HPI Savage X FLM brushless conversion

waarom probeer je'm niet wat hoger te vertanden? misschien krijg daardoor je iets minder kracht op je spur omdat de motor dan harder moet werken
't-is maar een gedachte....
 
De gasten op het Traxxas forum vinden middendif ook een perfecte oplossing. Volgens mij had ik gelezen dat het ook nog wat in performance bijdraagde.

Nouja, succes met je wagen. Hopelijk heb je hem snel rijdend!
 
programmeer de ESC anders zo dat het gas er iets geleidelijker op komt. volgens mij heef tje nu je hele aandrijftrein een behoorlijk optater als je gas geeft. het vermogen is niet zozeer het probleem, maar elke keer die rukkende beweging op het gas. (het moet allemaal iets vloeiender gaan om het heel te houden. )
 
Ik heb hem al wat milder gezet, maar het spur is gewoon crap voro BL power...

Heb nu dat non slipper spurgear gekocht, dan heb je daar geen problemen meer mee..

Greetz,
Joram
 
neen, aan je spur zal het dan niet meer mislopen, maar zo los je het probleem niet op, je verplaatst het gewoon.
ergens in je aandrijflijn zal er wel ergens een zwak stuk zitten en nu zal het vermogen dat over is, daarop z'n vernielzuchtige werking hebben.

't is maar een idee..

groetjes
 
Ik los zo juist WEL het probleem op. Ik heb de sterkste diff's erin die er zijn, versnellingsbak ook het beste wat er te krijgen is....

Alelen het spur was brak, dus zie het probleme niet. Reed nu ook met gelockte slipper, alleen ging dat na elke rit kapot....

Greetz,
Joram
 
NiTro bedoelt alleen... het 'beste' hebben biedt je geen garantie dat het heel blijft.
Zonder slipper-clutch zal de aandrijving behoorlijke klappen krijgen.
mischien blijft het wel heel, mischien niet. kom je maar op 1 mannier achter.
 
Je hebt geen keus, slippers zijn waardeloos met BL.... Zie je bij de E-revo, Flux etc... Iedereen klaagt erover.

Greetz,
Joram
 
Ik heb er bij m'n MF2 (met nu een 5.5T Novak set) nog nooit last van gehad. En met m'n Vaders E-Maxx (met een 4.5T Novak HV-Maxx set ook niet. ) Ik denk dat het er ook heel veel mee te maken heeft hoe je rijdt.
Zoals al eerder is gezegt in dit draadje, reed jij met een nitro rijstijl, (elke kaar aan het gas trekken. ) doe het iets vloeiender, en je zult geen probleem hebben denk ik.

Je moet bijvoorbeeld niet vanuit stilstand vol gas geven, dat is een echt grote klap op de aandrijf lijn. (als ik bijvoorbeeld de meeste filmpjes op youtube zie van de E-Revo, vol gas, remmen, vol gas, remmen en zo maar door... dan vind ik het niet gek als de slipper dat niet leuk vind. (hiermee wil ik dus zeggen dat die lui alles wel kapot kunnen krijgen.)

Ik ben iig wel benieuwt hoe het gaat zonder slipper, laat het maar weten! :)
 
Laatst bewerkt:
Dat is een heel complex slippersysteem, wat standaard op de meeste auto's zit werkt niet echt lekker.

Ik geef gewoon vol gas, daar zijn die auto's voor toch...

Greetz,
Joram
 
wacht maar tot je met je rijbewijs bezig gaat. ;) dan zie je wel dat vol gas niet het beste is, en ook niet per definitie het snelst. :)
 
Appels met peren vergelijken, 70-80 km/h VS 200km/h.....:p

Ik ben nu met me AM rijbewijs bezig(scooter)...:)

Greetz,
Joram
 
Ik ben nu met me AM rijbewijs bezig(scooter)...:)

Een scooter heeft niet echt genoeg vermogen om een burnout te trekken. die Savage en een (gemiddelde) echte auto wel.

En nee Jim, heb geen jaaaaren ervaring. heb m'n rijbewijs nu 3 jaar. maar rijd in een Golf 3 VR6 (jaja, laat de stereotypes maar komen.. ), plenty vermogen om de wielen te laten doordraaien/slippen, maar je bent beslist niet snel weg dan. en ja, vlot wegwezen bij een stoplicht vind ik wel leuk :) maar Ik rijd niet te hard. ;) (in ieder geval, niet bewust! )
 
ik bedoel meer, als je op een lange rechte weg rijdt, zakt je voet wel makkelijk iets weg.. jammer dat ie geen cruise control heeft. :(
 
Back
Top