Zwevertje op een zolder gevonden...met overhaul verslagje !

Dit zwevertje lag bij mijn zwager's ouders nog op de zolder ...

Welke zwever zou het zijn ? Lijkt mij er eentje met een hoog " vintage " gehalte :smile:

HPIM4879.JPG

Laatst bewerkt:
ik heb nog een volledige bouwdoos van dit zwevertje, een hele tijd geleden gekregen van Renaat om met de jongeren op mijn werk te bouwen. Het is er nog niet van gekomen.

ik heb nog een volledige bouwdoos van dit zwevertje, een hele tijd geleden gekregen van Renaat om met de jongeren op mijn werk te bouwen. Het is er nog niet van gekomen.

Dan zijn er reeds 2 in onze club hé Karel :thumbsup:

Misschien ook leuk om op de helling te vliegen bij weinig wind ?

Zouden 9 gram servootjes als hoogte- en richtingsroer aansturing voldoen om braafjes te zweven ? of beter een type zwaarder ? Ik wil hem zo licht mogelijk houden , vandaar ...

ik heb meerdere zwevertjes van 1 meter 80 vliegen met HXT 900 servo's. Nooit problemen mee tijdens het vliegen. Er sneuvelt wel eens een tandwieltje bij een ongelukkige landing (paaltjes etc:)) maar dan is de servo ook zo weer vervangen.
Max

ik heb meerdere zwevertjes van 1 meter 80 vliegen met HXT 900 servo's. Nooit problemen mee tijdens het vliegen. Er sneuvelt wel eens een tandwieltje bij een ongelukkige landing (paaltjes etc:)) maar dan is de servo ook zo weer vervangen.
Max

Dat was mijn gedacht ook , het is tenslotte maar een licht toestelletje hé ;)

hou er rekening mee dat een hxt900 niet heel precies is.
maar voor de rest een prima servo voor dit formaat...

Voor dit zwevertje is dat géén probleem , denk ik .

Lijkt me ook niet. Ik denk dat de hxt900 niks onder doet qua precisie voor de standaardservo's die destijds waren voorzien voor dit kistje. Natuurlijk zijn ze niet vergelijkbaar met een digitale miniservo met metalen tandwielen maar we hebben het over een 2 kanaals zwevertje dat ontworpen is voor beginners.

Veel plezier ermee, gaan we tzt de foto's van de maiden zien?

Max

Lijkt me ook niet. Ik denk dat de hxt900 niks onder doet qua precisie voor de standaardservo's die destijds waren voorzien voor dit kistje. Natuurlijk zijn ze niet vergelijkbaar met een digitale miniservo met metalen tandwielen maar we hebben het over een 2 kanaals zwevertje dat ontworpen is voor beginners.

Veel plezier ermee, gaan we tzt de foto's van de maiden zien?

Max

Ik zal er proberen aan te denken een filmpje ervan te laten maken :smile:

Laatst bewerkt:
Ik heb hem eens onderhanden genomen... Het jarenlang verzamelde stof afgewassen, de romp geschuurd, de oude servodrager eruit genomen, de stuur-gaine van het rudder vastgelijmd, cockpitje gespoten, registratienummer op de vleugel gekleefd ....

02-11-13+-+1

02-11-13+-+2

Ben inmiddels bezig de ' afschuwelijke ' witte scharnierband te verwijderen van het hoogteroer. Hier komt nieuwe doorschijnende op .
Later op de dag of morgen de romp eens een ander kleurtje geven ( een spuitbusje doet wonderen ), servootjes , ontvanger en accu erin plaatsen , uitwegen en dan vliegen maar :smile:

En dan ben je klaar om aan het vintage glider treffen in NL deel te nemen :cool:

En dan ben je klaar om aan het vintage glider treffen in NL deel te nemen :cool:

Dan moet er ook een sleepkoppeling in geplaatst worden, dat ga ik niet doen .
Er staat nog wel een hoogstarthaakje onder , dat is ook een optie . Heb nog ergens een elastiek liggen , wat koord en een parachute :idea:

Gelukig is er vaak ook een fietslier en een elektrische lier aanwezig

Laatst bewerkt door een moderator:
Back