ik zoek hulp Landing Craft Mechanised (LCM) boot

soms moet een grap kunnen

  • ja mee eens!!!!

    Votes: 1 100,0%
  • nee dan maar een saai forum !

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    1
  • Poll closed .
Waarom 4 schroeven?
Ze moet 2 schroeven hebben in halve tunnels.

Dan vaart ze als een trein,maar wel elke motor een regelaar.
Het zullen zware motoren moeten zijn hoor op dit formaat.

Maar;toon eerst eens iets van de bouw tot nu toe
.
Ik ben 32 jaar met modelbouw bezig,meer dan 20 jaar bootjes,voor 95 % volledig zelfbouw,maar heb toch meer dan genoeg problemen gehad met deze zogezegde simpele koekendoos.

Ik leer altijd graag iets bij.


Grtz...

Marc
 
ik moet nog beginne maar de foto's van mij tekening kan wel op het forum
ik heb 1 tekening gamaakt van 1.70 cm dus 1:1 :P dat vond ik wel handig maar morgen of woensdag ga ik beginnen
gr joost
 
@marc ik heb hem 1:10 duus 1.70 cm lang en 40 breed
ik vond het bij wikipedia LCM(8) denk ik
gr joostt

Joostt,

niet dat ik vervelend wil doen, maar toch het volgende:

1: Ik vind het heel dapper van je dat je zo'n project wilt starten
2: Ik denk dat je het onderschat
3: D'r zitten wat fouten in je maten ed.

Punt 3:

Je zegt dat je 1 op 10 wilt bouwen.
Nu ken ik de LCM niet, dus ik heb d'r even op gezocht.
Dit heb ik gevonden op wiki:
Wikipedia zei:
The LCM-8 ("Mike Boat") is a river boat and mechanized landing craft used by the United States Navy and Army during the Vietnam War and subsequent operations. They are currently used by governments and private organizations throughout the world. The acronym stands for "Landing Craft Mechanized, Mark 8"

The vessel weighs 135,000 pounds (61,200 kg) and has a crew of four: a Boatswain's Mate petty officer, an Engineman petty officer, a non-rated fireman, and a seaman. US Army specifications call for a crew of six: two coxswains, two seaman and two enginemen. The LCM-8s are constructed from welded steel and powered by two 12 V-71 diesel engines, twin propeller screws, and rudders. The ship can carry 60 short tons of cargo. It was designed by Marinett Marine Corp Dimensions. It has a range of 190 miles at 9kts full load
Hierin staat dus dat het schip 61.200 kilo weegt. Op schaal 1 op 10 wordt dit 61 kilo!! Da's een hele boel.

Verder staat er:
Wikipedia zei:
General characteristics
Type: Mechanized landing craft
Displacement: 57.8 long tons (58.7 t) light
111.4 long tons (113.2 t) loaded
Length: 73 feet 7/12 inches (22.265 m)
Beam: 21 feet 0 inches (6.4 m)
Draft: 4 feet 7/12 inches (1.234 m) light
5 feet 3 inches (1.6 m) loaded
Hier staan opnieuw waterverplaatsingen, nu van het lege schip (bijna 59 ton) en het beladen schip: 113 ton; in model wordt dat 113 kilo!

Dan de lengte:
joostt zei:
ik moet nog beginne maar de foto's van mij tekening kan wel op het forum
ik heb 1 tekening gamaakt van 1.70 cm dus 1:1 :P dat vond ik wel handig maar morgen of woensdag ga ik beginnen
gr joost
Je geeft hier een lengte in schaal 1 op 10 van 1 meter 70. In de Wiki tekst staat toch echt dat de lengte
Length: 73 feet 7/12 inches (22.265 m)
is
En dat lijkt d'r niet op. Waar zitten de verschillen?


Succes,

Wim
 
wimg ja ik weet het kwa de lengte en transport mogelijk heden waren er dan niet
dus hij word 1:10 dan is heb ik er een stuk van 29 cm uit gehaalt toen was hij 1.41m dan kan hij op nog maar net 5 cm in de auto :P
ik kom net bij de praxis weg daar heb ik 4 plaaten van 3mm gahaalt 2 van 5 mm 2 latten 22.6 en weer 2 andere latten waaren 2cm.2/3mm
ik maak zo eerst foto's en dan ga ik op het hout tekenen
dan morgen uitzagen en dan woensdag lijmen (aleen nog maar de romp )
dan kan ik met de klep beginnen en de laat ruimte
zaterdag en zondag met de motor kamer en stuur hut
maandag dinsdag woensdag schuuren donderdag vrijdag zaterdag verfen
en dan alles plaatsen dan over 2/3 weeken eerste proef vaart :P
gr joost
 
@wimg ik had het over deze hoor
LCM (6)
An LCM (3) extended by 6 feet (1.8 m) amidships.
  • Power Plant: 2- Detroit 6-71 Diesel engines; 348 hp (260 kW) sustained; twin shaft, or 2- Detroit 8V-71 Diesel engines; 460 hp (340 kW) sustained; twin shaft
  • Length: 56.2 feet (17.1 m)
  • Beam: 14 feet (4.3 m)
  • Displacement: 64 tons (65 metric tons) full load
  • Speed: 9 kt (10.3 mph, 16.6 km/h)
  • Range:130 miles (240 km) at 9 knots (17 km/h)
  • Military lift: 34 tons (34.6 metric tons) or 80 troops
  • Crew: 5
gr joost
wing nie boos bedoelt hoor
 
hallo ik ben van start ge gaan
hier de tekening aan de muur
full

toen vloog de tijd na een uur dit
was de plaat toen
full

en dat was het voor de eerste 2 uurtjes
oow ja mij lijm potJE
full

meer volgt nog (dus morgen )
gr joost
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens wat er nu al staat op Uw tekening ,kun je de Lcm al vergeten.
Dit is totaal anders dan de echte.
Koop eerst eens de bouwkit op 1/72 van airfix(niet te duur en zeer juist),deze kun je dan zeer makkelijk uitvergroten.
Waar zijn de tunnels gebleven?
Trouwens;3 weken tot eerste testvaart?In die tijd bouw je de klep alleen misschien?

grtz...

Marc
 
Marc,

laten we hem nu eerst eens het voordeel van de twijfel geven.

OK, het wordt geen LCM die zuiver op schaal is. Maar joostt is WEL aan het bouwen. Tijd die hij ook achter een een of ander schietspel op de computer had kunnen zitten. Dit is in ieder geval beter.

Die planning, ja, daar stond ik ook wel van te kijken.
Ik ben nu een paar jaar bezig met mijn Marieje project. De 1e keer verf zit nu op de romp. (Nou ja, het is het 2e model, maar deze moet gaan varen)
Wij zien dit in een iets ander perspectief Marc.

@joostt: succes!
Ik blijf dit even volgen.

Wim
 
Ik had eerst gelezen een LCM 6 in 1/10?
Nu pas blijkt er een vrije oefening als het ware gebouwd te worden,geen tunnels,4 schroeven,een maatvoering enz.....
Nou ,dat is wat ik meer verwachte,veel bouwplezier inderdaad.
Er zijn hier al veel grote projekten gestart door vaak jongere mensen,maar vaak /meestal zie je er niets meer van na een tijdje.
Dus nu is het eens het moment om het tegendeel te bewijzen aan de oudere forumleden.:p
Trouwens,mijn Lcm(1/16) is na een tijdje gevaren te hebben in de houtkachel geeindigd wegens te gemakkelijk handelbaar .

Grtz...

Marc
 
@marc
die van mij gaat niet in de hout gachel :P
wand die hebben wij niet wwhawhahwhahw
allen de romp is niet hele maal gelijk aleen de rest denk ik wel
maar zo geschut op die baat 2 machinegeweeren en 1keer 4mm geschut
hoe moet ik dat ongeveer maaken ik zoe iemand die mij dat goed uitkan leggen
gr joost
 
De meeste (alle) LCM waren enkel bewapend met 2 punt 50 machinegeweren naast het stuurhutje.
Eens deftig het internet afschuimen,er bestaan foto's genoeg van deze boten.
Ook van de aandrijving zoals het wel moet.
Trouwens leuk om ze zo te bouwen,anders bouw je meer een duwboot.

Grtz...

Marc
 
@marc ja laaste zinnne snap ik niet echt
van de 50 machine geweer keer 2 wel
ik zoek wel veel foto's op van de LCM
grgr joost
 
.50 is het soort machinegeweer.
Zeer veel gebruikt op alles wat kon rijden vliegen en varen.
Lang na de oorlog nog in gebruik bij vele legers.
In plaats van snel snel te bouwen,goed Uw dokumentatie verzorgen.
Er is zeer veel te vinden over de Lcm.

Grtz...

Marc
 
Inderdaad zoiets ,maar dan op een vaste poot,en met een bescherschild ervoor.
Zoek maar een echte foto van de Lcm,gelijk welk model,veel verschil is er niet op dit vlak.

Grtz...

Marc
 
Joost,
Het plaatje wat jij hier afbeeld is een m240 machinegeweer, deze gebruik nato munitie (7.62mm).

Een .50 of 50 cal ziet er zo uit:
firearms_mg_m2.jpg

Dit is een behoorlijke slag zwaarder dan de m240.

Gr robin
 
oow zo 1 dus 2 daar van maaken +2 bescherum
schilden verfen en klaas is kees oow neej het is joost :P
 
Laatst bewerkt:
Back
Top