E-REVO topic

En ik maar denken dat hard optrekken en remmen met veel grip een zware belasting geeft... :oops:

Doet het ook, alleen het kan nog erger. :)

Edit: hoe merk je als je LVC in werking treedt; is dit gelijk duidelijk merkbaar ook als je niet steeds volgas rijdt?

Wat nard ook al zei. als je gast geeft, en de spanning zakt te laag, kapt de regelaar het gas geven gewoon meteen af. de auto maakt dan dus maar een klein zetje vooruit, en blijft weer staan.
Heel duiderlijk dus. :)
 
dat is het voordeel van Lipo's.
deze houden de spanning aardig constant, tot ze leeg zijn, en dan zakken ze ook meteen snel in elkaar. dus 3.3 of 3.0 volt zal mekaar neit zo extreem veel doen. :) maar je kunt idd beter op 3.3v beginnen, leefrijden tot de cut-off ingrijpt, en dan kijken hoeveel de accu bijgeladen word.
 
Waarbij opgemerkt wordt dat er altijd iets meer in moet, dan eruit gaat. Dat zijn de verliezen door o.a. interne weerstand etc. Het is dus niet zo gek als je 5.200 mAh in een 5.000 mah accu stopt
 
Tjongejonge, heb ik Klamath gisteren een mooie center dif gestuurd, gaat hij daar gewoon heel de avond mee rijden en heeft hij geen tijd meer om ons te melden hoe het bevallen is op het circuit... ;-)
 
het lijkt me wel een keer mooi om een meeting te houden met alleen revo.
een beetje tunen met elkaar en een beetje racen met elkaar.

In almelo hebben ze een groot circuit met parking en sleutelplekken.
Het is natuurlijk wel het idee om er een gezellige middag van te maken.
 
Stil gezwegen nooi (meer) verwacht, is het dan toch nog door de douane heen. Hopelijk morgen bezorgd, zien we gelijk wat de schade is. :-)
Worden waarschijnlijk dure zippy lipo's...

18-Aug-2009 Hong Kong Item posted.
18-Aug-2009 Hong Kong In transit.
18-Aug-2009 Hong Kong Processed for departure.
18-Aug-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 18-Aug-2009
20-Aug-2009 Netherlands Arrived.
20-Aug-2009 Netherlands Pending customs inspection.
28-Aug-2009 Netherlands In transit.
 
Ik heb de auto gisteren opgehaalt.

Ik voelde me net een klein kind die een groot cadeau kreeg.
Ik heb ook een mooie kleurencombinatie.
Ik zal van de week eens even bezig gaan met de accu connector.
Ik wil er wel even de tijd voor nemen.
Ik wil dat er niks mee mis gaat.
 
@ Pukkie, gefeliciteerd! de club kan niet groot genoeg zijn.


@ Mij zelf, vandaag een formulier van TNT ontvangen, tja, gaat mij weer 50 e'tjes kosten :-(
 
Tjongejonge, heb ik Klamath gisteren een mooie center dif gestuurd, gaat hij daar gewoon heel de avond mee rijden en heeft hij geen tijd meer om ons te melden hoe het bevallen is op het circuit... ;-)

haha,.. sorry hoor, druk, druk, druk! gisteren m'n afstudeer presentatie gehouden, dus heb nu (einderlijk!) rust. :D

Dat centerdiff maakt wel een behoorlijk verschil, de auto lijkt op hobbelige ondergronden een stuk rustiger te zijn.
1 ding is echter moeilijker geworden met het centerdiff, en dat is (hard) remmen. zonder het centerdiff ga je dan nog mooi rechtdoor, met het diff er in remt de auto ook meer mee met de achterwielen (ipv alleen de voorwielen) en hierdoor wil de auto zich nog wel achterstevoren zetten op de baan. erg leuk dus! nu is het remmen iets moeilijker geworden, en het bochtenwerk sneller. win/win situatie dus :p


@Pukke, Ik zie je mischien wel eens op de baan. ;) ga je lid worden bij RMCA?
 
Fijn dat hij goed bevalt. Ik denk dat ik er toch ook weer een koop als ik nieuwe banden heb wat ach wat zijn die standaardbanden slecht zeg. Vooral op hagere snelheden op het asfalt moet je goed opletten dat je niet de controle verliest. Wheelies zijn wel leuk zeg, ik heb er al een gehad van bijna 30 meter, met nitro is mij dat nooit gelukt. Nu snap ik ook waarom ze gelagerde wieltjes leveren voor de wheely bar.
Morgen mijn eerste zanddoop, maar eens kijken hoe dat gaat, lekker jumpen :p
 
haha,.. sorry hoor, druk, druk, druk! gisteren m'n afstudeer presentatie gehouden, dus heb nu (einderlijk!) rust. :D

Dat centerdiff maakt wel een behoorlijk verschil, de auto lijkt op hobbelige ondergronden een stuk rustiger te zijn.
1 ding is echter moeilijker geworden met het centerdiff, en dat is (hard) remmen. zonder het centerdiff ga je dan nog mooi rechtdoor, met het diff er in remt de auto ook meer mee met de achterwielen (ipv alleen de voorwielen) en hierdoor wil de auto zich nog wel achterstevoren zetten op de baan. erg leuk dus! nu is het remmen iets moeilijker geworden, en het bochtenwerk sneller. win/win situatie dus :p


@Pukke, Ik zie je mischien wel eens op de baan. ;) ga je lid worden bij RMCA?

kan je bij rmca ook met een electro rijden of zit daar bijna alleen brandstof?
 
Vandaag mijn eerste zanddoop gehad. Ik wil mijn geld terug, dat zing is onbestuurbaar echt bagger! :p
Wat een power zeg, terwijl ik maar op 4S rijdt encht ongelooflijk. Bij het rijden constant NIET meer dan 3/4 gas anders vlijgt hij alle kanten op. Wat een snelheid zeg en wat ben ik blij dat ik mijn draagarmbeschermers gemaakt heb :rolling:
Dat springen gaat ook geweldig. Dit is echt de meest perfecte 1/8 auto (ja 1/10 volgens Traxxas) die ik ooit gereden heb.
IK had trouwens de gaten in de velgen met Bison montagekit dicht gemaakt en dat is echt een wereld van verschil. Ze blijven nu redelijk in vorm bij hoge snelheden.
Verder heb ik bijna een halfuuur gereden en toen greep de volt limiter in. Deze had ik trouwens erg ruim staan namelijk op 3,5 Volt. Er ging bijna 6000 mah in bij het laden op 4,5A dus nog niet eens 1C geladen. De aanvangsspanning was 3.6 Volt. De lipo's zijn volgens opschrift 5000 Mah maar dat moet dus meer zijn wnt anders kun je ze niet zo vullen en ook in het mulle zand niet zo lang rijden lijkt mij.
Verder was de maximale temperatuur van de motor opgelopen tot 5 graden celcius en van de regelaar 49 graden celcius. Dat is toch prima?

Jammer dat ik maar 1 set lipo's had maar daar komt deze week verandering in ;-)
 
By the way, mijn ESC was een aardige zandbak geworden. Natuurlijk is hij dankzij mijn compressor weer lekker schoon maar hoe maken jullie deze schoon? is het wellicht beter om een stuk panty om de ESC te doen tegen het zand?
 
Geen panty om de Esc, dingen zoals dat zorgen ervoor dat de Esc niet genoeg lucht kan aanzuigen en te (warm) wordt.
 
Vandaag mijn eerste zanddoop gehad. Ik wil mijn geld terug, dat zing is onbestuurbaar echt bagger! :p
Wat een power zeg, terwijl ik maar op 4S rijdt encht ongelooflijk. Bij het rijden constant NIET meer dan 3/4 gas anders vlijgt hij alle kanten op. Wat een snelheid zeg en wat ben ik blij dat ik mijn draagarmbeschermers gemaakt heb :rolling:
Dat springen gaat ook geweldig. Dit is echt de meest perfecte 1/8 auto (ja 1/10 volgens Traxxas) die ik ooit gereden heb.
IK had trouwens de gaten in de velgen met Bison montagekit dicht gemaakt en dat is echt een wereld van verschil. Ze blijven nu redelijk in vorm bij hoge snelheden.
Verder heb ik bijna een halfuuur gereden en toen greep de volt limiter in. Deze had ik trouwens erg ruim staan namelijk op 3,5 Volt. Er ging bijna 6000 mah in bij het laden op 4,5A dus nog niet eens 1C geladen. De aanvangsspanning was 3.6 Volt. De lipo's zijn volgens opschrift 5000 Mah maar dat moet dus meer zijn wnt anders kun je ze niet zo vullen en ook in het mulle zand niet zo lang rijden lijkt mij.
Verder was de maximale temperatuur van de motor opgelopen tot 5 graden celcius en van de regelaar 49 graden celcius. Dat is toch prima?

Jammer dat ik maar 1 set lipo's had maar daar komt deze week verandering in ;-)

5 graden? :mrgreen: En 49 graden is prima!
 
ff een vraagje tussendoor, hoe hard rijd een standaard e-revo met 2 6-cell 3000 mah ongeveer?

De Revo mag maximaal 6S hebben dus 2x 6S 3000Mah moet parallel geschakeld worden, dan heb je effectief 6S 6000Mah. Dan moeten de lipo's nog tenminste 18C zijn omdat ze continu minimaal 100 Ampere moeten kunnen leveren.
Die lipo's passen helaas vrijwel zeker niet in de bakjes van de auto omdat ze te dik zijn.

Om terug te komen op jouw vraag; op 6S zal hij net iets boven de 100 KM per uur kunnen rijden met bijgeleverde vertanding.
 
Back
Top