Multiplex DOGFIGHTER (nieuw model voor 2011)

  • Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
Vreemd.......hij maakt bij mij nooit en torque rol! Ik wil dat ook voorkomen dus geef nog wel eens iets te weinig gas. Maar als ik netjes 3/4 throttle doe en schuin omhoog weg, gaat het altijd goed!

Gr,

Rob
 
Gaat toch hard zo'n schuim vliegtuigje! Al wat meer aangedoken en 268km/uur gehaald:-)
268km.jpg

Op naar de 280.......vleugels moeten toch een keer breken;-)

Groet,

Rob
 
Gaat toch hard zo'n schuim vliegtuigje! Al wat meer aangedoken en 268km/uur gehaald:-)

Op naar de 280.......vleugels moeten toch een keer breken;-)

Groet,

Rob

Ja hij ging flink tekeer bij 5S
Gaat mij op moment nog niet lukken moet nog een graupner cam prop van 9x6 kopen.
Vliegt nu goed met 8x6 (op 4S 1350Kv totaal 800 watt), heb met APC 9x6 (1000 watt) gevlogen maar Lipo was toch rap leeg en APC gaf toch weer problemen.
Wel gaaf die GPS datalogger zat ik ook al te overwegen om aan te schaffen (als de voorraad weer aanwezig is)
Misschien mag ik hem op een zondag ook eens uit checken om te kijken wat mijn dogfither doet.
Groet guus
mpxdogfighter_01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Guus,

Lijkt me geen probleem om de data logger op die van jou te zetten. Als je een vrij kanaal op je ontvanger hebt kunnen we hem er zo inpluggen. Mocht je ontvanger moeilijk bereikbaar zijn zet er dan voor zondag een servo verlengkabeltje erop zodat we hem daar zo in kunnen pluggen.

Groet,

Rob
 
wat een rotding om te gooien, gisteren mijn maiden gedaan , het vliegt heerlijk maar voor dat het vliegt pfffffff
veel gehoord over de torqrolls wat ie maakte, veel verschillende dingen geprobeerd kwa gooien maar sjonge sjonguh.
ik hoop dat ik de goeie manier snel vind ,want dit houd de dogfighter niel lang vol. spinner al kapot,klapprop kapot,
neus beschadigd, alles is weer gemaakt maar.....
grtzzzzzzzz

Ja je kan een hele andere manier proberen die voor mij goed werkt met laagdekkers van dat formaat.
Discuslaunch!

Zet vliegtuig in het gras op z'n tip. Ander tip tussen duim en wijsvinger van rechterhand.
Niet helemaal op z'n kant ("meskant"), maar 45 graden schuin.
Dan ook nog iets over de vleugel roteren zodat de neus iets omhoog wijst.
Tip nu vast drukken in het gras, volgas geven en ietsje optillen en zodra je voelt dat het wilt bewegen loslaten.
Het gaat in 45 graden meskant weg, maar de torq draait het langzaam horizontaal (probeer het dus niet met linkerhand).
Alleen met gestrekte arm begeleiden (niet vanuit de pols) en loslaten. Komt geen kracht aan te pas. Die levert de motor.

Heel relaxed starten, maar schijnt er ongelofelijk nonchalant uit te zien zo starten vanuit de heup.
Dit werkte met een jepe fockewulf van 1.2 kg en een hoogvermogen hotliner. Ook met een lichter schuimpje die ik zelfs zittend vanuit een stoel start. Moet er eens een filmpje van maken.
 
hmm,,, net de testrun gemaakt met de NTM 3536-1800..
helaas kwam ik niet verder dan half gas

394270_402506039802867_1584088062_n.jpg


Dus nooit naar de mensen toe richten!!!
ik kon mijn prop achter mijn bed weg vissen in de andere kamer!
 
hmm,,, net de testrun gemaakt met de NTM 3536-1800..
helaas kwam ik niet verder dan half gas


Dus nooit naar de mensen toe richten!!!
ik kon mijn prop achter mijn bed weg vissen in de andere kamer!

Heftig heb ik gehad met een megamotor en slechte prop adapter.
Daar het een inrunner is moest ik hem opsturen (as vervangen van een inrunner lukt je niet zelf)

Heb nu nieuwe motor maar durf nog niet te draaien daar hij wel erg hoog toeren maakt met evenredige power.
Hed deze voor een mini hawk met pylon setup
 
@ROB

Bedankt voor het lenen van de data logger

Met 4S 2200 en 8x6 graupner cam prop gaf deze 780 watt en een snelheid van 196 Km/hr
Dit geeft nog leuke vliegtijd van 4 min vol gas.
10b72bd9.jpg


Heb nu toch maar grotere prop geplaatst een aeronaut prof prop van 9x6

b_65347.jpg


Heeft 8 mm bore dus hoef niet op te boren iets wat weer trillingen geeft
Heb nu 935 watt en heel mooi geluid perfect dus (APC 9x6 gaf 1050 watt met onbalans, dus lawaai) maar weer eens kijken wat de logger geeft bij volgende keer.
Tenminste als ik hem weer mag gebruiken.

Zal wel de vliegtijd verkleinen helaas want je wilt altiijd vol gas
 
Hoi Guus,

Klinkt me bekend in de oren, dat alleen maar volgas willen vliegen!

Gr Jerry

PS @Rob, heb ik weer gemist die 268, jammerrr! Had vorige week met dat geweld van jou en Guus echt het idee dat de PZ Mustang een soort van "kapot" was, maar vanmiddag nog effe gevlogen met flinke wind en zonder Dogfighters in de omgeving en toen leek het weer heel wat! Ik kom denk ik maar niet meer naar Apeldoorn, is niet goed voor m'n eigenwaarde hahaha! Tot volgende week!
 
Ja je kan een hele andere manier proberen die voor mij goed werkt met laagdekkers van dat formaat.
Discuslaunch!

Zet vliegtuig in het gras op z'n tip. Ander tip tussen duim en wijsvinger van rechterhand.
Niet helemaal op z'n kant ("meskant"), maar 45 graden schuin.
Dan ook nog iets over de vleugel roteren zodat de neus iets omhoog wijst.
Tip nu vast drukken in het gras, volgas geven en ietsje optillen en zodra je voelt dat het wilt bewegen loslaten.
Het gaat in 45 graden meskant weg, maar de torq draait het langzaam horizontaal (probeer het dus niet met linkerhand).
Alleen met gestrekte arm begeleiden (niet vanuit de pols) en loslaten. Komt geen kracht aan te pas. Die levert de motor.

Heel relaxed starten, maar schijnt er ongelofelijk nonchalant uit te zien zo starten vanuit de heup.
Dit werkte met een jepe fockewulf van 1.2 kg en een hoogvermogen hotliner. Ook met een lichter schuimpje die ik zelfs zittend vanuit een stoel start. Moet er eens een filmpje van maken.

dit wil ik we eens zien duss waar is het filmpje ?
 
Ik heb hem ook, maar vind het helemaal niks! veel te klein en veels te lastig starten
als je alleen bent tenminste.
Dus als iemand nog een dogfigther zoekt haha
maar snel iets anders bouwen
 
Veel te klein???
Je weet de maten toch voor je hem koopt?
Snap al die start problemen niet.
Tja...als je alleen maar beginners toestellen en kleine (semi) zwevers gewend bent dan kan het wat tegenvallen de eerste keer.
Gewoon achter de vleugels vasthouden, 3/4 gas erop en schuin omhoog wegwerpen. Kind kan de was doen.
 
Veel te klein???
Je weet de maten toch voor je hem koopt?
Snap al die start problemen niet.
Tja...als je alleen maar beginners toestellen en kleine (semi) zwevers gewend bent dan kan het wat tegenvallen de eerste keer.
Gewoon achter de vleugels vasthouden, 3/4 gas erop en schuin omhoog wegwerpen. Kind kan de was doen.



Jaja ik wist de maten van te voren, en nee ik ben geen beginner,
Ik vlieg al.als klein kind en ben nu 40! Dus een aantal jaartjes vlieg ik al.
Ben een echte multiplex liefhebber en een hebbert. Dus als er nieuw model uit komt wil ik die hebben.
Geen multiplex plane heeft me ooit teleurgesteld. Maar deze wel...kan toch of nie?
Maakt ook niks uit, heb er weer een mooie motor regelaar en servo's bij, voor een volgend model.
Ik vind het gewoon geen toestel voor mij,te klein.
Groetjes ps de funcub dat was mijn toestel maar die is door een spektrum uitval de grond in gegaan.
Of mijn twinstar ook super, zelfs de easystar overpowered heb ik veel meer fun mee gehad als de dogfigther
 
Graag goed lezen!
Ik zeg nergens dat je een beginner bent, maar als je dat soort toestellen gewend bent dan kan het starten tegenvallen. Gezien je favoriete toestellen allemaal easy to fly hoogdekkers zijn (daarmee bedoel ik dus beginners toestellen) zat ik er niet ver naast;-)

P.S. Zou je willen adviseren om je dogfighter gewoon op te voeren tot hij dik boven de 200 gaat, maar gezien je voorkeuze voor hoogdekkers denk ik dat je niet zo van snelheid houd.
 
Graag goed lezen!
Ik zeg nergens dat je een beginner bent, maar als je dat soort toestellen gewend bent dan kan het starten tegenvallen. Gezien je favoriete toestellen allemaal easy to fly hoogdekkers zijn (daarmee bedoel ik dus beginners toestellen) zat ik er niet ver naast;-)

P.S. Zou je willen adviseren om je dogfighter gewoon op te voeren tot hij dik boven de 200 gaat, maar gezien je voorkeuze voor hoogdekkers denk ik dat je niet zo van snelheid houd.



Ik heb ook laagdekkers gehad en midden...extra, cap. En snelheid vind ik zeker cool.
Ik ben nu een blizzard aan bet bouwen,en die is zekers snel.
Ik word er gewoon niet warm van, hij ligt nu in de kast misschien probeer ik hem nog eens.
Enne voel me niet aangevallen hoor, jij ook niet hoop ik ;-)
Ik vind het geen fijn toestel
 
Ik aangevallen? Nee hoor:-)
Viel me alleen op dat zoveel mensen moeite hadden met het opgooien van de Dog. Ik dacht....dat valt toch wel:-D

Gr,

Rob
 
heb je de 3000 3S accu ver naar voren geschoven ? wat de regelaar en zo
it daar ook nog


Ik heb een houten balkje tussen de twee platic houders gelijmd (de houders waar het motorschot op vast zit geschroefd).
Er zit een sparing op de houders waar het balkje prima tussen past.
De 3000 3s duw ik tot tegen het houten latje. De ESC ligt op de accu.
Om de ESC op de accu te kunnen leggen heb ik wat tempex weggesneden uit de bovenkant van de romp. Het past zo net, maar het CG ligt dan wel goed. (de roer servo heb ik niet gemonteerd)
De regelaar ligt dan op de accu. Daarvoor heb ik de motordraden ingekort.

Dit plaatje geeft ongeveer aan wat ik gedaan heb:
Dogfighter-CG-Mod-300x224.png


Optional Fuselage Modification


Ik ben achteraf blij dat ik de mod gedaan heb. Dan kan ik wat langer vliegen. (5 minuten met redelijk vaak volgas en dan circa 20% over aan accu capaciteit.
 
Back
Top