Nieuw Blade 130 X

Servo's

Vanmiddag is m'n elevator servo in rook opgegaan. Heb daar nu met wat gepiel een tail servo voor in de plaats gezet. Vliegt prima.
Wat is eigenlijk het verschil? De servo is krachtiger en wat robuuster uitgevoerd. Prijs is hetzelfde:rolleyes:.
 
Is dat zo? Past dat? Hij lijkt inderdaad wat robuuster, zal ook wel sneller zijn. Nooit aan gedacht om dat te proberen. Ik zou denken dat je swash dan scheeftrekt bij snelle moves, hij zal vast wel sneller zijn dan de normale servos
 
Tail servo's

Nood breekt wet:cool:. Heb alleen de printplaat een beetje moeten bijvijlen. Ik denk dat ze op aileron gewoon direct passen. Ik heb gelijk de bestelling van 2 "normale" servo's veranderd. Ik doe net of ik gek ben en zet de heli vol met tail-servo's. Als het goed vliegt laat ik ze mooi zitten.
 
Bij bijvoorbeeld de Align 450 servos is de staartservo sneller, maar minder krachtig. Of dat hier zo is weet ik niet (130 niet bij de hand) maar zoja dan kun je het toch beter laten zoals het bedoeld is.
 
Dat heeft niet direct iets te maken met een 450 maar hoort zo bij elk model te zijn. De tailservo is bij voorkeur sneller en hoeft niet zo krachtig te zijn als een swash servo.
Mocht je bv een tailservo op de elevator zetten en je zou een positieve pitch pump sturen dan zou de heli niet recht omhoog klimmen maar eerder een schuin voorwaartse klimmende beweging.
Dat willen we dus ten allen tijden vermijden.
Door snelheidsverschil van de swash servo's zal deze licht voorwaarts kantelen bij positieve pitch en achterwaarts bij negatieve pitch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, de tailservo's zijn sneller, hebben een veel grotere tandwiel op de motor zitten. Dus één tailservo op de swash zetten gaat niet goed komen alhoewel de gyro dit wel voor een stuk zal compenseren;)

Grtz Rudi
 
Lijkt me een logisch verhaal maar omdat ik erg eigenwijs ben, het geen vliegweer is en omdat het kan ga ik het toch proberen:). Morgen gaan de links/rechts staart-servo's erop. Als het niet goed werkt bouw ik de zaak wel weer terug. Blijf ik alleen met 2 staartservo's zitten. Ik denk dat die komende zomer wel weer van pas zullen komen:cool:. Als ze doorbranden is het gewoon pech gehad. Ik kijk niet op een paar crashes meer of minder.

Dat heeft niet direct iets te maken met een 450 maar hoort zo bij elk model te zijn. De tailservo is bij voorkeur sneller en hoeft niet zo krachtig te zijn als een swash servo.
Mocht je bv een tailservo op de elevator zetten en je zou een positieve pitch pump sturen dan zou de heli niet recht omhoog klimmen maar eerder een schuin voorwaartse klimmende beweging.
Dat willen we dus ten allen tijden vermijden.
Door snelheidsverschil van de swash servo's zal deze licht voorwaarts kantelen bij positieve pitch en achterwaarts bij negatieve pitch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
130x

Hoe zit dat hier op MBF? Is de 130x niet meer interessant? Ik heb er nog steeds een hoop lol mee. Nu dus tail 3 servo's op de shwash en geen enkel probleem. Stuurt super strak (geen super-snelle 3D), bochten gaan op de een of andere manier soepeler.

Vlieg ze!
Grtz, Harry
 
T is overal n beetje rustig?!? Sinds vanmiddag is mijn 130x weer vliegklaar. Complete upgrade naar alu swash en tail, carbon bladen en nieuwe mainboard en swash servo(waren beiden doorgefikt). Wat temmen met de gains en weer wat lipo's doorheen in de achtertuin en alle tuinen eromheen! Ik vind dit een superheli.
Goeie van die tailservo's op de swash. Weten we dat ook weer, thx!
Nog altijd geen goeie tip gehad of die ds35 nu de moeite waard is...
 
Carbon blades gebruiken betekend wel dat je bij een crash gegarandeerd nog meer brokken maakt zoals bv tailboom, bladegrips enz...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@startrex: blades zijn van microheli. Rigide en n mooie sound. Ze zijn perfect gebalanceerd, vond t gewoon de moeite waard om samen met de andere bling een 'custom' look te creeren. De vorige blades die ik had van xxtreme (plastic) vlogen net zo lekker.
@tribal69: een crash staat nooit op mn 'to do' lijstje. Maar n heli in stukjes betekent ook weer sleutelen..ook leuk!
 
Vliegen die xxtreme bladen beter dan de stock blaadjes van eflite naar jouw mening? Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd. Kan je die in NL krijgen?

Als je op tijd bij de throttle hold bent en bij een crash een klein beetje kan afvangen zodat de meeste vaart er uit is valt het in de regel wel mee met de schade. Ik heb ook metalen bladegrips en main hub maar ik vrees inderdaad wel voor mijn feathering shaft... Die is zo dik als een stopnaald dus die zal gauw krom zijn.
 
Ik had de shakes met de rechte stock blaadjes van eflite, kreeg t er niet uit. De bulletblaadjes vond ik niet wendbaar genoeg. Met de xxtreme blades waren de shakes weg en wendbaar. Besteld bij fastlad, in NL weet ik niet.
 
De Extreme blades zijn van harte aanbevolen, vliegen net zo goed als stock en kosten maar de helft:cool:
Of ze in Nederland te krijgenzijn weet ik niet, ik haal ze hier gewoon in mijn lokale shop.
Grtz Rudi
 
Ik heb net 3 setjes xxtreme fast response main blades en ook xxtreme tail blades gekocht bij de snelle jongens aan de overkant, ik was daarmee 25,- kwijt. Dat is een koopje! Ik ben benieuwd.
 
Ik had standaard oranje 3d bladen besteld, dacht dat het kbdd waren.
Maar die trilde als een gek idd die extreme ook maar is proberen :D
 
Back
Top