Neu motoren, ervaringen (ook Lehner Tekin en Castle )

precies 450 dus. Maar hij moet en zal 500 hebben incl shipping. Als het zo moet hoeft het van mij al niet meer zo nodig.... Het zijn wel de nieuwe versies. Ik begrijp van een andere verkoper dat die nieuwe rotors vanaf juni 2009 zijn? Weet iemand dat? De oude rotors wilden nog wel eens beschadigen heb ik hier en daar gelezen.

Die gast van die 2240's heeft ook een foto geplaatst. Die zijn van het nieuwe type met nieuwe rotors dus....

attachmentkn.jpg
 
Laatst bewerkt:
tja, kans is wel wat groter dat je de aandrijflijn aan gort trekt. Dat ding heeft bijna 1,5x het koppel van een 1950 en die is al niet kinderachtig natuurlijk :lol:

Bij die powerboten is het een stuk directer, gewoon direct op de schroef.
 
Waarom bied je op 2240's, als een 1950 voldoende power heeft? Waar moeten die motoren in komen?

Zoals ik eerder zei, Lehners zijn redelijk waardevast. Dat weten ze daar op rc-raceboats ook. Een koopje lukt misschien op ebay, maar zelfs daar zijn ze populair.
 
Het is me nog niet duidelijk bij de LK versie (met ingebouwde fan) aan welke kant de inlaat en aan welke kant de uitlaat kant zit. Ik zou zeggen dat de lucht achterin binnenkomt en bij de schacht weer naar buiten.
hiamplk_g.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gokken andersom omdat zo ook de rijwind gaat. Het is niet logisch om tegen de rijwind in de blazen.
 
Ik begrijp dat het wellicht een tikkie arrogant en vervelend over komt als die Duitsers niet eens 10 procent willen zakken puur voor het gevoel van de koper, maar als je eenmaal een Lehner gehad hebt weet je dat ze elke euro dubbel en dwars waard zijn!
 
Ik heb een 1950/6 in een Flux gehad, deze was in verhouding gezien tot de stock Castle 2200 kv wel beter, maar niet heel schokkend.

In een van m'n MERV's echter een 1525/11 Hi-Amp gehad. Voor de aanschaf van de Lehner eerste de stock Velineon 380 motor tot het uiterste geprobeerd op 4S met aangepaste motormount en 35/45 gearing. Na een paar runs een loeihete motor (ca 80C) ondanks ingrijpen Rev limiter van de stock VXL-3M ESC op 50K RPM.
Zelfde chassis op 4S met Setup van MMpro/Lehner zonder temmende Rev limiter en Lehner werd niet warmer dan iets van 35 graden en leek me aan te kijken met een blik van "hey gast, ga je het me nog moeilijk maken vandaag of blijft het bij deze wimpy setup.....:D "
 
Hoe was het lage toeren gedrag van de Lehner? (vergeleken met de flux) Dit omdat het een 2 pole is en de flux/Castle een 4 pole....
 
Kan ik je geen zinnig antwoord op geven omdat ik mijn Lehner bijna altijd op hoge voltages/rpm's heb gebruikt.
Maar geloof me, veel beter dan een Lehner is er niet !


Hoe was het lage toeren gedrag van de Lehner? (vergeleken met de flux) Dit omdat het een 2 pole is en de flux/Castle een 4 pole....
 
Ik rijd nu met een 2200KV castle motor in mijn mbx5e. Deze wil ik in de toekomst waarschijnlijk upgraden naar een Neu 1512 2050kv of 1515 2050kv of 2200kv.

Heeft iemand een hint waar ik ze kan vinden? Rcm heeft deze kv rating niet....
 
Waar heb jij je Neu's inzitten dan? Ik was net van plan om een 1515 1Y in de RC8e buggy te stoppen. 1512 1Y gaat in de Slice waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik of basb84?

Bas heeft hem in een Mugen MBX5e buggy, de 1512 is een buggy specifieke motor waartegen de 1515 bedoeld is voor truggies en monster trucks.

Ik heb mijn Neu 1515 in een truggy, mijn Neu 1512 komt in een buggy en mijn Neu 1509 ligt op de plank wachtend op een volgende auto :)
 
Ik rijd nu met een 2200KV castle motor in mijn mbx5e. Deze wil ik in de toekomst waarschijnlijk upgraden naar een Neu 1512 2050kv of 1515 2050kv of 2200kv.

Heeft iemand een hint waar ik ze kan vinden? Rcm heeft deze kv rating niet....

Ik vermoed dat je circuit rijdt aan jouw link te zien. Ik rij nu zelf ook met de 2200kv (tijdelijk), maar ik vind het leuker om te rijden met een 1512. Die is beter te doseren in de bochten en rijdt gemoedelijker. Ik vind de Castle/Neu 1515 teveel punch te hebben om goed te zijn eigenlijk. 1512 is ook zachter met je aandrijving en je banden :p
 
Ben sinds kort lid van mvw. Zal dus vooral op dat circuit gebruikt worden.
Ik wacht nog even jou bevindingen van de tekin ten op zichte van de neu af.

De 2200kv die er nu in zit is een "gewone" castle motor
 
Laatst bewerkt:
Back
Top