E-REVO topic

En de assen

cvds.jpg

TRX5451R


zijn dit de zelfde assen als voor de revo?? had ik een tijdje terug gevraagd in het summit toppic daar zei iemand dat ze niet passen omdat er een lange en een korte in zit?? passen ze dus wel???
 
Nee dat valt wel mee .... Op het traxxasforum kom je dezelfde problemen tegen bij mensen met brushless...

Zijn gewoon wat zwakke puntjes , maar goed de Summit is ook niet echt berekend op brushless... Er is vanuit Traxxas niet voor niks alleen maar een brushed variant te koop terwijl de rest wel allemaal ook brushless te krijgen is ;)

De traxxas fora's trek ik me niet teveel van aan. de gemiddelde baviaan kan beter rijden dan de gemiddelde amerikaanse basher namelijk..
"kijk mijn revo kan backflips maken... maar goh, wat gaan die diff casings snel kapot."

Ik heb 1x de 2 lagers van mijn voorste diff kapot gehad van het harde remmen. maar de diffcups zitten nog perfect op de plaats.

laat ik het zo zeggen, de amerikanen daar krijgen echt alles kapot. maakt niet uit hoe bulletproof je het maakt.

de diffcups van de summit zullen het wel begeven omdat ze dunner zijn dan die van de revo. die van de revo hoeven immers niet te locken.
 
Laatst bewerkt:
ja, maar met rechtdoor gaan in de bochten kom je er ook niet. (nouja.. zou wel kunnen, maar om 1x rond de bol te gaan heeft m'n zender geen berijk voor. :p )
 
Dit zijn de assen voor de Revo idd .... Die passen niet zoals ik al eerder had aangegeven in het Summit topic


Toch heb ik er nu 2 op zitten :D .
En ze doen het prima maar nu je het zegt was ik me aan het bedenken dat ik ze aan de lange kant heb gemonteert dus conclusie :

Ze passen aan een kant wel aan de anderen kant niet heb het net nog even geprobeert ;) .

Zal wel eens een foto ervan maken .
 
Toch heb ik er nu 2 op zitten :D .
En ze doen het prima maar nu je het zegt was ik me aan het bedenken dat ik ze aan de lange kant heb gemonteert dus conclusie :

Ze passen aan een kant wel aan de anderen kant niet heb het net nog even geprobeert ;) .

Zal wel eens een foto ervan maken .

D'r zullen er idd 2 passen ... Dat had ik in het Summit topic ook al gezegd , je hebt 1 lange kant (daar passen ze) en 1 korte kant waar ze dus niet passen.

Beetje zonde om het geld uit te geven aan een set waarvan je de helft maar kan gebruiken ;)
 
D'r zullen er idd 2 passen ... Dat had ik in het Summit topic ook al gezegd , je hebt 1 lange kant (daar passen ze) en 1 korte kant waar ze dus niet passen.

Beetje zonde om het geld uit te geven aan een set waarvan je de helft maar kan gebruiken ;)


Hebt er dan wel 2 reserve ( al zullen toch niet snel kapot gaan )
Of je maakt er iemand anders blij mee die een summit heeft :D
 
Traxxas E-revo 2 brushless motoren

hallo,

Ik heb zitten kijken naar wat e revo's. de grote en dan de brushles en de gewone (lijkt me wel logies)XD

maar nu heb ik een vraag.

Zou je op de gewone niet 2 brushless motoren kunnen zetten?
moet je dan een dubbele esc en ontvanger hebben?

heeft de auto misschien te veel power dat hij dan alles aan gort draait?

mvg, sJimmy
 
Laatst bewerkt:
Jij wilt twee van die mamba's 2200KV plaatsen op 1 ! Revo ????

Denk dat het verstandig is dat je eerst begint te lezen in dit E-Revo topic :-)

De 'single' brushless gaat zo uit de doos, met twee 3s packs en iets aangepastte gearing tegen de 80km/uur en nog wel harder met de juiste banden. Vergeet niet, we praten hier over een off road !

Maar in theorie, je zult twee ESC's nodig hebben en minimaal 2x 4s of 5s packs, de ontvanger kan wel twee ESC's aan met een split kabel, die data is 1 richtingsverkeer. Dan heel zwaar gearen om de motors tot hun recht te laten komen. Maar idd, je zult er werkelijk alles mee slopen ! Waarom zou je nog meer power willen hebben in een Revo ?
Klein rekensommetje : op 6s => 22.2voltx150A=3330watt piek x 2 motors = 6660 watt = ~4.8pk, natuurlijk is dat leuk, maar praktisch ?
 
Je kunt inderdaad een dubbelle set motorten en regelaars monteren. Zijn op het traxxas forum wel voorbeelden van. Bijvoorbeeld met de traxxas velineon sets. Zijn er inderdaad ook die 2 * 2.200 kV monteren, maar dat is in mijn optiek vrij zinloos.
 
mij leek het wel tof, maar het is dus al geprobeerd?

ja ik weet dat het een offroad is XD

maarja waarom gaat de Rustler vxl ook hard? omdat het kan XD. (een vriend van mij had er 1 bij 120 nogsteeds op zijn achterwiel 3cell lipo :P maar die is gisteren in beslag genomen toen we op de snelweg reden langs een politie wagen met 130 XD)

als jullie het me afraden zal ik het niet doen.

in ieder geval bedankt. ik ga zaterdag kijken naar E revo brushless. Kan niet wachten.

mvg, sJimmy
 
mij leek het wel tof, maar het is dus al geprobeerd?

ja ik weet dat het een offroad is XD

maarja waarom gaat de Rustler vxl ook hard? omdat het kan XD. (een vriend van mij had er 1 bij 120 nogsteeds op zijn achterwiel 3cell lipo :P maar die is gisteren in beslag genomen toen we op de snelweg reden langs een politie wagen met 130 XD)

als jullie het me afraden zal ik het niet doen.

in ieder geval bedankt. ik ga zaterdag kijken naar E revo brushless. Kan niet wachten.

mvg, sJimmy


Laat je niet ontmoedigen, als jij dit wil moet je het doen :mrgreen:

Of het zinvol is is weer iets anders, maar wel een heel mooi topic......

Ik zou mijn geld aan andere dingen uitgeven......
 
2 sensorloze systemen monteren is een slecht idee, dat houdt je spur niet lang vol. de 2 motoren zullen nooit helemaal gelijk draaien, en zullen elkaar dus deels tegenwerken (dit is echt minimaal, maar hierdoor zullen de pinions en spurt vrij snel slijten. :) ) bij brushled motoren heb je dit probleem niet, je stuurt ze gewoon met dezelfde regelaar parrallel aan, dus zet je dezelfde spannign er op.

Ik zou idd gewoon een 2200kv MMM combo in de revo zetten of zo. kost hetzelfde als ik me neit vergis (als 2 vxl setjes.) mischien ben je zelfs goedkoper uit met de MMM.
 
mensen,
ik heb na een tijdje met een 775 titan te gereden hebben een mamba monster gekocht. ik ben gelukkiger met de power dan ik maar kan zijn MAAR mijn pinion blijft steeds los komen waardoor ik mijn spur nu ook kapot heb gereden. (heb ook op een halfuurtje mijn 4 banden kapot gereden) maar dat doet er niet toe :(. nu is mijn vraag: doen jullie loctite op die set screws of superglue of zo om hem vast te houden maar gewoon vast draaien werkt toch niet???
 
Back
Top