet NL manual...

Is wel op basis van de oude firmware, maar komt wbt instellingen en afstellen (bijna) compleet overeen wat betreft info en dit soort dingen..

manual-bouwverslag-dji-flame-wheel-f450-f330-instellen-naza-controller-gps-upgrade-demo-en-uitleg-filmpjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als ik zelf bij mijn f450 met nazalite een andere accu erop monteer merk ik er bijna niks van. (hij zal iets meer driften) maar niet het fenomeen zoals ik op het filmpje zie.
mijn ervaring (ben geen specialist) zou ik dit niet in de gains zoeken maar eerder in het zwaartepunt en of eventueel een slechte motor of iets dergelijks
 
kijk alle kabels na, kijk naar de soldeerpunten en contacten.
Als er niks te zien ,dat een nieuwe regelaar proberen , als het nog niet opgelost is een nieuwe motor.


Dit soort problemen komen regelmatig voor met een slechte regelaar..(rechts achter bij jou zo te zien..)
 
Ok wel raar roni dat het bij de wissel van lipo is. momenteel regent het nog, dus straks nog eens een test met de eerste lipo.
toen vloog het wel goed.

Jammer dat ik een andere esc of motor moet bestellen om dit te testen. ( weer wat wachten :( )
 
Je kan ook motors eens wisselen en zien of hij het dan aan andere kant heeft...
Daarna kan je de regelaars eens wisselen en zien of dat iets veranderd...
Als dat niets veranderd moet je ergens anders zoeken dan ESC of motor
 
Back
Top