Ik zou eerst eens kijken of de center aandrijfassen nog goed zitten. Of niet per ongeluk het borgpennetje er is uitgelopen. In dat geval draaien de wielen nog wel gewoon als je gasgeeft als de auto in de lucht wordt gehouden, maar zodra er kracht op gezet wordt niet meer.
Klopt, maar 'kez' wou de kleur kabel van de stekker weten, ontvanger was blijkbaar duidelijk. @ Kez, een keer verkeerd om aansluiten kan geen kwaad, hij doet dan niks, maar je maakt ook niks kapot. Als je zou twijfelen aan de ontvanger met aansturing van de ESC (stuur servo doet het wel) dan kun je ook rustig de ESC even op de stuur aansluiting hangen en kijken of ie dan wel aangaat als test ! Zou wel erg lullig zijn als je de ESC opstuurt terwijl de uitgang van de ontvanger defect zou zijn. Maar ook zonder ontvanger gaan er leds branden op de ESC normaal zo gauw je hem aan zet.
Onbeveiligde elektronica (huis, tuin, hobby, tv, RC) is meteen kapot bij verkeerd aansluiten. Gewoon altijd er van uitgaan dat er geen ompoolbeveiliging is. En zelfs dan kan het ten koste gaan van levensduur.
@ Ron, normaal heb ik diep respect voor je technische adviezen. Maar deze keer heb je geen gelijk, aansluiten van de stekker van de ESC verkeerd om in de ontvanger kan geen kwaad. Massa op aansturing en de aansturing op de massa kan geen kwaad en aangezien de 5.5v op de middenpen zit blijft die ook bij omdraaien op dezelfde plaats. Wisselen van draden, zoals 5.5v en massa is uiteraard geen goede zaak, ik verwacht hier geen ompoolbeveiliging, maar aangezien ik 'kez' een beetje ken weet ik 100% zeker dat ie geen stekker uit elkaar heeft gehaald. (Ik zeg 5.5v, dacht dat dit de spanning is van de BEC in de Mamba ESC, maar zou ook 5v of 6v kunnen zijn) Zwart en oranje wisselen kan geen kwaad, (dat doe je als stekker verkeerd om zit) hij doet het dan niet, maar defect gaat ie ook niet. (zwart is bruin bij de mamba ESC)
Ah, we hadden het over iets verschillende dingen, ik had het over verwisselen van plus en min, op welke manier dan ook, jij over verkeerd om insteken van servo-stekkers. Dat klopt natuurlijk helemaal wat je zegt/schrijft, de fabrikanten hebben rekening gehouden met sufkoppen als ik en verzenuwde vlak-voor-de-start-servo-vervangen modelbouwers. Maar Kez/André moet stekker/aansluiting nog gaan maken. En aangezien André elektro net zo *&^%$! moeilijk vindt als ik mijn administratie De kleurcoderingen van oude- en nieuwe-servostekkersystemen heb ik gegeven in wie-kan-hier-n-regelaar-repareren
Hahhah, @Ron, wie is Andre? Wat betreft de stekkercodering zal ik ff in dat andere draadje reageren.. De ontvanger is idd duidelijk, dat kon ik zien aan de kabeltjes van de servo's. Die hebben gewoon een rode en een zwarte en passen maar op 1 manier in de ontvanger, in tegenstelling tot die van de esc.(wat dat betreft heeft die fabrikant dan geen rekening gehouden met noobs...) Ik zei toch dat ik wel logica heb.... Snoebeltje....wat bedoel je met " de ESC even op de stuur aansluiting hangen" ? Wat is de stuursluiting en hoe kan ik de esc daarop aan sluiten?
Dual servo probleem. Hallo, Gerelateerde revo topic (schiet mij nie af hé). Ik heb sinds vorig jaar (naast m'n revo) een summit en nu begint de sturing toch wel heel raar te doen. De servo's staan niet stil, die zwiepen konstant heen en weer als je maar een klein beetje van richting verandert. Als ik de voorwielen van de grond doe en heen en weer stuur (zwiepen blijft) schiet hij na enkele keren in achteruit ! ! Heb de servo's correct op elkaar afgestemd, in m'n revo gestoken voor goede werking te controleren en hier geen probleem. Ik vermoed zender - ontvanger probleem. Heeft nog iemand dit al meegemaakt ? Alvast dank voor mogelijke oplossing mvg Marnick.
Het stekkertje van de servo eruit trekken en daar het stekkertje van de ESC insteken. Dan geef je gas/rem met het stuur op de zender, maar dat gaat prima als test.
Aah zo, je bedoelt gewoon ff een andere channel gebruiken op de ontvanger.....die heb ik inmiddels allemaal wel al geprobeerd...tevergeefs. Rest mij alleen nog te vragen...: De ontvanger van traxxas link heeft n knopje en volgens mij een lampje...?? Is dat knopje om aan en uit te zetten en dat lampje brandt dan als die aanstaat? Tsja, klinkt mss dom, maar ik heb m nog nooit hoeven aan te zetten.. of gebeurt dat de 1 x voordat je de box aansluit. Snoebel, dat weet jij vast ook, want je hebt m aangesloten....
Knopje is voor de 'binding', die was uiteraard al gedaan, aangezien je zender/ontvanger uit een werkende auto kwamen. Dacht dat het lampje van de ontvanger brandt als ie 'verbinding' heeft met de zender. Knipperen als ie geen verbinding heeft... maar dit laatste weet ik niet zeker... maar er is zeker iemand die dit weet met een Traxxas zender !
nee dat is het niet. Geen speling in de assen inbusjes zitten erin. En het is ook echt zo'n klik van tandwielen die over elkaar schieten en altijd op hetzelfde moment....
@mileking Ik had vrijwel hetzelfde. Bleek dat een lager in het diff ge-explodeerd was, en één van de kogeltjes nogal wat schade had aangericht.
Nou , volgens mij hebben ze t bij Castle beetje te druk. Ik weet niet hoe lang ze er normaal over doen om een mailtje te beantwoorden.....maar wat mij betreft dan weer te lang