E-REVO topic

De Summit wordt standaard toch niet met brushless geleverd?

Ik heb hem laatst bij de twee broertjes zien staan. Wel een stoere truck. Alleen lijkt die body me erg duur. Die is wat meer dan alleen een laagje kuntststof. Er zitten nog allemaal sierstrippen e.d. op. Als ik een traxxas monstertruck zou kopen zou ik denk ik eerder voor de Summit gaan dan voor de ERBE.
 
Het is wel een extreme belasting maar hij is niet vergelijkbaar met optrekken , echt niet ;) Optrekken is altijd de zwaarstse belasting voor een motor/aandrijving , gewicht opgang brengen gaat meer energie in zitten als het gewicht afremmen ;)

Ik heb ondertussen de nodige ervaring met rc's en voor zover ik het heb kunnen beredeneren/uitdokteren is de slipper gewoon niet opgewassen tegen het geweld van de brushless i.c.m. het gewicht etc. etc. van de Summit.

Ik heb me echt suf gepiekerd d'r over omdat ik nooit eerder problemen had met de slipper.

Alleen bij de Summit i.c.m. de brushless heb ik problemen , ergens is het ook wel logisch... Al het vermogen wat verwerkt moet worden door 3 van die kleine pads is gewoon te veel van het goede.... Het gewicht van de auto , die grote banden en soms die nitro-stijl ;) is te veel voor de standaard pads...

Vandaar ook het terug vallen op nitrotechnieken en het maken van 1 grote alu pad ;)


De Summit wordt standaard toch niet met brushless geleverd?

Ik heb hem laatst bij de twee broertjes zien staan. Wel een stoere truck. Alleen lijkt die body me erg duur. Die is wat meer dan alleen een laagje kuntststof. Er zitten nog allemaal sierstrippen e.d. op. Als ik een traxxas monstertruck zou kopen zou ik denk ik eerder voor de Summit gaan dan voor de ERBE.

Klopt ....... Heb de mijne zelf brushless gemaakt met een 150A/2350KV EZrun set ;)
 
Je hebt de MMM , Ezrun , Speed Passion (ezrun met ander jasje) , Novak met de HV , Tekin en tegenwoordig ook LRP als het goed is.

Keuze zat en tis maar net wat je persoonlijke voorkeur is en/of je spaarpot toelaat.

De EZrun doet het voor mij prima voor een in vergelijk met de rest zeeeeeer betaalbare prijs.
 
Ik heb me echt suf gepiekerd d'r over omdat ik nooit eerder problemen had met de slipper.

Alleen bij de Summit i.c.m. de brushless heb ik problemen , ergens is het ook wel logisch... Al het vermogen wat verwerkt moet worden door 3 van die kleine pads is gewoon te veel van het goede.... Het gewicht van de auto , die grote banden en soms die nitro-stijl ;) is te veel voor de standaard pads...

Vandaar ook het terug vallen op nitrotechnieken en het maken van 1 grote alu pad ;)

Kun je mij eens laten zie met foto's hoe ik dat ook zelf kan maken heb er namelijk ook problemen mee . ( Die slipper hé )

Heb ook een Ezrun 150A 2230KV maar ik heb gewone E-Revo banden erop liggen want de Summit banden zijn bij mij al helemaal door aan de kant waar de beadlock op zit :D de rand ervan is erg scherp maarja .

PS heb nog 3x 2 setjes e-revo banden te koop staan meschien iets voor iemand hier ?

Gr Berry
 
Ik zal morgen ff proberen een foto'tje te maken ;)

Tis nog "work in progress" , hij is eigenlijk net ff te dik waardoor de spur bijna tegen het chassis aan loopt in dat "geultje".
 
sorry hoor, maar ik kan het niet in m'n hoofd krijgen dat een massa vanuit stilstand over 2 meter te versnellen naar 50km/h meer energie kost (of meer belasting) dan dezelfde massa van 50km/h naar 0 te vertragen in 2 meter.
en de laatste keer dat ik gechecked heb, stopte m'n revo toch echt wel sneller als dat deze optrok. mja, boeit ook niet.
dat wat iig echt finest is voor een slipper is het te snel trekken aan de gashendel. (dus, vanuit weinig gas, ineens erg veel gas en zo door. de nitro rijsteil dus. )
 
Om hem over die 2 meter naar de 50km/h te krijgen moet je o.a. het gewicht op gang brengen , de diverse soorten wrijving overwinnen etc. , daar gaat echt meer energie in zitten als hetzelfde gewicht afremmen daar helpt het juist...

De nitrostijl is wel leuk met zo'n grote bak ;) Het vermogen is ook gewoon absurd hoor , als ik van halfgas naar volgas ga komt nog z'n neus omhoog en de wielen van de grond ...

Ik hou er gewoon van om de limiet van zo'n auto op te zoeken , en dan wat te verzinnen voor de problemen (zoals slippers) die opduiken ;)
 
als de vrijving zooo groot was zou geen van die auto's echt snel vooruit kunnen komen, en zouden de motoren echt heet worden omdat de aandrijftrein te zwaar loopt. dat valt allemaal gelukkig erg mee.
we kunnen dit argument wel de hele nacht doorvoeren, het nadeel is dat het niet te bewijzen valt.. Anyways, de neus omhoog kriijgen bij een auto met de wegligging van een spons is niet echt moeilijk (heb zelf een Mad Force, dus weer er wel een beetje wat vanaf :) )
De neus van de ERBE kun je zelfs omhoog krijgen als je maar hard genoeg aan de hendel trekt.

maar, als onderdelen kapot blijven gaan, ga je dan neit de hele tijd over de grens van wat de auto aankan heen?
 
Nee dat valt wel mee .... Op het traxxasforum kom je dezelfde problemen tegen bij mensen met brushless...

Zijn gewoon wat zwakke puntjes , maar goed de Summit is ook niet echt berekend op brushless... Er is vanuit Traxxas niet voor niks alleen maar een brushed variant te koop terwijl de rest wel allemaal ook brushless te krijgen is ;)
 
Komt meschien nog ze zijn eerst de zwakke puntjes aan het verbeteren en dan komt de Summit meschien ooit ook nog eens met een MMM setje :D

Zou wel leuk zijn voor de mensen die echt van snelheid houden .
En als je niet van snelheid houdt zet je hem gewoon op het rustige kanaal :D
 
Dan zijn er nog wel wat puntjes ;)

Assen
Slipper
Diffcups

Maar goed ding is ook niet gemaakt voor 60km/h of harder :rolling:

De diffcups !
Assen heb ik nog nooit probelemen mee gehad maar ik rij met de stalen assen van traxxas .
Slipper is inderdaad zwaar kloten heb nu namelijk al 4 nieuwe moeten bestellen 5de is nu onderweg .
 
Laatst bewerkt:
En de assen

cvds.jpg

TRX5451R
 
Laatst bewerkt:
Ik wel .... 2x al :rolling:

Hij scheurt aan 2 kanten langs de boutjes waardoor er 2 "helften" onstaan met alle bijbehorende problemen... Hoop dat Hot Racing met een zelfde soort kitje komt als ze voor de Revo hadden , met een alu cupje en RVS/stalen afdekplaatje...
 
Back
Top