p47d thunderbolt schaal 1/8

ja ik

maar hoe dat nu in de praktijk moet.....dat valt niet mee hoor, sie steunen onder twee hoeken zetten, en een nette knik in de poot maken.....
 
Zo! Kijk dat zijn mooie tips-and-tricks!
Bedankt Jan! Hoop dat de vergadering net zo nuttig als hij lang was ;)
Jij ook bedankt Femmo!
Helaas zit inmiddels de mount er dusdanig vast in dat het grof breekwerk om die er weer uit te halen :neutral:
Maar goed, bouw ze ook voor het eerst in en dan loop je tegen dit soort dingen aan. maar de volgende wordt met het PDFje ernaast gebouwd!
Hebben jullie nog meer van dit soort waardevolle tips? Over bijv flaps? Ik hoor het graag!
 
Heb nog wel een vraag over de retractopstelling van hier beneden.
Ik zie dat er een hoekverkleining van 90 naar 86,5graad gaat over 2 assen.
Hoe is dat mogelijk met de retract die ik heb. Over 1 as gaat lukken door het uitklappen te limiteren, maar de hoek in het bovenaanzicht van de tekening..:confused:
 
Femmo,


Ik begrijp echt niet wat je bedoelt. :nooo:

De poten / struts van bv. een P-51 of P-47 zijn toch gewoon recht? :confused:

Kun je het toelichten?


jan.
 
Sorry, lange vergadering vanochtend . . .

full


Uit het boek van Gordon Whitehead.

Service with a smile! :)


jan.

Plaatje linksonder:
Het wiel staat 10grd naar voor, maar de behuizing staat 13,5grd verdraaid.
De poot zal dus onder een hoek van 3.5 grd naar voeen moeten wijzen en dat weer van 17grd scheef bekeken, vanwege de hoek die de poot in het platte vlak naar achter maakt. (plaatje rechts onder) ik zou niet weten hoe dat in de praktijk moet. In solid works is het me gelukt.... En dan klopt het ook......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De behuizing staat niet 13,5 graden verdraaid, maar de as waarover het wiel naar binnen draait, dus het gat waarom de poot naar binnen draait moet niet haaks zijn, maar 86,5 graden, en de as staat ook nog eens schijn tov de middellijn, 13,5 graden, en de poot ingeklapt dus 13,5 + 3.5 = 17 graden vanaf de dwarslijn. het wiel staat daardoor uitgeklapt voor het scharnier punt, en ligt ingeklapt achter het scharnierpunt
 
Ja, ik heb er ooit ook heeeeeeeeel lang naar zitten kijken. :hammer:

Maar het klopt wel. :yes:

(Sommige dingen moet je ook helemaal niet willen begrijpen. ;) )

(Zou trouwens een aardig luchtvaartgeschiedkundig onderzoek zijn: wie heeft dit uitgevogeld, dat dit de manier is om het doel te bereiken? :confused:)


jan.
 
de as zit vast in de behuizing....

zal er nog eens naar kijken

tsja het klopt.....

1 draai de behuizing 17 grd
2 kantel m 13.5 graden over de hartlijn die onder 17 grd staat

dan krijg je dit

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad Femmo, ik heb ook het idee dat ik er net zo naar kijk als jij.
Zoals ik het bekijk moet er nog een asverdraaiing plaatsvinden die volgens mij nu net vast zit in de behuizing.
Maar dat tekenmodel liegt niet! Soms moeten we dus alles maar voor waar aannemen! Haha
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 vraag off topic

hoe zou je dit voor bijv een Me109
die staat in 3 richtingen scheef
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dit is wat Dick van Mourik er over zegt (mag ik niet leesbaar afdrukken)

full



en dit is wat David Boddington er over zegt.

full


Je zou het ook nog eens aan bv. Bert van Eijk of Jan Hermkens kunnen vragen, en als je het dan nog niet gelooft . . . :?

Succes! :p


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik geloof het...(zie 3d plaatjes)

alleen gaan beide heren hier boven genoemd uit van verticale poten in de uitstand.

De me109 heeft poten die in 3 richtingen scheef staan. Spreidstand, naar achter in de vleugel en naar voren wanneer uitgeklapt.

Hoe luidt de formule dan, dat was mijn vraag
 
alleen gaan beide heren hier boven genoemd uit van verticale poten in de uitstand.

:confused:

Volgens mij maakt het niet uit of de poten haaks op de grond staan, of een beetje naar buiten.

Stelt wel eisen aan de retracts die je gebruikt. :yes:


jan.
 
Tuurlijk maakt dat uit
als je de slag niet afmaakt, dus bijv maar 60grd uitklapt sporen de wielen toch nog niet.
Die komen pas parallel aan de vligrichring na 90 grd

Missch fff een apart draadje van maken, we beginnen dit topic een beetje te vervuilen....
 
Tuurlijk maakt dat uit
als je de slag niet afmaakt, dus bijv maar 60grd uitklapt sporen de wielen toch nog niet.
Die komen pas parallel aan de vligrichring na 90 grd

Missch fff een apart draadje van maken, we beginnen dit topic een beetje te vervuilen....

Geeft niets! Ik vind het wel een interessante discussie!
 
Back
Top