Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ik hebt de update op de super cp gedaan .
inderdaad iets kortere vliegtijd .
maar het vreemde is , als je de lipo los koppel dat de zender direct een alarm signaal geeft .
 
Ik hebt de update op de super cp gedaan .
inderdaad iets kortere vliegtijd .

Ah. Voor mij een reden om de firmware voor de Super CP niet up te daten.
Ik kan nu met een 260mAh nanotech packje net de 5 minuten halen.
yellowflashcolorzpdt42.gif

Als ik dat nanotech packje laad met 0,5mAh gaat er 200mAh er weer terug in.
Dat is net genoeg om 5 minuten te vliegen met een brushless Supert.
yellowflashcolorzpdt065.gif


Grtz Marco.
 
maar er is toch ook een mogelijkheid om de de update te verwijderen ?
ik weet allen op dit moment hoe , graag hoor ik het van iemand .
 
Ik hebt de update op de super cp gedaan .
inderdaad iets kortere vliegtijd .
maar het vreemde is , als je de lipo los koppel dat de zender direct een alarm signaal geeft .

Dat is wel vreemd, lijkt me meer iets in de zender...doet hij dat met andere modellen ook bij jou ? Verwijderen kan maar dan moet je de oude gebackuped hebben denk ik.

@Marco, zoooo wat een drukte ha ha. Ik heb die dag mijn Master weer geprakt lolzz, nu was ie echt goed stuk. Canopy was 100.000 stukjes maar hij vliegt alweer ha ha. Ik had de cam erop zitten maar beelden zijn nogal trillerig. De 450 vliegt ook nice, krijg al wat meer lef maar ben toch nog wel voorzichtig, vooral het vliegen van rondjes moet ik nog flink op oefenen.
De ALZRC Devil450 FAST is inmiddels vertrokken uit China dus ik ben benieuwd :p.
 
@Marco, zoooo wat een drukte ha ha.

Het was afgelopen zondag ook schitterend weer.
yellowflashcolorzpdt065.gif

Natuurlijk ben je ook van harte welkom om een keertje bij te komen vliegen Jeroen. Erwin was er afgelopen zondag ook bij.
yellowflashcolorzpdt085.gif

Gelukkig heb je de Master CP weer vliegend.

Ben zondag wel op de limiet van de Super CP gestuit.
Als het het wat harder gaat. En je wil een stall turn maken. Dan gooit de gyro de kont om.
Maar dat is weer makkelijk op te vangen.
Iets waar de M120D01S/V120D02S V2 totaal geen last van heeft.

Grtz Marco.
 
Vanavond een nieuwe main motor op de super cp geplaatst , want die waren net binnen gekomen van rcmaster .
een test vlucht gemaakt in de slaapkamer gehoverd .
nu even op een rijtje (nano tech 3,7 volt 260 mAh vol begin 4.164 volt , 5,48 min gehoverd op slaapkamer 3,74 volt over 14% zender op stopwatch BINNENTEMP was 17 graden)

nu buiten gehoverd ( nano tech 3,7 volt 260 mAh vol begin 4.164 volt ,5,00 min gehoeverd 3,740 volt over 14% zender stond op countdown 10 min BUITENTEMP was 7 graden de telemetrie functie had niet gewerkt .

m.v.g. Wim
 
Vanavond een nieuwe main motor op de super cp geplaatst , want die waren net binnen gekomen van rcmaster .
een test vlucht gemaakt in de slaapkamer gehoverd .
nu even op een rijtje (nano tech 3,7 volt 260 mAh vol begin 4.164 volt , 5,48 min gehoverd op slaapkamer 3,74 volt over 14% zender op stopwatch BINNENTEMP was 17 graden)

nu buiten gehoverd ( nano tech 3,7 volt 260 mAh vol begin 4.164 volt ,5,00 min gehoeverd 3,740 volt over 14% zender stond op countdown 10 min BUITENTEMP was 7 graden de telemetrie functie had niet gewerkt .

m.v.g. Wim

Ik zou de vliegtijd op ruim 4 minuten houden om je lipo's te sparen..
De super heeft geen telemety of je moet de update die net is uitgekomen er al op hebben zitten.

Mzzl,
Max
 
Wim had die software inderdaad geïnstalleerd Max :-).

@Wim, wat bedoel je met de telemetry had niet gewerkt ?
Ik heb de C05 weer in de supert zitten, meer power en vliegtijd is nog steeds 5 min dus dat is ook een aanrader. In idle up is het echt een monster zo snel als ie op en neer stuitert. Als je er veel mee vliegt zal je op den duur geld gaan besparen met een brushless motor want ik vind die kleine Genius motortjes nog best prijzig.
 
Owh Marco, heb jij met de Supert BL ook soms het probleem dat hij de brushless esc niet helemaal pakt ? Ik zag het toevallig op rcgroups en dat doet hij dus ook met de combo van chinese jade bij mij en nu heel soms ook met Co5 HM-4G3-Z-43 ESC. Ik heb er nu 2 ha ha.

New Walkera Super CP Mini review: - Page 73 - RC Groups

Yep. Dat probleem heb ik ook gehad.
Als je wacht op de piepjes na het initialiseren, dan doet de motor het niet of nauwelijks.
Dit kun je oplossen door na het initialiseren even een dot gas te geven, en niet op de piepjes van de ESC/motor te wachten.
Dus na de servo bewegingen een dot gas. Hierdoor herkent de ESC het signaal beter.
Heb er nu geen last meer van dat de motor het niet doet.
yellowflashcolorzpdt085.gif

Gebruik de tail ESC van de CB100 (WK-WST-10A-LTC) samen met de 11000kV motor.
De 13000kV C05M gebruik ik niet meer. Ondanks dat die meer dan genoeg vermogen levert.
Maar er zit een trilling in de motor, waardoor de gyro van slag raakt.
De swashplate kantelt in hover naar voren.
Vliegen met die 11000kV CB100 motor gaat ook nog steeds als een Jekko.
yellowflashcolorzpdt065.gif

Alleen maakt het iets meer lawaai omdat het torretje tegen de canopy komt. Nou en.
yellowflashcolorzpdt011.gif


Grtz Marco.
 
Ha ha ok :-) Ja raar is dat het maar soms gebeurt, 95 % van de keren start hij zonder die problemen op. Maar wat een power, is buiten bijna niet bij te houden hoe snel hij gaat ha ha :-)
 
full
Hebben jullie deze al gespot Speciaal voor 30 april gemaakt of voor het wk voetbal.

Groetjes André
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo heren ik heb zo net nieuwe servo's er opgezet en de hoofdmotor en de staartmotor afgekoppeld en even getest.
Maar als ik nu de trh stick omhoog doe gaan de servo's meteen werken, dat moet toch pas bij midstick??.
Ik heb wel de zender aangezet toen trh op midstick gezet en de heli weer afgekoppeld van de accu om de servo's op het nul punt tezetten.
Of zie ik dit verkeerd, en de servo' komen soms stotterend terug op de nul stand.
Of moeten ze nog inwerken?????.

Graag U advies Groetjes André
 
Hallo heren ik heb zo net nieuwe servo's er opgezet en de hoofdmotor en de staartmotor afgekoppeld en even getest.
Maar als ik nu de trh stick omhoog doe gaan de servo's meteen werken, dat moet toch pas bij midstick??.
Ik heb wel de zender aangezet toen trh op midstick gezet en de heli weer afgekoppeld van de accu om de servo's op het nul punt tezetten.
Of zie ik dit verkeerd, en de servo' komen soms stotterend terug op de nul stand.
Of moeten ze nog inwerken?????.

Graag U advies Groetjes André

Nee de servo's bewegen gelijk ook als je naar midstick gaat. Wat je moet doen is zorgen dat de armpjes op mid throttle op 90 graden staan en de blades op 0 pitch. De metal servo's s gaan in het begin inderdaad effe stroef maar dat wordt na een tijdje beter. Je kan ook 1 van de oude servo's aansluiten en kijken of je de armpjes van de andere dan op dezelfde stand kan zetten.
 
Oke bedankt voor je tip dat ga ik morgen even proberen maar die nul pitch word gokken voor mij want ik heb nog geen pitchgauge die moet er nog wel komen.
Ik dacht aan een digitaal dat lijkt mij beter zonder flybar of niet.

André
 
Hij stond op o pitch bij 90gr toen ik de linkjes er af haalde en als ik ze er nu weer op zet bij 90gr dan verandert de pitch van de bladen toch niet.

prettig weekend André
 
Back
Top