hk 500 gt

Ja, gelijk heb je.
De kou en weersomstandigheden dragen ook niet echt bij om voor je plezier elke dag buiten te staan om te fladderen met de heli.
Maar ik doel meer op het feit dat de Topicstarter inmiddels wel genoeg informatie heeft kunnen lezen om een goede keuze te maken toch?
En dit koude seizoen leent zich uitermate goed om een heli bouwproject op te starten.
Lekker alle tijd om te knutselen voor de warme kachel in deze donkere koude dagen.Ha ha ha ha ha.
En als zo'n heli dan helemaal vliegklaar staat dat is dat echt een heerlijk gevoel hoor.
Zelfs al kun je er niet elke dag mee vliegen door dit koude knake weer.
De lente komt vanzelf wel en dan heb je de vliegmachine helemaal klaar staan.
Zelf hangt mijn Trex450Pro V2 aan de vliering te hangen. (naast haar zusje de Gaui 500X QuadCopter)
Zij is helemaal strak en vliegklaar en kan elk moment worden ingezet om dienst te doen voor een missie.
En ik kan je zeggen dat als ik zo met een schuin ook naar haar kijk ik behoorlijk warm word van binnen.
Ondanks de 13 graden nachtvorst die wij hier hebben gehad afgelopen nacht.Ha ha ha ha
Heerlijk hobby met prachtige wentelwiekmachines.
Geniet!!!!
Vr Gr D
 
Morguuhh,

Ik was van plan om de heli pas net voor de kerstvakantie aan te schaffen, dan heb ik dan lekker veel tijd om dat ding in elkaar te zetten.

Wat ik voor heli ga doen weet ik nog niet zeker, maar eigenlijk ben ik er wel bijna uit dat het toch de 500gt gaat worden. halen uit depot van hobbyking uit duitsland.

zender word de 9x van turnigy
en lader
Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger (DE Warehouse)

en kan iemand nog even naar mijn allerlaatste setup kijken? ik denk dat het zo ongeveer wel moet werken..
 
Ik denk dat je je keuze alleen baseerd op de 500 omdat de 450 uitverkocht is in D en NL

Denk niet dat dit een slimme keuze is
 
ik denk dat je hier zat geadviseerd bent over welke wel en niet. Ook alle versies van HK zijn de revu gepasseerd welke het beste wel en welke niet en waarom.

Ik zie hier dat met deze adviezen dus niks of weinig gedaan word:hammer:. Dus zou zeggen succes.
 
ik heb de hele topic nog eens doorgelezen en jullie brengen me telkens wel weer aan het twijfelen. ik dacht op het laatst dat het enige verschil was dat het 40 euro scheelde in de prijs, maar lees toch wel ook op andere forums dat de 500 veel slechtere kwaliteit is, en ik zie ook dat de 450gt van carbon viber is. ik ga nog een goedkopere gyro op de 450 zetten, dan scheelt het nog wat meer in de prijs, en ik had dezelfde lader voor de 450 gerekend, maar dat kan ook met een veel goedkopere.

Ik zal jullie laten weten wat ik gekocht heb over een tijdje, maar het kan dus heel goed nog de 450 worden of een trex van het forum.
 
ik weet het, dit is hele goedkope servo maar daarvoor doe ik het ook, maar past deze in de 450gt? want er staat analoog bij en weet niet wat het verschil is tussen analog of digitaal en of alle servos analoog zijn?
 
Kerel..............
Als ik jou was dan zou ik doen wat jouw hartje je ingeeft.
Of jij nou straks voor een 500 size of voor een 450 size kiest dan is helemaal aan jou.
De oude rotten hier, inclusief mijzelf hebben inmiddels allemaal leergeld moeten betalen voor onze heli keuzes afgelopen jaren.
Ook JIJ zal dat straks gaan doen want Crashen met een 450 of 500 gaat je donders geheid gebeuren.
Hoop dat je straks na keuze van de gewenste heli kunt zeggen: heb toch de goede keuze gemaakt.
Sukses en geniet van de hobby.
Vr Gr D
 
Je hebt volgens mij al wat klooi ervaring opgedaan met je Esky King heli, je kan met de HK iets vergelijkbaars verwachten, updaten upgraden en blijven sleutelen ;) Een half jaar verder en je hebt net veel geld uitgegeven als je meteen voor kwaliteit had gekozen.

Dus ga je voor bijvoorbeeld een gebruikte Align 450 en die loop je ff helemaal na kun je als je niet crashed zeker een vluchtje of 400 probleemloos mee vliegen.

Nogmaals in deze hobby is goedkoop op termijn duurkoop!

Ga je dan toch voor een clone 450 of 500 bespaar dan iig niet op een goede (gebruikte) gyro en een snelle digitale tailservo. Gyros vliegen hier in het te koop gedeelte je regelmatig om je oren :xmas:

Denk aan een Futaba GY 401, een Spartan DS760 of Quark of een Align GP750 of 780.
 
De stap beginnen met een 450 of 500 maakt IMO dus echt geen ene flikker uit. Was het nu een 700 zou ik mijn hart vasthouden voor je.

Maar als je echt GOEDKOOP wil vliegen zou ik lekker voor 450 gaan met die turnigy accucel 6 (heb ik zelf ook), turnigy 2200 mah 25c batterijen en die zender van turnigy en je kan beginnen.

In stock voor het euro warenhuis
batterijen
Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack (DE Warehouse)
lader
Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger (DE Warehouse)
helicopter
HK-450GT CCPM 3D Full Alloy Helicopter Kit Align T-Rex Compat. (DE Warehouse)
motor 3550kv!!!
Turnigy 450 H2218 Brushless outrunner 3550KV (DE Warehouse)

Uit het nederlandse warehuis kan je dit laten komen
Servo's voor de swash, en ik zou echt geen andere gebruiken hiervoor
Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec (NL Warehouse)
Tail servo, over deze servo heb ik veel goede dingen gelezen, dus het proberen waard
HKS-9257 High Speed Servo 4.5kg/ 25g/ 0.07sec (NL Warehouse)

Uit hk warenhuis
Esc, neem ook de USB programmeerding erbij dat je de esc kan instellen
Turnigy Super Brain 40A Brushless ESC
Gyro, als je geld over hebt, kies hier een betere
Turnigy Head Lock & Standard Gyro (Digital/Analog)

Ben nog wel wat dingen vergeten, maar dit is in grote lijnen dezelfde setup waar ik mee begonnen ben, het eerste wat ik veranderd had, waren maingears van Align en de gyro naar een spartan quark. En hij vloog wel goed als je kijkt naar de dingen die ik toen wist of net niet, niet gebalanceerd, staart mechanisch niet in orde, had een staartdrift erin zitten (ik kende headlock nog niet.....) maar goed hij vloog wel :D.

Vergeet ook niet dat je schroevendraaiers gaat nodig hebben, wat lijm waarschijnlijk, connectors, spanbandjes etc...
 
solderen doe ik wel vaker, dus dat heb ik wel. en heb nog vraagje, zijn er wel genoeg onderdelen voor deze helis te krijgen in nederland of duitsland?
 
Zo......................
En nu lekker de knoop doorhakken zou ik zeggen...................
We kunnen wel blijven ouwehoeren maar er moet natuurlijk ook gebouwd en gevlogen worden.Ha ha ha ha
Gaat een beetje op de politiek lijken dit Topic.
Daar blijven ze ook eindeloos doorpraten over hetzelfde waarbij er op het end verdomd weinig positiefs uitkomt voor de burger.
Gr D
 
ja ik ga deze week heli bestellen, maar moet alleen nog alles zelf even afwegen enzo. ik kijk gwn niet meer naar het forum haha. maar ik zeg wel ff welke ik gekocht heb over een weekje ofzo.

Bedankt voor al jullie reacties mensen, heeft me veel geholpen!

En dylan ik ga nog een keer langs komen in apeldoorn hoor! dat kan dan waarschijnlijk pas als het wat beter weer word en dan heb ik zelf ook heli, kan ik die misschien wel meenemen.

allemaal nogmaals bedankt

Groeten André
 
Hoi Andre.
Goed bezig kerel en straks lekker genieten van het bouwen en afstellen van je heli.
Dat gaat helemaal goed komen.
Vaak is het bouwen en sleutelen aan een heli net zo leuk als het vliegen ermee.
Je zult straks merken dat het onderhoud aan je heli er bij gaat horen en dat met bijvoorbeeld RC elektro vliegtuigen een heel ander verhaal is omdat daar veelal minder componenten aan en opzitten.

Je bent altijd van harte welkom in Apeldoorn en gisteren hadden we weer een top vliegmiddag gehad.Veel zon en windstil weer.
Laten we eerst maar deze knake winter uitzingen en volgend jaar lente/zomer dan barst het feest weer los. (rond april klaart het weer al op)
Met recht feest want dan staan m'n vaste vliegmaatjes en ik elke zaterdag en zondagmiddag op het grote veld te genieten van de wentelwiekmachines.
En ik kan je zeggen dat zulke vliegsessies driedubbeldik genieten zijn.
Vr Gr D
 
Jongens, versie 2 van de hk450gt is eindelijk op voorraad! ik wachtte daar eigenlijk een beetje op omdat de 500 te groot is zoals sommigen al zeiden. ik ga dus waarschijnlijk de versie 2 kopen, maar heb weer hulp nodig bij het opzetten, sorry :)

ik denk dat het wel ongeveer dezelfde opzet kan zijn als al een keer eerder gezegd is, maar ik weet dus niet precies of de gaten voor de servos even groot zijn enzo. weet iemand hoe je dat zo kan zien?

groeten
 
Back
Top