E-REVO topic

Hou er wel rekening mee dat het nu lekker koud is buiten :!::!:
Zodra de buitentemperatuur omhoog zou gaan gaat die van de motor ook een heel stuk omhoog...

Beste zou zijn een zo'n mooie fan op te zetten van castle... Zal in ieder geval iets schelen n de temp. ;)
 
Het was best lekker einde van de middag, maar ik snap je punt.
Zal v/d week eens langs de lhs gaan en kijken wat zo'n ventilator kost.
 
Koud buiten, het was bij ons een graad of 12!. Als je geen tempgun hebt, is de stelregel, minimaal 3 seconden je vingers er op kunnen houden. Lukt dat niet dan is de temperatuur aan de gevaarlijke (hoge) kant.
Als je nu een kwartiertje met je zender buiten hebt gestaan, voelt daarna alles warm aan.
Ik heb zelf alleen op 4s gereden, en nooit temperatuur problemen gehad.
Op papier moet 6s (bij gelijke topsnelheid) veel koeler lopen, maar dan zal je lichter moeten gaan vertanden.
Maar ik ken ook mensen die juist bij gebruik van het centerdif hogere temperaturen kregen. Enne, juist met optrekken en vooral remmen loopt de boel lekker warm.
 
De temp. gun was nog uit mijn nitro tijd,dus voor het crawlen, FG monstertruck, FG onroad, FG marder ... al die tijd werkeloos in de gereedschap kist en nu een zwart display :-)

Lichter vertanden, kleiner motortandwiel of net anders om
 
Welke originele spur rij je? Volgens mij kreeg je er toen 2 bij ofzo.
Ik reed zelf altijd 19/54 en welk temp het buiten was, reed altijd koel, zowel op 4s en 6s ( al reed ik meer op 4s )
 
Als auto op 6s koel blijft, zal hij op 4s zeker koel blijven. Snelheid zakt met 1/3, stroom zakt kwadratisch, factor (4/6)² = 0,5, stroom halveert bij 4 cellen. Op voorwaarde dat voor de rest niets verandert, en in beide gevallen vol gas. Omgekeerd: ga je van vier naar zes cellen dan wil de motorstroom verdubbelen (factor 2,25, worst case, theoretisch). Niet helemaal want door hogere stroom zakt de accuspanning weer een beetje en spanningsverlies in de motor neemt ook wat toe.

Leuk tooltje voor berekenen van gear
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/index.html

De andere menu items zijn zeeeeeer nuttig voor e-volk, toevoegen aan favorieten?
 
Kan me niet voorstellen dat op 6s de temperaturen goed blijven!, tenzij je niet boven de 60% throttle uitkomt en niet verl remt of accelereert, idem voor rijtijd ; werdt / wordt beweerd dat met 3s naar 6s je rijtijd verdubbelt of bijna zo.
Zal wel theorie zijn maar praktijk geeneens zint . Strookt wel enigzins in het verhaal van Ron!!. Helemaal met de resultaten die uit de datalogger kwamen , met de meetfout meegerekend.!!
 
Jullie lezen over mijn opmerking van lager vertanden om de topspeed gelijk te houden heen volgens mij.
Ik kom niet verder dan V=I x R.
 
Wat Bricks zegt. Het gebruik van een hogere spanning bij en lager aantal kV van de motor en een andere vertanding zal resulteren in dezelfde snelheid maar veel meer kracht en veel minder warmteontwikkeling. Model (helikopter) vliegers doen dat allemaal. Een Trex 600 op 6S 5000mAh is prima voor rondvliegen en een flip of looping. Na 6 minuten is je accu leeg. Zet er een motor op met en lager kV en een 10S 3000mAh LiPo en je kunt extreem 3D vliegen en bovendien 10 minuten als je alleen wat rondvliegt met wat flips en loopings.
 
Hallo hier,

Mijn zoon geeft een Slash, maar ik heb een e-revo voor hem gezien.
Deze is voorzien van 2 motoren, is het mogelijk om deze te vervangen door 1 Velineon of door 2 Velineons.
Weet niet of dat laatste kan met oog op de regelaar.
Kan iemand me daar iets over vertellen ?

Peter
 
Hallo hier,

Mijn zoon geeft een Slash, maar ik heb een e-revo voor hem gezien.
Deze is voorzien van 2 motoren, is het mogelijk om deze te vervangen door 1 Velineon of door 2 Velineons.
Weet niet of dat laatste kan met oog op de regelaar.
Kan iemand me daar iets over vertellen ?

Peter

Dit is wel een maxx

algemeen-traxxas-e-maxx-topic-131

MVG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo hier,

Mijn zoon geeft een Slash, maar ik heb een e-revo voor hem gezien.
Deze is voorzien van 2 motoren, is het mogelijk om deze te vervangen door 1 Velineon of door 2 Velineons.
Weet niet of dat laatste kan met oog op de regelaar.
Kan iemand me daar iets over vertellen ?

Peter
Een velineon is te licht. 2 zou in theorie wel kunnen, maar blijft toch lastig. Voordeliger steek je er een mamba met een 2200 kv in. En laat ik daar nou net een gebruikt setje van hebben liggen! Voor 150 euro is die van jou. (motor + regelaar samen)
 

Wat is dit voor opmerking? Zomaar een willekeurig hersenspinsel?

De velineon is idd niet geschikt voor een e-revo, daar moet je zwaarder geschut inzetten. Als je overgaat op bricks zn setje (welke erg goedkoop is ;)) zul je ook goede accu's ervoor moeten hebben en zo worden de kosten wel weer een stuk meer.
Weet niet wat die e-revo met 2 motoren moet kosten, maar een 2e hands e-revo brushless is ook echt niet zo duur meer. Zeker niet als je bij die revo de motoren wil vervangen voor brushless motoren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top