Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

ik heb de uitvoering met gear down doors closed in de BudNosen Mustang zitten. werk tot nu toe uitstekend (UP-2)
klein nadeel je moet ook lucht cylindertjes gebruiken voor de wieldeurtjes te bedienen

er zijn evt ook andere mogelijkheden
deze bv
Al's Hobbies - Jet-Tronic Retract & Gear Door Sequencer

of
deze
Gear Systems
landin1.jpg
 
ik heb de uitvoering met gear down doors closed in de BudNosen Mustang zitten. werk tot nu toe uitstekend (UP-2)
klein nadeel je moet ook lucht cylindertjes gebruiken voor de wieldeurtjes te bedienen

Ik gebruik wel liever een luchtcilinder dan een veer oid.
Welke cilinders heb jij gebruikt voor de mustang die van Robart?

Gr Patrick
 
Patrick,


Ik heb er een gehad voor de P-47 (nu bij Bert van Eijk, als ik me niet vergis).

Het ding is loeiduur, maar o zo mooi gemaakt . . .

Top-kwaliteit.

Succes!


jan.
 
Hoi,

Wie heeft er een mooie oplossing voor de close-loop aansturing voor mijn staartwiel.
Als deze ingetrokken zit dan zullen deze draden los in de romp liggen en dat kan niet de bedoeling zijn.
Dus ik zoek een mooie oplossing voor dit probleempje.

Gr Patrick
 
Ik vond de oplossing van Berto wel heel netjes (mbv een tyrap / strap)
f15c54.jpg


f15c55.jpg

Dit is idd een mooie oplossing dus ik denk dat ik dit maar een ga proberen.
Wat is evt de beste verbinding bij het tailwheel zelf,gewoon de draad door de hevel heen die aan de retract zit of met een andere verbinding.
De verbinding bij de retract is dus gewoon een strip met div gaten erin maar ik ben bang als ik daar de closeloop draad doorheen ga doen dat deze op den duur door gaat slijten.

Gr Patrick
 
Hoi,

Even een kleine update.
Inmiddels de vleugel verbinding af gewerkt.
De vleugel even gemonteerd om al een beetje een indruk te krijgen van de kist.
114824af1dde9b83f5.jpg
.
114824af1dde9f079e.jpg
.
En even voor de oplettende onder ons....idd de achterlijst moet nog strak afgewerkt worden.
Vanavond ga ik verder met de bellypan en ik ga de voorlijst en de oliecooler-frames ertegen aan lijmen nu de vleugel mooi op zijn plaats gemonteerd zit.

Gr Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Patrick,

dat wordt een mooi toestel!!

Ik heb de tekening van de STUKA +motorkap,canopy,wielkastverkleding van Nick Ziroli.

Begin dit winter met de bouw.
samen met een vliegmaat van mij,hij heeft er ook een.

Gr Jasper
 
Het ziet er al mooi uit! En wat heb je een mooie vloer zeg !!!
 
Hoi,

Inmiddels de bellypan ingedekt en de leading edge gelijmd,en de onderkant van de vleugel al in de easy-filler gezet (de naden) zodat deze vanacht kan drogen en dan morgen de nadere kant in de easy-filler en dan han ik de vleugel gaan schuren en klaar maken voor het glassen.
Ik zit er wel over te denken om na het glassen de oppervlakte niet helemaal super strak en te gaan schuren want de Corsairs in die tijd waren natuurlijk niet superstrak en uit de informatie van het airrace museum in de USA had ik via mail de info gekregen dat de Lucky-Gallon alles behalve netjes afgewerkt was omdat deze op de ochtend van van de Airrace in 1946 pas werd gespoten.
De lucky-Gallon was een cream kleurige Corsair vol met deuken en het Maroon-red werd dus pas in de ochtend van de race even snel erop gespoten.
Dus over de oppervlakte afwerking moet ik nog wel even na gaan denken.

Gr Patrick

Gr Patrick
 
Hoi,

Inmiddels de bellypan ingedekt en de leading edge gelijmd,en de onderkant van de vleugel al in de easy-filler gezet (de naden) zodat deze vanacht kan drogen en dan morgen de nadere kant in de easy-filler en dan han ik de vleugel gaan schuren en klaar maken voor het glassen.
Ik zit er wel over te denken om na het glassen de oppervlakte niet helemaal super strak en te gaan schuren want de Corsairs in die tijd waren natuurlijk niet superstrak en uit de informatie van het airrace museum in de USA had ik via mail de info gekregen dat de Lucky-Gallon alles behalve netjes afgewerkt was omdat deze op de ochtend van van de Airrace in 1946 pas werd gespoten.
De lucky-Gallon was een cream kleurige Corsair vol met deuken en het Maroon-red werd dus pas in de ochtend van de race even snel erop gespoten.
Dus over de oppervlakte afwerking moet ik nog wel even na gaan denken.

Gr Patrick

Gr Patrick

Niemand een mening over de afwerking...???
 
Hoi Patrick,

mooi formaat Corsair. Zou hem zelf na het glassen wel netjes glad schuren. Om de kist realistich the maken is het belangrijk goed naar de details foto's te kijken voor huidpanelen die elkaar overlappen of naast elkaar liggen. Dat soort van detail afwerking maakt de kist realistisch. Voor wat ideeen kijk even bij mijn D.21 project.

Veel succes, Edwin
 
Back
Top