Bouwverslag F4U Corsair 'LUCKY-GALLON 'nr 92(Nick Ziroli plans)

Hallo Patrick,

Krijgt de hoofdligger nog een aantal verdubbelingen bij de uitsparing van de poot?
Zou erg zonde zijn als die het begeeft in een duik.
Heb het een keer gezien bij zo'n zelfde Ziroli, was geen prettig gezicht.

Mooie bouwacties! Toppie.

Hallo Patrick,

Krijgt de hoofdligger nog een aantal verdubbelingen bij de uitsparing van de poot?
Zou erg zonde zijn als die het begeeft in een duik.
Heb het een keer gezien bij zo'n zelfde Ziroli, was geen prettig gezicht.

Mooie bouwacties! Toppie.

Hoi Rob,

Ik ga de spanten rondom te retract verstevigen met carbon.

Gr Patrick

Hoi.

Ik heb daarstraks alles in de auto gelegt om te kijken of de Corsair idd in de auto past nu het rudder en het stab verlijmt zitten en de vleugel in zijn geheel.
Gelukkig past alles dus ik kan binnenkort de vleugel helemaal gaan samenstellen.

Gr Patrick

Hoi,

Zo vanavond heb ik de stukken die nog ingedekt moesten worden van de flaps en de ailerons ingedekt zodat ze vannacht kunnen drogen.
114824aa81300479ab.jpg
.
114824aa813007502b.jpg
.

Inmiddels al steunen gemaakt zodat ik binnenkort de 3 vleugeldelen kan samenstellen.
Alles al een keertje opgesteld en na gemeten zodat ik niet voor verassingen kom te staan.

Gr Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Vanavond heb ik de vleugeldelen samengesteld.
114824aa94da05766d.jpg
.
114824aa94da082dfe.jpg
.
114824aa94da02a77a.jpg
.
De delen zijn gelijmt met 30 min epoxy.
Deze laat ik vanacht zo drogen dan kan ik hem morgen omdraaien en de beuken verbindings blokken nog wat met epoxy insmeren en ik heb een klein kiertje aan de onderkant van een naad dus die gaan we morgen ook vullen met epoxy.
2.36m is toch een hele lap...

Gr Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

PROBLEMEN HELP!!!!
Even zonder gekheid,ik loop nu tegen een klein probleempje aan nml in de vleugel zit een tip verdraaiing van een 2 tot 3gr welke er tijdens de bouw met behulp van een jig erin is gebouwd en ik ben de bovenkant ingedekt incl de aileron want deze loopt met de tip verdraaiing mee.
Nu zijn inmiddels de ailerons eruit gezaagd en zijn de ailerons geheel ingedekt incl de neuslijst met resultaat dat de deze is krom getrokken en dus niet meer mooi met de tipverdraaiing van de vleugel overeen komt.
Ik heb geprobeerd om de aileron nat te maken en te torderen maar na een paar dagen trekt deze weer terug.....
Zijn er nog andere oplossingen om deze weer mooi passend te krijgen behalve ze opnieuw te maken??

Gr Patrick

Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad.
Toen heb ik de neuslijst van de aileron over de gehele lengte doorgesneden, zo diep mogelijk tot de achterlijst. Dan kun je de tipverdraaiing er weer mooi inkrijgen.
Met dunne CA in de juiste stand vastlijmen en vervolgens de neuslijst en ribben aan de kopse kant weer vlak schuren (en eventueel opvullen).

Nu zijn inmiddels de ailerons eruit gezaagd en zijn de ailerons geheel ingedekt incl de neuslijst met resultaat dat de deze is krom getrokken en dus niet meer mooi met de tipverdraaiing van de vleugel overeen komt.

Of hebben ze, nadat je ze er uit gezaagd had, gewoon weer de rechte, niet-getordeerde stand aangenomen?

Dan moet je dus iets doen als wat Wouter beschrijft . . .

Succes!

jan.

Hoi,

Eindelijk de goede RAL kleur rood gevonden voor de kist.
Het moet MAROONRED zijn dus na even zoeken heb ik de kleur gevonden.
RAL 3004.

Gr Patrick

Back