Nieuwe Walkera V120d02S v2

Omdat de fietsband iets dunnere dempers oplevert dan de originele heb ik er aan elke kant ook nog een opvul ringetje bij gezet.
Nog weer beter.
 
Hoi Cor.
Dat beter gaan vliegen dat komt geheid vanzelf wel.Ha ha ha ha
Gewoon veel blijven oefenen en doorgaan totdat het de neusgaten uitkomt.
Ik had die upgrade dempers niet in bestelling staan hoor.
En wil ze eerlijk gezegt ook niet perse uitproberen.
Ik gebruik gewoon de stock dempers en vlieg te weinig met de M120D01.
Dus die stock dempers voldoen goed voor mij.
Vr Gr D
 
@ Cor. De rotorkop van de V120D02S past niet zomaar op de hoofdas van de M120D01.
De hoofdas van de M120D01 is maar 2mm dik, die van de V120D02S is 2,5mm.
Door de dikkere hoofdas moeten ook de lagers vervangen worden.
En de rest komt vanzelf als je het een ander gaat vervangen. Hihi.

Grtz Marco.
 
Ik zit ff een potje te filosoferen. We kennen het merk Extreme die upgrates maakt van zinnig tot (erg snel) onzinnig en exorbitant duur.
Ooit een E-sky Lama V4 gehad en had veel lol van de Extreme rotorbladen. Je kocht 1 set voor het leven! Meesterlijk.

Nu heb ik voor weinig een Extreme landingsgestel op de V120D02S die een stuk steviger is. Ik heb de originele verkracht & vermorzelt omdat ik twee tangen nodig had om die miezerige Smurvenstekkertjes los te rukken. Hieruit blijkt dat de kracht om Mickey Mouse stekkertjes vast & los te krijgen, omgekeerd evenredig is aan de grootte van de stekkertjes!

Waarom levert die meneer Extreme nou niet een maingear en de drie beroemde pokketandwieltjes van Nylon? Probleem opgelost!
Nu kunnen we kiezen uit een tweetal metalen tandwielen die op de torck-as zitten, of een slipper clutch. Beide lijken mij niet echt prettig.

Ik bots nergens tegenaan, maar ik land vaak (in de huiskamer) voordat ik iets dreig te raken. Dus vaak starten en landen geeft al als resultaat dat het achterste tandwiel al weer dol is! Ik bestel die zooi nu per kilo! Dat moet toch beter kunnen.
 
Weet je zeker dat de gear dol is en niet de opening waar hij opzit? Ik heb namelijk dit probleem helemaal niet.
 
Ik had het al eerder in de draad gemeld: als de tail boom niet diep genoeg in het frame zit is het asje iets te kort waardoor je de binnenkant van je tail gear dol draait wegens te weinig vlees van binnen. Ik had het zonder crash al na de derde keer vliegen of zo. Nu helemaal geen last meer van (60+ vluchten)
 
Ik had het al eerder in de draad gemeld: als de tail boom niet diep genoeg in het frame zit is het asje iets te kort waardoor je de binnenkant van je tail gear dol draait wegens te weinig vlees van binnen. Ik had het zonder crash al na de derde keer vliegen of zo. Nu helemaal geen last meer van (60+ vluchten)
Ja dat heb ik gelezen, en het zit bij mij gewoon goed. Geloof een oud-instrumentmaker maar.
Alles is spelingvrij en loopt soepel. Een landing met beweging laat de heli wel eens omkiepen waarbij na een paar keer steeds het achterste tandwiel van de torck-as dol is. En ja, hij zit er maximaal op, en geen radiale of axiale speling!

Geef mij maar nylon.
 
Ik bots nergens tegenaan, maar ik land vaak (in de huiskamer) voordat ik iets dreig te raken. Dus vaak starten en landen geeft al als resultaat dat het achterste tandwiel al weer dol is! Ik bestel die zooi nu per kilo! Dat moet toch beter kunnen.
Tom, als je regelmatig de kleine tandwieltjes stript.
Zou ik toch maar eens naar zo'n slipper clutch kijken.
Een vliegmaatje heeft er ook eentje op zijn V120D02S zitten, werkt boven verwachting goed.;)
Door die slipper cluth kan je de staart tegen houden zonder dat er wat kapot gaat.
Heb zitten kijken naar een benmlee slipper cluth. Ziet er errug goed uit.
Het laatste tandwieltje is zelfs van metaal.

49628724.jpg


42859052.jpg


Grtz Marco.
 
Toch snap ik het niet, heb er toch al wel meer als 100vluchtjes opzitten en nog nooit last gehad van kapotte of dolgedraaide tandwielen. oh ja 1 keer toen ik volgas van 30meter hem de grond in boorde:D maar toen was alleen de maingear stuk.
 
Ja dat heb ik gelezen, en het zit bij mij gewoon goed. Geloof een oud-instrumentmaker maar.
Alles is spelingvrij en loopt soepel. Een landing met beweging laat de heli wel eens omkiepen waarbij na een paar keer steeds het achterste tandwiel van de torck-as dol is. En ja, hij zit er maximaal op, en geen radiale of axiale speling!
Geef mij maar nylon.

Ik ben er ook veel binnen mee bezig en land en stijg veel op maar daar gaan bij bij de tandwielen ook niet kapot mee hoor. En omvallen bij het landen doet hij ook niet...als ik land zuigt hij zegt maar juist meer vast naar de grond heb ik het idee. Kijk toch een goed of die tailboom wel goed zit..zie ook mijn foto's eerder in deze post, bij mij zat hij dus ook niet goed. hij moet zo zitten dat het een beetje moeilijk wordt het afdekplaatje op zijn plek te krijgen omdat hij er zo strak tegenaan zit..tenminste dat was bij mij het geval.
 
De V120D02S kan gewoon geen enkel stukje weerstand hebben!

crash gemiddeld 1 a 2 keer per 10 lipos met de 120 heloboel vluchten al en nog nada hoeven te vervangen of repareren op 1 keer het maingear, vraag ik me dan toch af hoe jij het doet, want er zijn meer mensen hier met een 120 die nada problemen hebben..:confused:
 
Back
Top