Nine Eagles Solo Pro

  • Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Net weer even in de huiskamer bezig geweest.

Maar ineens hield de staart rotor er mee op, wat blijkt accu leeg, ik schrok al.

Waar kan ik die intellect 130 kopen?

Gr. Geert-Jan
 
Vandaag de OEM'etjes van HK binnen. 10C is voor mij binnen (35 m2, 2,6m hoog) zeker voldoende. Ik weet niet hoe de rest vliegt, maar als ik 100% gas geef, zit ik tegen het plafond voor ik met mijn ogen kan knipperen. ook opvangen uit een soort van vrije val gaat prima met deze dingetjes. kortom, voor mij werkt het prima! ik weet natuurlijk nog niet hoe ze zullen zijn na 25 vluchten, dan meld ik me wel weer.

Michel
 
Vandaag de OEM'etjes van HK binnen. 10C is voor mij binnen (35 m2, 2,6m hoog) zeker voldoende. Ik weet niet hoe de rest vliegt, maar als ik 100% gas geef, zit ik tegen het plafond voor ik met mijn ogen kan knipperen. ook opvangen uit een soort van vrije val gaat prima met deze dingetjes. kortom, voor mij werkt het prima! ik weet natuurlijk nog niet hoe ze zullen zijn na 25 vluchten, dan meld ik me wel weer.

Michel

Dat klinkt goed. Misschien zijn ze dit keer te voorzichtig geweest met de rating. Met de Turnigy 160 werd lichtelijk overdreven, 30C halen ze echt niet, Bij 20C lag de bruikbare capaciteit al op 150 mAh. Als die OEMs ook nog meer dan de gebruikelijke 10 keer opladen halen, zouden ze best interessant kunnen worden. Hoe lang kun je vliegen en hoe warm worden ze na een langere vlucht?
 
Vandaag de OEM'etjes van HK binnen. 10C is voor mij binnen (35 m2, 2,6m hoog) zeker voldoende. Ik weet niet hoe de rest vliegt, maar als ik 100% gas geef, zit ik tegen het plafond voor ik met mijn ogen kan knipperen. ook opvangen uit een soort van vrije val gaat prima met deze dingetjes. kortom, voor mij werkt het prima! ik weet natuurlijk nog niet hoe ze zullen zijn na 25 vluchten, dan meld ik me wel weer.

Michel
Dat had ik eerder moeten weten :-o

Paar dagen geleden net wat besteld voor een HK-450 (nog niet in aanbouw) ;) eerst alles hebben voordat ik die ga samenstellen. ;)
 
Dat had ik eerder moeten weten :-o

Paar dagen geleden net wat besteld voor een HK-450 (nog niet in aanbouw) ;) eerst alles hebben voordat ik die ga samenstellen. ;)


Wat wipeout al zei, laten we eerst maar even afwachten of ze de 25 vluchten halen. Het gebeurt wel vaker dat erg goedkope batterijen na een korte periode met een schijnbaar goede prestatie in het begin, snel het loodje leggen... Ik hoop van niet, maar dat dacht ik bij de standaard Turnigy 160 ook. Afgelopen week 10 van de 14 moeten weggooien, de beste haalden 15 cycli...
 
Klopt het dat als ik volgas vooruit ga en dan stop dat de solo pro achteruit gaat?
Dit gebeurt ook als ik volgas achteruit ga en weer stop dan gaat hij vooruit.

Het lijkt er op dat de solo pro dan afremt waardoor hij overhelt naar achteren en daardoor achteruit gaat vliegen, het is dan moeilijk om hem weer lekker stil te laten hangen. Hiervoor had ik de robbe nano arrow en die had volgens mij hier geen last van (niet zoveel mee gevlogen voordat hij wegvloog)
 
Klopt het dat als ik volgas vooruit ga en dan stop dat de solo pro achteruit gaat?
Dit gebeurt ook als ik volgas achteruit ga en weer stop dan gaat hij vooruit.

Het lijkt er op dat de solo pro dan afremt waardoor hij overhelt naar achteren en daardoor achteruit gaat vliegen, het is dan moeilijk om hem weer lekker stil te laten hangen. Hiervoor had ik de robbe nano arrow en die had volgens mij hier geen last van (niet zoveel mee gevlogen voordat hij wegvloog)

Dat klopt. Komt vooral doordat de flybar zoveel autoriteit heeft, waardoor deze heli zo zelfstabiel is. Bij het naar voren gaan zal de flybar proberen de heli af te remmen. Laat je vooruit ineens los, dan trekt de flybar de heli als het ware naar achteren. Doe je dit meer geleidelijk, dan heb je dit niet. Het verschilt ook een beetje per heli hoe fel deze reactie is, eentje van mij schiet wel een meter terug, de andere maar een klein stukje. Zelfde met het naar voren schuiven bij sturen met de staart, de heli die minder last heeft van "terugschieten" beweegt ook veel minder naar voren of achteren bij sturen met de staart, terwijl de andere wel een meter naar voren of achteren kan schuiven als je niet zo tegensturen.
 
Ja, die ken ik. Dat was voor mij de doorslag om ze eens te proberen, en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Net of je een turbo in je heli inbouwt. :D

Beste Indoorvlieger,

Na het lezen van jouw goede ervaringen met je nieuwe lipo's lijkt mij dit ook wel wat, even wat vraagjes over de lipo's die je gebruikt;

-deze lipo's geven meer vermogen zeg je, kan je er ook langer mee vliegen (dan 7 minuten) ?
-welke accu's gebruik je, waar kan je die bestellen en wat kost dat?
-hoe bouw je je solo pro om zodat je de lipo's kan gebruiken?

Alvast bedankt! :worship:
 
Beste Indoorvlieger,

Na het lezen van jouw goede ervaringen met je nieuwe lipo's lijkt mij dit ook wel wat, even wat vraagjes over de lipo's die je gebruikt;

-deze lipo's geven meer vermogen zeg je, kan je er ook langer mee vliegen (dan 7 minuten) ?
-welke accu's gebruik je, waar kan je die bestellen en wat kost dat?
-hoe bouw je je solo pro om zodat je de lipo's kan gebruiken?

Alvast bedankt! :worship:


- Als je een 160 mAh gebruikt kun je langer vliegen dan met de standaard 120 mAh accu. Met de 130 vlieg je ongeveer net zo lang als met een standaard accu, alleen heb je in het begin meer vermogen, en zelfs als de accu bijna leeg is heeft hij nog veel power. Bij de standaard accu merk je vaak na een paar minuten dat je al minder power hebt.


- De accu waar ik het meeste ervaring mee heb is de Intellect 130. Levert veel vermogen, en is met 4 gram ongeveer net zo zwaar als de standaard accu, die 3.8 gram is. Intellect heeft ook een 160 mAh variant, maar die weegt meteen 4.7 gram. Een andere accu waar ik recent mee ben gaan vliegen is de Thunder Power 160. Die weegt ook 4 gram, dus je hebt het gewicht van een 130, met de capaciteit van een 160. Deze lijken wel een tikje minder power te hebben, maar het voltage blijft langer gelijk, waardoor je tijdens een vlucht nauwelijks de staart hoeft bij te trimmen omdat de spanning van de accu wat zakt.

Ik bestell mijn Intellect 130s op eBay, bij deze verkoper: Blade MCX & MSR 130 mAh twin pack UK SHOP !!!!!! on eBay (end time 04-Nov-10 08:33:37 GMT)

Er zijn meer die ze verkopen, maar 5 pond per 2 stuks is het goedkoopste wat ik tot nu toe ben tegengekomen.

De Thunder Power lipo's heb ik bij RcLipos (RC Lipos - Free World Wide Shipping on Thunder Power Li-Poly Prolite Series Lithium Polymer Batteries) vandaan. Deze zijn wat duurder, 7 dollar per stuk voor de 125 mAh en 9 dollar per stuk voor de 160 mAh variant. Verzenden is dan wel weer gratis.


- Ombouwen is simpel als je kunt solderen. Je hebt een snoertje nodig met een stekker die op de lipo's past. Ik gebruik deze die ik dan doormidden knip: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mini Plug Extention for Micro Battery 10cm (5pcs/bag)

Je kan de draad direct aan de ontvanger solderen, op de plek waar de draad die van de batterijhouder komt, normaal zit. Dit zie je hier:
NE Solo Pro MSR Lipo Conversion Mod | RC Helicopter DIY MODs | remote control helicopter | Blog@RC-Fever.com

Wat ik heb gedaan is de draad aan de bovenkant van de metalen strips in het landingsgestel solderen (wel even het metaal opschuren met een stripje schuurpapier of een stift van glasvezel) zodat je beide batterijen kan gebruiken.

Heb je nog geen lader voor deze lipo's dan kun je de extra draadjes (als je ze bij Hobby King bestelt heb je er genoeg) gebruiken om de standaard Nine Eagles lader te modificeren: RC Groups - View Single Post - Nine Eagles Solo Pro Single Rotor submicro heli
 
Laatst bewerkt:
Top! Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Ik ga van het weekend meteen wat lipo's bestellen, denk dat ik in eerste instantie dan voor de Intellect 130 ga.
Ook goed idee om het zo te maken dat je ook de originele lipo's nog kan gebruiken!

Één vraagje nog; enig idee hoelang de motortjes meegaan?

Vind het trouwens echt een topheli voor dat geld, hij was kleiner dan ik gedacht had maar echt ideaal voor binnen. Wil uiteindelijk CP gaan vliegen maar denk dat dit de ideale opstap is.
 
Beste allemaal,

Vanavond ben ik lekker wezen vliegen met mijn solo pro. Toen de batterij op was heb ik hem opgeladen, opnieuw in de pro gestopt en... niks noppes nada.. De roer bewegingen doet hij prima maar de motor en de tail motor geeft geen enkele response op de transmitter meer. Iemand dit eerder ervaren?

Ik dacht eerst motor kapot maar de tail doet ook niets? Word lastig zoeken wat te vervangen ben ik bang...?

Groetjes,

Jim
 
Beste allemaal,

Vanavond ben ik lekker wezen vliegen met mijn solo pro. Toen de batterij op was heb ik hem opgeladen, opnieuw in de pro gestopt en... niks noppes nada.. De roer bewegingen doet hij prima maar de motor en de tail motor geeft geen enkele response op de transmitter meer. Iemand dit eerder ervaren?

Ik dacht eerst motor kapot maar de tail doet ook niets? Word lastig zoeken wat te vervangen ben ik bang...?

Groetjes,

Jim

Reageert je throttle op de zender display nog wel? Dus verloopt ie van 0 naar 100% bij bewegen stick? Dan ken ik het verschijnsel wel.

Anders zou het kunnen dat of de staartmotor of hoofdmotor sluiting maakt. Je kan dan eens kijken wat er gebeurt als je 1 van beide loskoppelt.
 
Back
Top