hk 500 gt

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door andreprins96, 2 dec 2012.

1. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Kun je ook uitleggen waarom dan? Want menigeen (waaronder ikzelf) zou juist een HK kloon adviseren (zie reden waarom in mijn eerdere respons op dit draadje).

Zomaar zeggen dat je HK klonen kunt vergeten is onzin namelijk. Onderbouw het dan op zijn minst.

Daarbij, we spreken hier allemaal uit eigen ervaring. De een heeft geluk met een kloon, de ander pech met dezelfde kloon.

2. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Beide mooie kloon helicopters. Maar zo te zien ga je al wat ruimer zitten in je maximale aanschaf voor een helicopter :)
    Komt in beide gevallen nog een zender en ontvanger bij.

Vergeet niet, er wordt hier aan alle kanten geadviseerd (met reden!) om als beginner geen torque tube te nemen, maar een belt. Beide helicopters die jij voor ogen hebt zijn met torque tube. Een keer een te harde landing en je tail raakt de grond met als gevolg, kans op gestripte gears. Een Belt slipt, met als gevolg, geen schade.

3. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    ja ik zag het ook al dat het torque tube waren wel jammer want was meteen een hele set dan hoefde ik ook niks meer uit te zoeken daarna. heb trouwens al een ontvanger van hobbyking uit honkong besteld en de bijpassende zender gaat uit duitsland van hobbyking komen. maar moet ik alleen nog de heli uitzoeken.

ik hoor heel veel slechte verhalen over hk, en soms ook goede maar ik snap sowieso wel dat klonen sneller verslijten of kapot gaat, dat zal met elke kloon wel zo zijn. maar om mijn zoekvlak een beetje uit te breiden; weet jij nog een paar goeie kloon-heli merken?

en heeft iemand informatie over invoerrechten, want lees allemaal verschillende dingen op google..

4. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
  5. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Dit is een sport v2, ga dan voor een pro.

Maar goed, ik wens je sowieso veel succes met je zoektocht. Ik ga weer verder knutselen aan mijn HK500 ;)

6. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Het blijft lastig om een keuze te maken voor de heli waarin je hoopt de beste en juiste keuze te maken.Dit heeft er mede mee te maken dat iedereen op dit Forum een eigen mening en ervaring heeft met hun eigen gekozen heli's.Helemaal niet erg en niets mis mee maar helaas wel de realiteit en dat kan het voor jou lastig maken om een keuze te maken.
    Ik denk dat er ook geen zaligmakend en eenduidig antwoord is met welke heli te kiezen in jouw geval.
    In jouw situatie speelt het ook nog eens mee dat je budget gebonden bent en je een beginnend vlieger bent.

Een 450 size CP heli met een snaar/belt aangedreven staart is wellicht wel beter en fijner voor jou.
    Mede omdat je als beginnend piloot meer kans hebt om tijdens het landen de staart te raken met de grond met schade gevlogen vandien.
    Het vliegen met een heli die voorzien is van een TT ( Torque Tube ) staart vereist iets meer voorzichtigheid bij het landen.

Je kunt eens rondkijken naar CP heli's die alleen maar voorzien zijn van een snaar aangedreven staart.
    De Trex450sport (2e handse aankoop via dit Forum) of KDS heli's hebben zo'n snaar.
    Ook de HK heli's dacht ik.
    Dan nog even dit: ik raad je stellig af om een 450 size heli te kopen via Markplaats.
    Zelf loop ik al bijna 10 jaar te frutten in deze hobby en heb door de jaren heen gemerkt dat het verschil tussen een verkoper via Markplaats of dit Forum wel heel erg kan schelen.
    Met name doel ik dan op betrouwbaarheid van de verkopende partij.
    Neem dit advies ter harte zou ik zeggen.

Dan mijn persoonlijke mening over het aankopen van helikopters via het buitenland overzee.
    En dan bedoel ik dus landen zoals China of Amerika.Dus landen die buiten de EU vallen.
    Ik ben al een paar keer de pisang geweest door na het kopen van een heli overzee te moeten betalen voor douane kosten.
    De ene heeft er geluk bij en de andere is elke keer de sjaak.
    Het aankopen van grote spullen overzee is dus een keuze en een gok die jij zelf het beste kunt overwegen.
    Zelf ben ik er helemaal klaar mee en bestel grote spullen alleen nog maar binnen de EU.
    Geen gedoe met die 'aardige' mensen van de Nederlandse douane en dat scheelt echt ergenis kan ik je zeggen.

Wat het langskomen betreft hier in Apeldoorn is natuurlijk altijd mogelijk en we zien jullie graag op het veld.
    Moet ik je wel eerlijk zeggen dat sinds vanochtend het weer ineens is omgeslagen.
    Veel sneeuw en gladheid maken het lastig op de weg.
    Wij hadden gepland om aankomende zaterdag te gaan vliegen indien het schappelijk weer zou zijn.
    Maar zoals ik het nu bekijk zou dat wel eens niet door kunnen gaan.
    Je hebt dus helaas de 'pech' net in het verkeerde seizoen te zitten om 'makkelijk' langs te komen bij ons.
    En een tijdje lang op een open veld met deze kou te staan kijken is eerlijk gezegt ook geen pretje.
    Misschien is het verstandiger om elkaar volgend jaar lente/zomer eens te ontmoeten.
    Tegen die tijd zul jij vast al een heli vliegend hebben en om die ons dan te laten zien is natuurlijk altijd leuk en fun.
    Ik hoop dat je een goeie keuze zult maken in je komende heli.
    Het is echt een super vette hobby en ik kan er zelfs na 10 jaar geen moment genoeg van krijgen.
    Ik vlieg dagelijks als het droog is buiten met mijn heli's en het is echt reuze vermakelijk.
    Vr Gr D

7. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010

als je geluk hebt geen invoerrechten en anders 21% geloof ik
    grt Nick

8. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hoorde laatst uit betrouwbare bron dat ze tegenwoordig en dan met name in deze 'crissistijd' veel meer zijn gaan controleren op pakketjes uit het buitenland om daar tax op te heffen. (is toch een bron van inkomsten)
    Het geluk en de gok dat we vroeger hadden met pakketjes die erdoorheen slipten zonder invoerrechten te betalen is mijninziens behoorlijk opgedroogt en uitgedunt.
    Maar het is natuurlijk aan een ieder om die gok te wagen.
    Ik hou het bij bestellen binnen de EU en ben echt helemaal klaar met die douane.
    Dat gokken doe ik wel in de speelhal.Ha ha ha ha ha
    Vr Gr D

9. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    Dat risico ga ik dus niet nemen... Maar heb wel een ontvanger en nog wat spul uit hobbyking hongkong besteld maar zonder verzendkosten zit de bestelling onder de 22 euro dan heb je toch geen invoerrechten?

10. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Het is voor zover ik weet niet de douane die de inklaring van pakketjes doet, de vervoerder heeft daar een machtiging voor. Toen ik m'n atom 500 uit china bestelde was die met DHL binnen 24 uur geleverd incl inklaring. TNT/Postnl gaat echter eerst weer een brief sturen voor de factuur, stuur je op, administratief gedoe allemaal waardoor het vast niet sneller gaat.
    Klopt, dus 28,82 dollar op het moment en dat zonder verzendkosten. Daarboven kunnen ze inklaringskosten, iets van 12,-(?), en btw gaan rekenen over het bedrag inclusief verzendkosten.

11. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    Oke. Maar dat word dus toch uit europa bestellen. Maar de enige goedkope site.die il dan.tegenkom is toch hobbyking. Heeft iemand nog andere suggesties?

12. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    Trouwens iemand op dit forum had met de hk500 als opzet een 80amp plush esc met 1300kv motor. Er staat rwee motors op hobbyking eentje van 1600 kv en die van 1300. Wat is het verschil.daartussen en wat is beter?

13. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    rc-addict hk-heli's
    Verkoopt veel spullen van hobbyking. In principe zou je dan betere garantievoorwaarden hebben; had er eens lipo's besteld en dan geven ze aan die te testen (iets wat hobbyking niet of niet goed genoeg doet) en als er iets mis is kan je toch gemakkelijker terug.
    Zoals van die 450 met belt geven ze ook een suggestie voor de rest van de spullen: http://www.rc-addict.nl/webshop/rc-...k-450gt-pro-3d-belt-drive-helicopter-kit.html
    Daar kan je denk ik best een redelijke set aan hebben.

14. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    denk dat je met vezend kosten en inklaring gewoon even uit moet rekenen wat je kwijt bent in totaal.(dit is maximaal, vaak hoef je ook niet te betalen of minder;))

bijv bijv ehirobo(gewoon even een voorbeeldje),

CX450Pro v3.5 + 3xswash servo+1x staart servo+gyro+motor+ESC = 130USD

Verzendkosten = 27,36USD dan wordt de rekensom omgerekend naar Euro ongeveer

helicopter+electro = 109
    Verzendkosten = 23
    BTW bij inklaren = 27,71
    Handlingkosten TNT = 15
    TOTAAL maximaal = 174,71Euro

Je moet dan alleen nog wel een Lipo en lader hebben maar die kan je dan weer bestellen bij Hobbyking D of NL oid.

Bovenstaand is een reeele berekening bij een situatie waar de extra kosten betaald moeten worden.

Hoop dat het een beetje duidelijk is anders vraag je maar.

gr en suc6,
    Dave

15. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Er is nu ook een DSM2 zender ( DX6i Clone ):

Deze heeft dus wel de goedkope 6 dollar ontvangertjes.
    Als je dan tog voor de goedkopere radios gaat, probeer deze dan zou ik zeggen.
    Hopen voor jou dat ie binnenkort ook in het NL warehouse komt met CE keurmerk ( zal wel niet ).

16. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    ja(al dacht ik niet dat hij al uit was), ze hebben ook de module voor 29USD voor JR(futaba volgt). Echter hebben ze de eerste batch allemaal terug moeten roepen omdat er een defect in zat omdat kanaal 2 niet werkte..............

17. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Bij RC 711 heb je weinig last van extra kosten die pakketten komen via Duitsland en daar wordt de inklaring gedaan, volgens mij komt er hooguit 16 euro bij .En erg snelle levering via RC711, mijn laatste bestelling was er na een week al...

18. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Gaat dat RC711 ook via DHL pakketpost dan?
    Vr Gr D

19. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Vorig jaar een ALZRC450 kit besteld bij rc711, kan je gratis upgraden naar DHL. verzendkosten zijn wel wat hoger dan bij reg airmail maar ik had hem binnen 4 dagen in huis zonder extra kosten.
    Inklaring is bij mij via Brussel gegaan.;)

20. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    maar is er dus wel KANS op extra kosten?

Deel Deze Pagina