hk 500 gt

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door andreprins96, 2 dec 2012.

1. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Dat vraag ik me dus ook af.
    Kan iemand DAT beantwoorden???

Wat een knake weer overigens..................
    Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw.
    Morgen hopenlijk een droge dag.
    Schijnt wel koud te gaan worden hier in het Oosten des lands.
    Temperatuur komt dan niet boven het nul punt uit.
    Ha ha ha ha..........echte winter dus.
    Verlang stilletjes naar de lente.
    Wordt dan weer veel stick time maken met de heli's en vliegmaatjes samen.

2. Nando1997

Nando1997

Lid geworden:
    3 okt 2011
    aan het eind van het jaar worden dacht ik nog extra pakketten aagehouden vanwege illigaal vuurwerk enzo.. dus heb je dan niet nog meer kans op extra betalen..?

3. MikeOscar

MikeOscar

Lid geworden:
    9 jan 2012
    Ik heb drie maal bij rc711 besteld en via DHL laten komen. telkens kwam er zo'n 30 euro aan extra douanekosten bij. Dus ja, er is zeker kans op extra kosten.

4. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Bij import buiten Europa boven 22,- is die kans er altijd.

Misschien het best maar gewoon rekening mee houden dat je extra kosten kan krijgen door btw en inklaring. Kijk dan gewoon wat het totaal is, wat eventueel andere voor- en nadelen zijn zoals lange levertijd tov goedkoper uit zijn en eventuele problemen wanneer iets defect is of niet geleverd wordt.
    Kost het niets aan btw en inklaring dan is dat toch mooi meegenomen :)
    Verder was er dacht ik een heel topic over dit onderwerp.

ff een voorbeeld :) meestal reken ik het niet zo uitgebreid na maar:
    Stel ik wil een nieuw setje compass rotorbladen voor m'n 6hv dan is het gewoon een afweging:
    -koop ik die bij rigidheli voor 67,90 + 6,75 verz (helaas erg ver rijden om af te halen).
    -bij rc711 43,65 +
    >goedkoopste verz Registered AirPacket: 540g €3,67 [minimaal een week wachten]
    >SpeedPost: 540g €21,98 [als het mee zit in een dag of twee]

dus
    rigidheli: 74,65
    rc711 47,32 plus evt inklaring en btw > 57,25 plus inklaring 12,50 > 69,75
    rc711 65,63 plus evt inklaring en btw > 79,41 plus inklaring 12,50 > 91,91

SpeedPost is dus niet interessant, tenzij er geen alternatief is. (bij hobbyking EMS sowieso niet, gaat niet sneller en kost 17,- inklaring).

Er is een goede kans dat ik die bladen gewoon voor 47,32 in huis kan hebben dus dat scheelt zo 27,- Ook met inklaring enzo is kost het 5,- minder, toch mooi meegenomen ;) Wat meespeelt is het formaat en gewicht. Een hk450 of vliegtuigkitje moest ik wel voor betalen maar veel duurdere dingen die kleiner zijn dan weer niet.

Of ik bestel bij rigidheli: betaal meer, goede service, de enige NL shop voor de compass onderdelen en als het meezit wordt het de volgende werkdag geleverd ipv vaak minimaal een week of twee wachten.
    Dus ik moet die heli zelden crashen, anders kost het teveel :p

5. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    MikeOscar schreef: Ik heb drie maal bij rc711 besteld en via DHL laten komen. telkens kwam er zo'n 30 euro aan extra douanekosten bij. Dus ja, er is zeker kans op extra kosten.

Dat zegt voor mij dus al genoeg.
    Zoiets en mijn eigen slechte ervaring door de jaren heen in deze hobby die ik heb met pakketten bestellen van overzee hebben mij nu dus helemaal over de streep gehaald om NIET meer grote spullen mee te laten komen van buiten de EU.
    Je kunt iets geluk hebben om zonder extra bij te betalen een pakket over te laten komen.
    Maar ik gok dat dus nooit meer.
    Zelfs niet bij een RC711 webshop in China.

Ik adviseer de Topicstarter dan ook lekker de spullen of in Holland te halen bij Webshops of binnen de EU en denk dan aan RC Webshops in Duitsland zoals Livehobby.de of zoals Fast Lad in Engeland.
    Think wise and choose smart.
    Vr Gr D

6. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    :xmas:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Zoals ik ook in een rekenvoorbeeld liet zien, je moet altijd rekenen met de extra kosten en dan kijken of het dan nog interessant is. Als je dan uiteindelijk niks hoeft te betalen is dit extra meegenomen. Ik moet persoonlijk zeggen dat van over de 100keer dat ik iets uit china/taiwan of verweggiestan heb besteld er maar in 3 gevallen iets aan kosten betaald moest worden maar niet zoveel (max was 27Euro voor mijn V120+devo7). De producten die ik in het verre oosten bestel zijn varierend van een paar tientjes tot enkele honderden euros en van kleine pakketjes tot grote zwaardere pakketjes. Ik heb nog nooit vervelende dingen meegemaakt, zowel van ebay/aliexpress als bij de ehirobos/hobbykings etc. Hier moet ik bij opmerken als je met UPS, DHL, TNT express laat komen de kans op extra kosten met 75% toeneemt;)

Denk dat hier dus ook wisselende ervaringen zijn, net zoals met de verschillende helicopters:D

8. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010

ik sluit me hier bij aan , al moet je wat bij betalen zo be it , scheelt nog altijd kwa euries dan in holland te bestellen ligt er natuurlijk aan wat je besteld hebt.

9. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    oke ik ga dus inderdaad niet boven de 22 euro in het buitenland bestellen. maar ik denk dat ik dan toch weer bij hk uitkom. jammer dat er in hk nederland en duitsland alleen maar hk helis te koop zijn en niet alle andere merken zoals je ziet in hongkong :(

10. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    En toch vind ik het nog steeds geen 'gek' idee om een 2e handse heli van een gerenomeerd merk hier van het Forum over te nemen als er eentje zou staan die jou wat lijkt.
    De kans dat je verkeerd gokt met een 2e hands heli van een Forumlid lijkt mij extreem klein.
    Tenminste........dat zijn mijn ervaringen en ik heb door de jaren heen al de nodige 2e hands heli's van Forumleden overgenomen.
    Varierend van Trex600ESP tot een Walkera Mini CP.
    Sterker nog..........ik ben geen 1 keer bij de neus genomen hierin.
    Mijn allerlaatste aanwinst van een paar weken terug was in het verkoop Topic hier op het Forum een Align Trex450Pro V2 met BeastX Gyro.
    Daarbij een nette aluminium koffer waar de heli inzat en extra Fusuno Canopy inclusief verzendkosten voor de machtig mooie en nette prijs van: 300 euro.

En we hebben het nu wel over een 2e handse maar ongevlogen 450 size CP heli.
    Inderdaad: eentje met nul vlieguren op de teller.
    De machine vliegt inmiddels zo strak als een paling en ben er reuze blij mee.
    Hiermee wil ik alleen maar aangeven dat het best wel kan lonen om een 2e hands heli via dit Forum van iemand over te nemen.
    Gewoon goed op letten wat je wilt en wat je over neemt van iemand.
    Even een belletje of goed communiceren op voorhand geeft een boel helderheid.
    En vaak is er de mogelijkheid om langs bij iemand te gaan om nog voor de koop wordt afgesloten het toestel te zien vliegen.
    Zoals eerder gezegt gaat mijn persoonlijke voorkeur nog liever hier naar uit dan het kopen van een gloednieuwe budget/kloon heli.
    Maarja...........de keuze is aan de Topicstarter.
    Vr Gr D

11. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Nou heb ik wel is gevist op paling maar om die nou strak te noemen die gaan allekanten op:D

12. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    :rolling::rolling:

13. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ha ha ha ha............
    Wist het even niet anders te verwoorden.
    Had ook kunnen zeggen: mijn heli vliegt zo strak als een jonge deerne van 18.
    Maar ben een beetje bang van Moderators geworden dus bracht het maar even anders.Ha ha ha ha ha ha
    Vr Gr D

14. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    en dat is strak haha :D

15. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    mmmmm raaaaaarrrr :)

16. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    @Dylan, mee eens.

Mijn align trex 550 komt van het forum (2e hands) voor 400 euro en ben er zeer content mee.
    Mijn align trex 600 pro 3gx heb ik nieuw gekocht voor net geen 1000 euro...

De 600 is voor volgend jaar, ik vlieg (helis) immers nog net geen jaar ;-)

17. wimb

wimb

Lid geworden:
    3 mei 2011
    Die kans bestaat altijd!
    Het is aan jou of je het risico neemt.
    Ik bestel bijna alles in China, je moet geduld hebben en het risico nemen dat je pakje eruit gevist word maar alles bij elkaar opgeteld ben ik wel goedkoper uit.
    Het is allemaal erg persoonlijk vind ik;)

18. Nando1997

Nando1997

Lid geworden:
    3 okt 2011
    mijn broers ouders etc halen nogwel eens wat voor handel uit china en daar heb je 1op de 10x misschien dat je 30 euro moet betalen ofzo we krijgen bijna elke dag wel post xd, je kan het echt nooit weten... je moet maar net geluk hebben

19. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Ik heb er ook geen moeite mee, En zoals in rekenvoorbeeld.

heb je pech kost de heli 174Euro
    Heb je geluk kost hij 132Euro

En ik moet daarbij zeggen dat je meestal meer geluk hebt als pech;)

20. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Goedemorgen allen!!

Goed..................er is inmiddels erg veel geschreven in dit topic.
    Allemaal goedbedoelde en verschillende meningen.
    Ik ben zeer benieuwd hoe de Topicstarter er instaat op dit moment.
    Wat zijn je plannen en hoe ga jij het aanpakken, want alle nodige informatie is toch inmiddels al wel gezegt lijkt me.

Dus:
    Weet jij al welke heli het gaat worden?
    Waar vandaan te halen?
    Welke zender?
    Welke Lipo lader?
    Wanneer aan te schaffen?

Hoor het graag, want elke dag niet gevlogen is zoooooooo zonde.Ha ha ha ha
    Vr Gr D

Deel Deze Pagina