jan brilman
Forum veteraan
ik verwacht dat hij ook nog eens redelijk trillingsvrij is als hij niet loopt
Hij is goed! . . . :rolling:
Laat ze maar komen.
jan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik verwacht dat hij ook nog eens redelijk trillingsvrij is als hij niet loopt
'Gewoon' balsa is plm. 1 gram per vierkante decimeter per millimeter.
Dus een plankje van 1 meter, 3 mm dik weegt plm. 30 gram.
Hard balsa is echt keihard, en sterk.
Minstens zo belangrijk is de mate waarin de structuur homogeen is. :teacher:
Als je kwalitatief slecht balsa tegen het licht houdt, zie je allemal gradaties naast elkaar.
jan.
Zou het echt nodig zijn hard balsa voor het rechte deel van de vleugel want de Corsair word toch geheel geglast en het middelste deel van de vleugel word gemaakt van aircraftply.
Gr Patrick
Gisteren weer nieuwe deuren gemaakt omdat de andere niet hard zijn geworden....
De nieuwe deuren gemaakt met 3 lagen glasmat maar nu 28uur later nog niet schuurbaar droog en niet echt stijf zoals ik had verwacht....
Is je temperatuur binnenshuis wel hoog genoeg, zeg zo'n 20 graden minimaal? Zie DIT draadje over het niet uitharden van epoxy.
Gr. Teus
voor de beplanking de lichtste plankjes uit zoeken bij de modelbouwzaak (dit scheelt soms de helft) zeker omdat het over grote oppervlaktes gaat.
Als je de ribben niet gaat verlichten door er gaten in te maken kun je ook gerust van zacht (licht) balsa maken.
De constructie van Ziroli kennende mag je bijna alles wat van balsa gemaakt wordt, wel licht balsa gebruiken ,de echte konstructie delen maakt hij toch van triplex zelfs daar kun je soms gewicht besparen door balsa triplex te gebruiken en of extra gaten te maken.
Ik heb destijds een grote plaat (sinasappel-kistjes) triplex gehaald bij de houthandel voor de meeste triplex onderdelen