Nieuwe Walkera V120d02S v2

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door daanh, 25 jul 2012.

  1. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)

    Ongeveer 2 mm Bernard
     
  2. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Exact 2 mm.
     
  3. Nebukadzir

    Nebukadzir

    Lid geworden:
    15 jun 2011
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Amsterdam
    Bedankt.

    Mvg.Bernard
     
  4. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Iemand heeft hier, of in een ander draadje van de V120 een foto met info neergezet over twee metalen tandwielen op de torque tube.
    Ik kan het niet meer vinden. Weet iemand mij weer op het juiste padje te brengen?

    Ik heb inmiddels al wel de bovenstaande Glibberige benmlee slipper cluth besteld die Redman benoemde.
     
  5. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Hoi Tom Bedoel je deze soms (svp rekening houden dat uit ervaring van sommige mensen de maingear en C gear slijten als een jekko) http://www.ebay.nl/itm/SKYES-Walker...racter_Radio_Control_Toys&hash=item2325d4244b

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Super dank voor die link van die metal gears!!!
    Zocht ik al een tijdje naar.
    Heb ze net gelijk maar besteld.
    Wil zelf wel eens ondervinden of het meerwaarde biedt ten opzichte van de stock plastike gears.
    Want die willen nogal snel tandjes verliezen vind ik.
    Vr Gr D
     
  7. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Zou het niet weten, zitten nog steeds de eerste op:D

    Maar laat maar weten of het wat is, ik denk nl. ook dat er wat anders snel zal slijten.
     
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Heb ±200 vluchtjes van elk 8 minuten erop zitten met mijn V120D02S nummer I
    2 keer over kantelde de heli van een koffer af tijdens het landen waarbij de main Blades de grond raakten al draaiend.( stuurfout )
    Dat koste me de eerste keer de voorste TT gear.
    Tweede keer niets aan de hand.
    Ik ben daarom erg benieuwd wat die 2 stuks metal gears gaan doen op langere termijn werk.
    Ik laat het je weten.
    Vr Gr E
     
  9. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Dank je, dit was ik dus kwijt.
    Meteen een set besteld en laat natuurlijk weten wat mijn bevindingen zijn.

    Fijn dat een heleboel hier geen last hebben van snel uitgesleten gears. Gisteren nog slachtoffer geworden van een kapot gear. Ik vloog heerlijk & ontspannen in de huiskamer, begint de V120 opeens te tollen. Meteen gas eraf omdat ik weet dat het een defecte gear moet zijn, tijdens dat tollen en aftoeren slingert de heli iets opzij en pakt met de rotor een meubel mee. Daar zat ik weer een servo van nieuwe tanden te voorzien! :mad:

    Ik moet wel denken aan een situatie die ik vroeger gehad heb. Ik was camerareparateur en kreeg in een periode veel camera's met dezelfde klacht binnen dat de filmteller niet meer werkte. De teller wordt ingeschakeld door het plaatsen van de filmcassette in de ruimte daarvoor. De cassette duwt een plastic pikkie in die het mechanisme inschakelt. Dit heveltje brak snel af. Nieuwe bij de fabriek besteld, maar die braken ook snel doormidden. Dit met de fabriek opgenomen die inmiddels uit andere landen hetzelfde probleem hadden doorgekregen.
    Uiteindelijk bleek dat de nieuwe serie heveltjes gemaakt waren van meerdere soorten afvalplastic die na samensmelting en afkoeling heel andere eigenschappen had dan de originele hevels.

    Hiermee wil ik zeggen dat wij hier niet kunnen zien of er wel eens van plasticsoorten gewisseld wordt. Misschien is er wel nu een nieuwe serie dat zachter van structuur is dan vroeger. Daarmee is ook verklaard dat er 'opeens' bij een groep klachten kunnen zijn die eerder niet voorkwamen.
    Nogmaals, maak ze van nylon! :smile:
     
  10. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Mmm nou je dat zegt Tom, het viel mij op dat een aantal van de reserve gear die ik heb een wat lichter kleur heeft dan de originele die er eerst in zat, wat meer wit uitgeslagen plastic lijkt het. Misschien dat het nu inderdaad een ander soort plastic is. Gisteren mijn Walkera update up02 adapter binnen en ik dacht eerst even testen op mijn defecte receiver RX2636HD. Hier stond dus al de laatste fw al op met telemetrie maar er dus opnieuw opgezet...en wat denk je :) de elevator poort werkt weer na het opnieuw updaten, ha ha. Ik heb verder bijna alle parts dus ik ga er een V120D02S bijbouwen :D.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2012
  11. Tom Bollongino

    Tom Bollongino

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    De firmware updaten is een keiharde reset! Fijn dat het weer tot leven gewekt is.
    Ik moet ook eens naar een up02 adapter kijken, wat een gedoe. Dat is bij de Spektrum gewoon op hun site te updaten en modelinstellingen kan je daar gewoon downloaden. Ik vind de Spektrum DX8 veel makkelijker en sneller in het gebruik dan de DEVO 8S.
     
  12. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    die gears ik weet dat er verschil inzit. ik had nl. de spare die je bij de set krijgt erin gezet maar dit vloog voor geen meter en bij nadere bestudering bleek deze een net wat andere maatvoering te hebben als degene die er in zat (en weer zit) dus er zit wel degenlijk verschil in de gears (ondanks dat het origineel was.
     
  13. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ja nu flink aan het bouwen maar moet even wat nieuwe servo link holders hebben, die bij de 3 servo's zaten zijn namelijk te klein...damn :mad:.
    Eens kijken of ik die ergens kan vinden, ik moet dus die rechtse hebben.

    edit : Mmm die zijn niet los te krijgen zie ik al...mmm dan maar 3 tailrockers bestellen.

    [​IMG]

    Het schiet al op :D

    [​IMG]
    [​IMG]


    Vandaag ook nog even de mini en de Ladybird uitgelaten in de sneeuw ha ha

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2012
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Mag ik vragen: welke Lipo packs gebruik jij voor je Mini CP?
    En hoe houdt je motor het?
    Vr Gr D
     
  15. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ik gebruik nog steeds de originele Erwin maar ik heb voor de QR ladybird wat
    Walkera HM-V100D08-Z-10 Li-Po (3.7V 350mAH 25C) besteld maar die zouden dan ook in de mini moeten passen denk ik.Vliegtijd blijft erg kort in vergelijking met de V120 maar het uitzetten van de telemetrie op de zender scheelde bij bij wel ongeveer een minuutje.

    Na 4 minuten zit hij trouwens op 47 C Erwin, dus vergelijkbaar als de brushless bij jou.
     
  16. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ik heb de originele voor de Genius CP en de 350mAH variant. Die is weliswaar krachtiger maar ook groter en zwaarder. Daardoor is je rendement uiteindelijk minimaal en vliegt de heli wat stroperiger. Dat is althans mijn bevinding.
     
  17. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Begrijp ik dat nou goed?
    Het uitzetten van de telemetrie functie in de zender zorgt ervoor dat je langere vliegtijd kunt genereren?
    Hoe komt dat dan??
    Zoveel energie vraagt dat toch niet?
    Vr Gr D
     
  18. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ja dat zag ik dus in dat stuk over de Mini en brushless wat ik eerder al gelinkt had Erwin. Ik zou ook niet verwachten dat het gebeurt maar het doet dus wel iets met de receiver waardoor hij meer stroom verbruikt lijkt het.

    Telemetry:

    I have found out that using the telemetry eats up the battery time.
    I went from 5 full minutes of flight time on my Master CP with telemetry
    inhibited in the TX to 1:25 minutes flight time with the telemetry enabled.
    I found the same thing with my Mini CP, 1:25 minutes flight time with the telemetry enabled and
    3 minutes flight time with the telemetry inhibited.
    My friends Mini CP had the same results as I did with telemetry inhibited and enabled.
     
  19. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Is wel een beetje :offtopic:maar ik heb dat ook met de Ladybird.
    Zonder telemetry kan ik langer vliegen dan met telemetry.
    Schijnbaar gebruikt het toch aardig wat stroom
     
  20. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Zijn er al mensen die zich een beetje hebben ingelezen in een brushless conversie van de Mini/Genius? Lees nogal wisselende berichten maar lijkt me wel aardig om te doen met de Genius een keer mits het goed werkt..
     

Deel Deze Pagina