Nieuw Blade 130 X

@waxweazle: jammer dat je m niet goed aan de gang krijgt. Ik heb nog steeds het ellendige probleem met mn mcpx bl, 3d vliegen lijkt ie op n goedkope jojo..geen ongebruikelijk mixgedrag vanuit de zender en alles geprobeerd aan de heli (behalve nieuwe 3 in 1), swash maakt n spiraal van n simpele flip, daarom vlieg ik er bijna niet meer mee. De 130 is net n grote FBL heli maar helaas bijna zo kwetsbaar. Maar....mocht ik deze opvliegen komt er n nieuwe, zo blij ben ik ermee.

Ik geef het nog niet op :D ik heb de walkera 03-4 tail servo besteld op helifreak gelezen dat het goed werkt.

De nieuwe ds35 schijnt alleen nog maar te waggen dus die valt af als optie.
En als dit niet werkt dan een nieuwe 3 in 1 of een tweedehands 130x..
Balen dat je mcpx bl ook problemen heeft..
Die micros kunnen een aardige b*tch wezen om ze vliegend te houden.
Zeker als ik het vergelijk met mijn align 450 pro dfc die gewoon blijft werken als je de grond niet raakt :D
Gelukkig al weer een tijd geleden.

130x

Heb er ook nog 2 rondvliegen. Eentje met HP08 en eentje met Lynx Eox. En ik moet zeggen ; de Lynx motor vind ik toch net nog een stukje beter dan de HP. Loopt mooi rustig en constant, en met veel power als het nodig is.

Had trouwens een tijdje geleden ook z'on vreemd tail-probleem. Ook blowouts op de gekste momenten. Na een hoop gezoek bleken de metalen A/B gears te ver versleten te zijn. Ik denk dat ik een tijdje ongemerkt met verkeerde mesh heb rondgevlogen. Nieuwe gears erop en nu alles met de Lynx spacers helemaal 100% afgesteld. Vliegt weer als op rails nu.

Ik begin een beetje terug te komen op alle metalen (lynx) bling spullen. De heli vliegt er echt erg goed mee maar waag het niet om een keer hard mee tegen de keien te gaan. Er is dan altijd wel iets krom en je zoekt je een ongeluk. Dan is het echt heel handig als je een tweede heli achter de hand hebt om onderdelen uit te wisselen en zo zaken uit te kunnen sluiten.

Als ik het zo achteraf eens bekijk : Het zijn fijne (hobby) machientjes. Ik schat de vlieg/sleuteltijd zo ongeveer 50/50. Is niks voor iemand die niet van sleutelen houdt. Ikzelf heb er al heel wat uren in zitten en ben er nog steeds erg blij mee. :D

Hier vliegt er nog 1 rond, de tweede is als donor heli opgeofferd. De bling bling geprobeerd, stock is net zo goed. Op metal gears en hp08 outrunner na is hij stock en het vliegt prima. 100% eens met de reactie hierboven. Je bent met enige regelmaat aan het sleutelen. Niet 50/50 hoor.... je vliegt vaker dan je sleutelt. 1 op de 20 vluchtjes gebeurt er eens wat en ben je aan het fröbelen. Soms enkel een linkje vastdrukken en soms iets vervangen. Ik heb er na zeker 500 vluchtjes nog erg veel plezier mee. De eerste 2 hebben het 400 vluchten volgehouden met nu en dan een onderdeeltje vervangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk vliegt mijn 130x weer en dat dankzij de walkera wk 03-4 servo.
Na maanden klooien met praktisch geen tail hold en eigenlijk als het vloog alleen voorwaarts.(ook met nieuwe stock servo)

Het is nog niet perfect maar net 6 lipos ermee gevlogen en zelfs 8jes achteruit houdt de staart zich.
Heb wel wat mods moeten doen zoals de plug van een oude servo op de wk moeten solderen.
In combinatie met de lynx rotary tail mounts een carbon plaatje (oude tailfin)op de servo geepoxied en gaatjes geboord .
Aangezien de walkera servo geen tabs heeft waar je hem op de mount kunt schroeven.
En de oude pushrod kun je ook niet gebruiken dus had van een 1 mm carbon staafje eentje gemaakt ,en de uiteinden nog wat smaller gemaakt en daar de balllinks van de oude pushrod opgeschoven en met ca vast gelijmd.
Ik had misschien beter voor de 2 mm moeten gaan omdat de 1 mm nog wel wat flex heeft.

Ik ben iedergeval blij dat het niet de 3 in 1 was en het kreng weer vliegt :D
Gr wax

Eindelijk vliegt mijn 130x weer en dat dankzij de walkera wk 03-4 servo.
Na maanden klooien met praktisch geen tail hold en eigenlijk als het vloog alleen voorwaarts.(ook met nieuwe stock servo)

Het is nog niet perfect maar net 6 lipos ermee gevlogen en zelfs 8jes achteruit houdt de staart zich.
Heb wel wat mods moeten doen zoals de plug van een oude servo op de wk moeten solderen.
In combinatie met de lynx rotary tail mounts een carbon plaatje (oude tailfin)op de servo geepoxied en gaatjes geboord .
Aangezien de walkera servo geen tabs heeft waar je hem op de mount kunt schroeven.
En de oude pushrod kun je ook niet gebruiken dus had van een 1 mm carbon staafje eentje gemaakt ,en de uiteinden nog wat smaller gemaakt en daar de balllinks van de oude pushrod opgeschoven en met ca vast gelijmd.
Ik had misschien beter voor de 2 mm moeten gaan omdat de 1 mm nog wel wat flex heeft.

Ik ben iedergeval blij dat het niet de 3 in 1 was en het kreng weer vliegt :D
Gr wax

Hoe heb je 'm precies gemonteerd?? Foto misschien?

Grtz Rudi

alstu ik moet zeggen nog niet perfect qua staart maar wel vliegbaar met een vlakke tc van 80% met de spin en 11 pinion.
Ik had er lynx tbs boom op en daarmee was het beter maar die is helaas kaduuk.

awti.jpg

bzok.jpg

en hier een filmpje van maandag heeft mijn vriendin gefilmt alleen jammer dat ze hem niet op zijn kant heeft gehouden :)

gF2p7vnIajE[/media] fladderen - YouTube

Heb de mijne geprakt tegen de motorkap van een auto ... de ESC begaf t eventjes en daarna geen controle meer. Swash servo kapot en misschien kromme feathering shaft. Geen tijd om te fiksen.

Ugh die van mij is ook weer kapot..
Ik had er vanaf moeten blijven toen die vloog.. maar nee ik had de lynx tbs boom weer met ca bewerkt en hij was weer stijf en die er weer op gezet.
En bij de eerste lipo binnen in huis test hover en zag er strak uit.
Maar bij de 2de lipo disaster strikes en ik verloor staart controle..
Snel th erop en er leek niet veel aan de hand
Ik weet niet wat er gebeurde maar de aansluiting van de tailservo is van het 3 in 1 bordje af..
Ugh weet niet of dat te fixen is met een soldeerboutje..

Achteruit inverted aan het leren met de 130x. De staart houd het prima (gewoon standaard staart / servo) - ik heb wel de lynx tailboom met lager in bestelling, hij wil een enkele keer nog wel uitbreken maar als je niet te hard gaat wil het best lukken.

En weer leer ik dingen die met een grote heli veel centen zou kosten :)

CWolde RC Cluppie - Inverted Backwards - YouTube

Een jaar geleden een mcpx 2e hands gekocht,
veel mee gevlogen en heel veel mee gecrasht.
Was me eerste cp heli.
Nu is de mcpx beetje aan het opraken.
Servos worden soms heel heet en ook staat de pitch
zo dat dat compleet inzakt kwa toeren als je flink pitch geeft..
Daarom wil ik wat anders aanschaffen.
Een mcpx bl hoeft van mij niet.
De 300 x staat hier nieuw op de plank maar vliegt echt niet fijn.
Is de 130 x misschien een goede optie??

Ik denk het wel, na de mcpx. Overigens is de oorzaak van het minder vermogen leveren vaak gelegen in slijtage van de koolborstels vd motor. Een nieuw motortje doet wonderen.

pitch krijg ik niet goed afgesteld
van de mcpx
zender gewoon goed afgesteld maar de heli niet.
ergens een link hoe je simper een beetje normaal de
pitch afstelt van de mcpx

yt bood uitkomst.
al stuk beter geworden.
wel op zoek naar n 130,
hoe is het met de crashbestendigheid van de 130

1x inverted te laag over t gras en in volle vlucht onderste boven 'geland' zonder hold.
Schade: nix
1x powerloss (reden onbekend) van n paar meter hard geland
Schade: nix
1x esc shutoff en tegen motorkap
Schade: servo tandwiel losgeraakt en kromme feathering shaft. Zal rond de 20 piek gaan kosten.

Voor een kleintje met torquetube: crashbestendigheid boven verwachting.
In zn geheel: deze heli zal ik niet snel wegdoen, heb sneller de neiging om op 'buy' te klikken als ik zit te shoppen op n helisite. Heerlijk rakkertje.

Krijg weer zin om een Blade 130-X te kopen.
Schijnt erg strak en goed te vliegen zo van wat ik lees op Forums.
Van de week maar eens langs de lokale modelbouwzaak om zo'n strak en goed vliegend toestel aan te schaffen.(mischien wel gelijk 2 voor de prijs van 1 want m'n neefje wil ook gaan heli vliegen)
Kan niet wachten om weer lekker probleemloos rond te gaan vliegen met zo'n fijne Micro heli.
Scheelt overigens ook dat de spare parts niet al te duur zijn van deze Blade 130-X.
Wat een heerlijke hobby hebben we toch.
Vr Gr D

Back